Øyvind Skogseide Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hei! Skal bygge en maskin til en venn av meg og han har budsjett på ca 10k. Maskinen skal IKKE overklokkes og Quad-core er digg Har satt opp eit forslag https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=50986 Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hvorfor i all verden kabinett med PSU til 2800kr ? Kjøp lian li kabinett fra netshop til 695kr og corsair 620w PSU. Da sparer du omtrent en tusenlapp. Kjøp ordentlig cpu vifte(noctua12) og bytt prosessor til e6750/e6850. Hvorfor ? Ok, quad har nettopp kommet ut og er så fuckings great, awesome etc. e6750 til 600kr mindre og e6850 til omtrent samme sum som q6600 leverer mye bedre. Quad kommer først til å bli utnyttet om kanskje hele 2 år. Da er alle prosessore nå til dags gammel og vennen din vil uansett ha en ny en da. Til 10 000, ville jeg valgt e6750. Ville kjøpt noe mer lagringsplass, og dvdbrenner må du nesten ha. Ville revet i Asus P5N32-E SLI hovedkort. Var vel mine tanker det. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Han har planer om og ha denne pcen i LANG tid, derfor velger jeg quad-core, Plus, at det kabinettet som har 1200W psu, skal man ha ny pc senere så er det kjipt og måtte kjøpe ny psu fordi den gamle ikke strakk til. Her snakker vi om en pc som skal holde MINST 5 år. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Du kan vel beholde PC så lenge du ønsker, men om 3år nekter jeg å tro at denne holder til de nyeste spillene. 1200W er waste, nesten uansett, og iallefall når du ikke skal overklokke, har vannkjøling, kjører ati sine strømslukere i CF. Nyere prosessorer vil nok bruke tilsvarende, eller mindre watt fordi det er enormt fokus på nettopp strømforbruk til CPU for tiden. E6750 yter i dag bedre enn Q6600 i det meste som er aktuelt å gjøre for deg. Min spådom er at det vil den nok gjøre om 5 år også. Etter å ha lest over ser jeg du bygger for en venn. Gjør han en tjeneste og spar 1k på strømforsyning og kabinett, +500 på å kjøpe E6750. Disse pengene bruker du på 8800 GTX. Da har du en PC som vil vare lenger enn utgangspunktet ditt. Det vedder jeg armen på. Endret 27. juli 2007 av Sovehest Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Her har jeg laget eit nytt oppsett https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51010 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ser straks mye bedre ut. Lightscribe er litt kult, men om det er verdt litt ekstra er en vurdering du selv får da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå