Gå til innhold

Wii-spill som virkelig utnytter Wiimoten bra?


Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

med nyinnkjøpt Wii lurer jeg på hvilke spill til nå som utnytter Wiimoten best.

 

Jeg har inntil videre kun Wii sports og Wii Play. Selv om disse spillene enda gir mengder med multiplayermorro så skulle jeg gjerne sett at jeg kunne kost meg med noe singleplayermorro om ikke lenge..

 

Drømmen hadde vært ett Star Wars spill der man leker med lightsaber men det vet jeg at ikke finnes enda. Zelda har jeg aldri vært noen stor fan av selv om jeg har litt lyst til å teste siste spillet likevel. Hvordan utnytter Zelda wiimoten?

 

Finnes det i det hele tatt noen som til Wii som er morsomme i singleplayer og utnytter wiimoten bra?

 

På forhånd takk for konstruktive svar :w00t:

 

PS! tidligere idag hadde jeg en meget minneverdig opplevelse. Min lille niese på 3,5år spilte 2hele tenniskamper mot hennes oldemor på 87år :w00t: Hehehe det var virkelig ett spesiellt syn :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konge!

Jeg glemmer ikke da pappa av alle mennesker eide meg i bowling, første gangen!! Skal si jeg var lang i maska. Tror han sa noe som "Vet ikke hvor lenge du har sittet å spilt spill i ditt liv jeg, men tror du må øve litt til" =D

 

Jeg vil annbefale Red Steel, om du liker FPS spill. Der får du en liten smak av hvordan sverd kan brukes med wii'moten. Dessuten hvor bra ett FPS spill kan bli med litt mer tuning fra produsentene. Søk ut en demo/video på google evt youtube.

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Hmm.. Trodde red steel var blitt tilnærmet slaktet jeg.. Må vel ta en titt på det da.

9151374[/snapback]

 

Eit spill som har blitt undervurdert syns eg da. Man merker at dette her er ei forhastet lanseringspill, men du verden for eit potensiale det viser for FPS på wii. Digger det spillet eg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hehehe.. ingenting er som blandede tilbakemeldinger :hmm:

 

Hehe får se hva som frister mest neste gang jeg befinner meg i nærheten av en spillhylle på Elkjøp da :thumbup:

 

Uansett takk for svar alle sammen.

 

Edit: Tok en titt på en review av Resident Evil 4 nå og det så jo absolutt ikke så værst ut.

 

Må man ha spilt tidligere Resident Evil spill for å få fullt utbytte av dette spillet?

 

Er det noen steder som selger disse spillene billig nå?

 

Ser at absoluttspill.no selger f.eks Red steel for 299kr.. Det er jo nesten billig nok til å kjøpe uansett :)

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Hehehe.. ingenting er som blandede tilbakemeldinger :hmm:

 

Hehe får se hva som frister mest neste gang jeg befinner meg i nærheten av en spillhylle på Elkjøp da :thumbup:

 

Uansett takk for svar alle sammen.

 

Edit: Tok en titt på en review av Resident Evil 4 nå og det så jo absolutt ikke så værst ut.

 

Må man ha spilt tidligere Resident Evil spill for å få fullt utbytte av dette spillet?

 

Er det noen steder som selger disse spillene billig nå?

 

Ser at absoluttspill.no selger f.eks Red steel for 299kr.. Det er jo nesten billig nok til å kjøpe uansett :)

9153023[/snapback]

 

Jeg har aldri spilt ResEvil serien før, så 4'rn på Wii ble min første. Nei du treger ikke å ha spilt serien før, spillet står helt alene. Jeg koste meg gløgg ihjel, virkelig bra spill. Jeg syns Farcry var ufattelig dårlig =D hehe, men smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Hehehe.. ingenting er som blandede tilbakemeldinger :hmm:

 

Hehe får se hva som frister mest neste gang jeg befinner meg i nærheten av en spillhylle på Elkjøp da :thumbup:

 

Uansett takk for svar alle sammen.

 

Edit: Tok en titt på en review av Resident Evil 4 nå og det så jo absolutt ikke så værst ut.

 

Må man ha spilt tidligere Resident Evil spill for å få fullt utbytte av dette spillet?

 

Er det noen steder som selger disse spillene billig nå?

 

Ser at absoluttspill.no selger f.eks Red steel for 299kr.. Det er jo nesten billig nok til å kjøpe uansett :)

9153023[/snapback]

 

Absolutt resident evil 4. Hold deg unna Red Steel. Hvis du har godt med tid, så kommer jo Metroid om to måneder

Lenke til kommentar

Red Steel: Helt ok FPS. Kanskje kult å styre med Wiimoten, men vent heller på Metroid Prime 3 som kommer om et par måneders tid.

 

Excite Truck: Sinnsykt kult arcade racing, men utnytter vel ikke kontroller så vanvittig bra. Litt kort er det også, men er uansett veldig moro.

 

Kororinpa: Digger dette spillet, men tror ikke det er for alle. Poenget er at man skal få en kule fra start til mål. Mange forskjellige hindringer i veien. Synes dette var veldig morsomt og utfordrene. Kan også spilles med fler. Wiimoten brukes hele tiden her og en liten glipp er fatal!

Lenke til kommentar

Vil ikke påstå at Zelda TP utnytter kontrollen noe særlig. Implementering av fisking, sverdkamp og sikting er ikke hva jeg kaller utnyttelse av Wiimoten. Om du derimot kunne bruke Wiimoten til å holde balansen f.eks og løse gåter, da vil jeg si at den utnytter den.

 

Men Zelda er likefult et godt spill, ikke misforstå meg feil her :)

 

Om du skal ha et spill som utnytter Wiimoten tror jeg du må vente på f.eks Prime 3 og Galaxy for det eneste man har i dag er tilnærminger til gode utnyttelser. Dog Kororinpa og Mercury Meltdown viser en god tilnærming hva man kan forvente, og selvfølgelig de små minispill spillene som finnes som f.eks Wario Wars, Rayman Raving Rabbits og Wii play :)

Lenke til kommentar

Red steel var en stor skuffelse. Det var stort sett akkurat det samme om og om igjen. Det va utrolig låst... Du måtte følge en absolutt sti, og fikk aldri noen valgmuligheter. I tillegg så spilte jeg det ut på 8 timer... Total spilletid på zelda var 34 timer... mye mere spill for pengene.

 

Nei du, mitt råd er å unngå red steel. Men hey, kan godt hende du synes det er bra:) Smaken er som baken!

Lenke til kommentar
Red steel var en stor skuffelse. Det var stort sett akkurat det samme om og om igjen. Det va utrolig låst... Du måtte følge en absolutt sti, og fikk aldri noen valgmuligheter.

9158175[/snapback]

 

Stort sett summerte du opp samtlige FPS akkurat der :p

 

Men det er verdt å benve at RS er meget artig i multiplayer dersom du har intresse eller nok kontroller sett til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...