Gå til innhold

ADHD kulturen innen TV og radio

co2

Anbefalte innlegg

Desverre alt for enig med trådstarter!

Forferdelig lei den "mørke" stemmen på Radio1 (oslo) som skal på ekte Hollywood-trailer vis fortelle hvor bra kanalen er. Minner meg om Pablo Fransisco parodien.... "are you ready...This summer.......Arnold Schwarzenegger is....Tortilla Boy!". Rett og slett flaut... Og musikken er selfølgelig det 5 øverste sangene på VG-lista gjentagene over hele dagen, og gjerne lista fra 2006. Desverre er ikke Radio1 den eneste søplekanalen som har blitt slik.

Det er bare et eksempel. Discovery nevnt ovenfor er et annet. Nå føles det som det er kun 4 programmer som sendes på sesong nummer 12, og allikevel kan man banne på at når man først skrur over på den kanalen så er det A: nok en reprise der "Senior" står å skriker over en eller annen MC eller B: reklame for den episoden.

Har bodd en del på hotell i det siste, og fått øynene opp for National Geographic som jeg ikke har hjemme. En del bra der, men etter noen dager på hotel, ser jeg at det er mye gjentagene tema der også, og ikke minst repriser av ting som allerede er sendt i beste sende tid flere ganger før.

Stod faktisk en artikkel om dette i en avis for en stund siden. Det gjaldt folks TV-vaner, der nyere undersøkelser viser at folk bruker langt mindre tid foran TV`en enn før. Enkelte i TV-bransjen skylder på Internett, mens noen mediaforskere mente internett har bare delvis skyld. Kvaliteten på det som sendes på TV er rett og slett blitt for dårlig med for eks. realityserier som er på sin 6.sesong.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
discoverychannel gikk fra å være en av de beste kanalene på tv. de hadde et bredt spekter av dokumentarer i alt fra naturen til pyramidene i egypt og teknologi. nå sender de bare dritt nesten, og ikke minst, gjerne samme sesong av et program en 3-4 ganger etter hverandre, så en fin blanding av alle episodene før de 12mnd senere kommer med sesong 2 av samme dritten. altså jeg digger american hotrod og alle de byggeprogrammene, samme gjelder engineering hvor de gjør utrolige ting. men faen da, ikke send samme programmet 12 GANGER!.

9163951[/snapback]

Jeg er så enig, før pleide jeg og se på Discovery mye, se nye episoder av dokumentarer og litt mer morsome program som Mythbusters, Brainiac(?) og fler som jeg ikke husker. Nå blir det rett og slett bare for kjedelig, det går og se på av og til, men hvis du ser på lenge, opplever du fort og se samme episode opp igjen, og ikke bare en gang, men mange ganger.

Pluss (Som jeg har nevnt tidligere) enkelte reklamer, som f.eks. reklamene til "Femtegir" (Som Discovery skryter opp i skyene, jeg så det en gang, og det programmet var enkelt og greit dårlig), de reklamene blir jeg flau av å se på :nei:

Lenke til kommentar

Er dere ikke teknisk annlagt til å skaffe materialet dere vil se/høre uten irriterende pauser? Selv ser jeg veldig lite på TV pga. dette, liker å håndplukke hva jeg skal se, og når. Når det gjelder radio, så velger jeg også den kanalen jeg vil, med musikken jeg vil.

Deepmix.ru - musikk som jeg liker, og uten reklame. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...