co2 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Som de fleste vet så har mange TV kanaler og ikke minst radiokanaler de siste årene hatt en jævligere og jævligere utvikling. Jeg snakker om videoklipp som blir sendt 234 ganger i løpet av et program, i slowmotion, baklengs og om igjen. Reklamepausene florerer og etter hver gang det begynner på ny får man en halvtimes oppsummering av det som har skjedd, selv om det var snakk om 2 min pause. Samme er saken for radio, hvor man gjentar "kanallydene"(feks KAAAAAAAAAANAAAAAAAAAAAAAL TJUUUUUUUUUUUEEEEEEEEFIIIIIIIIIIIIIIIREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE *masse lyd og faenskap.*) Samtidig spiller de de samme sangene hele forbanna døgnet. Hippetihoppeti musikk som gjør at ørene blør. Godt eksempel er U2s Johnny Cash voldtekt "One." For TVs del så er Discovery et prima eksempel. Ikke minst reklamene for forskjellige programmer som gjelder bygging el. liknende. "Vi bygger større, breiere, lengre, høyere, bredere, diagonalt, på kryss og tvers, homofilt og lame enn noen gang før!" Og så kommer de meg faen igjen 1 mnd og 34247234 repeats av reklamen senere og lager en reklame for noe annet som har akkurat samme "stilen" og gjentakelsespiss. En merker jo alle TV kanaler med tiden går i denne retningen. Hvorfor i vitenskapens navn gjør de dette? Ser/hører de ikke hvor jævlig dårlig det blir? Eier de faen ikke selvkritikk? Er det noe statistikk som viser folk ser/hører mr på de som har det slik? Hvorfor er folk så dumme? Og hva heter den tredje månen til Jupiter? Jeg bare lurer. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Min teori er at det er dette folket vil ha. Dette minner meg mye om VG og DB, som er mye det samme, bare i tekstformat. Folk kjøper det, flertallet liker det og da er det vel det som slår an. Jeg er forsovet helt enig med deg. Jeg tror en del av denne uendelige spammingen med å nærmest skrike ut budskapet er for å få oppmerksomhet. Det hjelper ikke i vår tid å si "plis hør på kanal 24, da hadde du vært kompis." De skal slå budskapet inn i hodet ditt hele tiden, om og om igjen.. Er så syykt stort marked, og så skal de klare å få oppmerksomhet.. må vel litt ekstreme midler til. Tror egentlig alt koker ned til at det er det som selger. Hadde alle hatet det hadde de ikke holdt på med det antar jeg? Husker godt da jeg var 12.. Hadde Crazy Frog hyperaktiviteten kommet når jeg var i den alderen hadde jeg nok endet opp som en av de to i crazy frog bros eller hva nå det var.. =D hmm, tror jeg gikk litt off-topic nå Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Må si meg enig. Men, de kanalene jeg oftest ser på er NRK, TV2, Canal+ og Tv1000. Boikotter TVNorge og det meste fra Viasat. Jeg skal ikke ha lange pauser når jeg ser en film eller en tv-serie for pokker. Anyways, tv-serier finner man andre plasser. Endret 26. juli 2007 av henrik_s Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ganske enig egentlig. Er lei av godt overdrevende reklamer og sånt sjøl. Ser mye mer sjelden på tv for tida enn hva jeg gjorde før, fordi det er så mye reklame, at det ødelegger innslaget på serier, filmer etc. Er jo helt bortkasta å se på en film på tv3 for eksempel. Når jeg var mindre var det i det minste reklame der det passa, men nå går de ofte til reklame midt inni noe spennende. Har tilogmed hendt at de har gått over til reklame midt inni en setning i en film. Irriterende ja. Travel channel er vel en av de få kanalene jeg klarer å se på. Det er jo reklame der også, men det er ikke konstant, og såvidt jeg veit er vel det bare om ting som sendes på den kanalen, og eventuellt været. Lenke til kommentar
cidd Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Det som er digg er at TV og radio er utstyrt med en AV-KNAPP. Den beste oppfinnelsen på jorda, ved siden av PÅ-knappen og hjulet. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Og hva heter den tredje månen til Jupiter? Jeg bare lurer. 9151060[/snapback] De fire største månene til Jupiter heter Io, Europa, Ganymede (den største), og Callisto. Bedøm selv hvilken som er den tredje Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Er allerede slik i US and A kommer til å bli slik i norge om ikke så altfor lenge... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Derfor jeg ikke ser på tv Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Enig med både trådstarter og Bundy... Interessen min for TV har minsket kraftig i det siste nettopp på grunn av slikt. Også fordi kanalene spyr ut reality spin-offs fra USA. Du blir hva du spiser Norge kan man tåle, men når de sender Du blir hva du spiser Sverige som de gjorde i går vet man at de ikke har så veldig mye fornuftig på timeplanen sin. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Liker du ikke reklame? Se på NRK1 og NRK2. Nå fungerer vel dette strengt tatt aller best om du noen gang blir spurt i en meningsmåling, slik at det ser ut som at 0.5 Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Godt eksempel er U2s Johnny Cash voldtekt "One." 9151060[/snapback] Vil bare påpeke at det er U2 som har laget den Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Liker du ikke reklame? Se på NRK1 og NRK2. 9153760[/snapback] "Dette programmet er sponset av..*navn*...*navn*..og*navn*" Yea right. Endret 27. juli 2007 av Bundy Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Godt eksempel er U2s Johnny Cash voldtekt "One." 9151060[/snapback] Vil bare påpeke at det er U2 som har laget den 9153796[/snapback] Vil bare påpeke at det er NIN som har laget den. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Godt eksempel er U2s Johnny Cash voldtekt "One." 9151060[/snapback] Vil bare påpeke at det er U2 som har laget den 9153796[/snapback] Vil bare påpeke at det er NIN som har laget den. 9154773[/snapback] Sikker? Du tenker vel ikke på "Hurt" nå? Den har iallfall NIN laga.. Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) wow, hvordan klarte jeg å blande hurt og one? Endret 27. juli 2007 av DeathCab Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Godt eksempel er U2s Johnny Cash voldtekt "One." 9151060[/snapback] Vil bare påpeke at det er U2 som har laget den 9153796[/snapback] Poenget er at U2s versjon er noe drit. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Godt eksempel er U2s Johnny Cash voldtekt "One." 9151060[/snapback] Vil bare påpeke at det er U2 som har laget den 9153796[/snapback] Poenget er at U2s versjon er noe drit. 9155658[/snapback] Sant nok. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Sant nok. 9156271[/snapback] Feil. Johnny Cash ain't got nothing on U2. Endret 28. juli 2007 av henrik_s Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Som trådstarte sier, Discovery er et bra eksempel innen TV, f.eks så har du reklamen til "bensin i blodet" eller hva de kaller det, de tre bilprogrammene fra 21:00 til 00:00. Og reklamene til "femtegir", blir flau når jeg ser og hører det Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) discoverychannel gikk fra å være en av de beste kanalene på tv. de hadde et bredt spekter av dokumentarer i alt fra naturen til pyramidene i egypt og teknologi. nå sender de bare dritt nesten, og ikke minst, gjerne samme sesong av et program en 3-4 ganger etter hverandre, så en fin blanding av alle episodene før de 12mnd senere kommer med sesong 2 av samme dritten. altså jeg digger american hotrod og alle de byggeprogrammene, samme gjelder engineering hvor de gjør utrolige ting. men faen da, ikke send samme programmet 12 GANGER!. ser at natural geographic begynner å gå mot samme skjebnen nå. noe jeg synes er svært trist. Når det gjelder radio klarer jeg ikke høre på kanal24, radio 1, nrj osv. jeg hører kun på NRK sine stasjoner, der er det ikke noe reklame. synes p3 er behagelig. kanaler som radio1 osv er avhengig av reklame for å tjene penger. samtidlig spiller de jingles alt for ofte. Endret 28. juli 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå