Gå til innhold

Hvilket videokamera skal jeg kjøpe? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kan egentlig veldig lite om videokameraer, selv om jeg filmer ganske så mye. Jeg skal nå kjøpe et nytt videokamera og har ingen anelse om hvilket jeg skal kjøpe. Det er en overflod å velge mellom, og mange tester som egentlig ikke sier meg så mye!

Jeg har ikke den største tekniske innsikten og forstå ikke alle de tekniske spesifikasjonene som blir nevnt, så jeg håper noen her kan hjelpe meg. Dette er ihvertfall hva jeg ønsker:

- Videokamera til rundt 5000,-kr (pluss/minus).

- Lagring på minnekort eller harddisk.

- Skal brukes til å filme en hel del innendørsfotball. Altså spillere i rask bevegelse på en håndballbane (viktig at dere tenker på raske beveglser og lys). Samt noe av en kommende baby!

Kan noen være så snill og foreslå noe bra, slik at jeg ikke kjøper katta i sekken, eller blir lurt av en glatt selger på Elkjøp eller Lefdal!

Mvh

K.R.Haugen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg bort minnekort og harddisk, og kjøp mini-DV kameraet Panasonic GS320. Det er det beste tipset for prisklassen 5000 kroner.

Les også guiden som 2Olav referer til. Der har jeg forklart hvorfor man ikke bør kjøpe kamera med harddisk, eller minnekort (ihvertfall ikke enda). Har også forklart hvorfor 3CCD teknikken, som du finner i Panasonic GS320, er sterkt anbefalt.

Panasonic GS320 har også optisk bildestabilisator og Leica-lisensiert optikk. Panasonic sine 3CCD modeller har i flere år nå fullstendig overkjørt de andre produsentenes modeller i samme prisklasse (og over).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...