papirvann Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 for å lett finne ut om man har ADHD så har jeg hørt at man kan ta ritalin som er ADHD medisin. enten blir man hyper av det(da har man ikke ADHD) ellers så blir man roligere av det(da har man ADHD). jeg må da spørre om noen aner eller tror at man finne ut av det med to 5miligramspiller eller om man vil trenge flere for å finne ut om man har det eller ikke. for å si det enkelt, blir en som ikke har ADHD hyper av å svelge tilsammen 10milligram ritalin? hvis ikke hva skal til? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tror du bør prate med en lege om dette, ikke minst for å få tak i Ritalin i det hele tatt. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 enklere om noen her kan svare på det. jeg liker ikke leger, uansett så er ventetiden på østlandet for lang. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hvordan har du tenkt til å få tak i Ritalin da? Er det ikke reseptbelagt, kanskje? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Personer med ADHD tar ganske små doser for å få effekt. Hvis du skal ta ritalin for å bli ruset/hyper, må du ta ganske mange(6-10). Men jeg vet ikke hvordan en person med ADHD ville reagert om han/hun tok 6-10 tabletter, som er en ganske stor dose. Tror også det vil være lurt å snakke med lege. Endret 27. juli 2007 av DaWiEn Lenke til kommentar
Gjest Gjest_BK_* Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Personer med ADHD tar ganske små doser for å få effekt. Hvis du skal ta ritalin for å bli ruset/hyper, må du ta ganske mange(6-10). Men jeg vet ikke hvordan en person med ADHD ville reagert om han/hun tok 6-10 tabletter, som er en ganske stor dose. Tror også det vil være lurt å snakke med lege. Personer med adhd tar forskjellige doser alt avhengig nåe de føler roen tar over seg. Er ganske normalt med doser på 60 mg og over. Heter max dose på 80 mg, men vet av personer som går på doser på 120 mg, altså 12 ritaliner. Du vet ganske lite til å prate om emnet, derfor blir du jævlig villedende i forhold til hva sant er. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg svelget litt ritalin for å teste men merket absolutt ingen ting, men noen påstår at de opplevder rus ved å sniffe det inn i nesen slik at det raskere kommer en større dose av stoffet inn i blodomløpet. Tror ikke noen vil oppleve noen rus av å svelge en vanlig dose, og tror heller ikke det er så lett å merke på seg selv om man blir mer eller mindre hyper av det. Det merkes ved kontrollerte tester av medisinsk personel som tilpasser dosen til hvert enkelt individ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå