netphreak Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg har TV med HDMI inngang, og skjermkort med DVI utgang. Fint, da kjøper jeg en HDMI kabel, og en HDMI -> DVI adapter. Som mange vet transporterer ikke DVI lyd, men det gjør jo HDMI kabelen. Så jeg tenkte at noen må da ha laget en adapter med mulighet for å koble til digital lyd i PC'en, fra RCA eller intern S/PDIF kontakt? Har pokker ikke klart å finne en slik adater. Det høres da svært så enkelt ut, og med en stor potensiell kundemasse? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Isåfall må du kjøre egen optisk/koaksial kabel fra lydkortet på PC'en og til TV. Jeg har ikke sett noen "DVI + lyd -> HDMI" kabler Lenke til kommentar
nappy Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) svaret du leter etter, ligger her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=802715 kort fortalt... det du egentlig vil ha er ett skjermkort med hdmi ut.. men det er ikke bare bare å finne ett. Flere av nettbutikkene sier at kortene har hdmi ut, når de egentlig bare har hdtv ut.. og det er ikke det samme. kenneth Endret 27. juli 2007 av nappy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå