Lord-of-the-End-Times Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kunne tenkt meg å kanskje legge inn en innsats for å få litt finere og hvitere tenner... Nå pleier jeg og bare pusse tennene 1 gang før jeg legger meg. Jeg har litt missfargede tenner. Har ikke vært spesielt flink til å pusse de Hva slags utstyr burde jeg bruke? Hva slags tannkrem er best? Er det andre ting enn å pusse tennene som hjelper? Hvor ofte? Virker sånn hjemmebleking? Trenger generelt gode råd til tannpuss Lenke til kommentar
Camron Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Puss tenna morgen, etter middag og på kvelden. Tror du ser en forskjell etter en uke eller to. Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Jeg spurte tannlegen min om dette og da fikk jeg følgende svar: Puss tennene morgen og kveld, minst to minutter hver gang og ta fluortabletter. Puss dem gjerne etter måltider. Bleking er veldig hardt for tennene. Slites veldig. Endret 26. juli 2007 av torkaa Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Okei. Hvor lenge? Noen tannkrem som er bedre enn andre? Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tannlegen min anbefalte Colgate. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Okei. Da får jeg prøve det jeg også Takker. Tar gjerne i mot flere tips, erfaring ol Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Går hos reguleringstannlegen, og det var engang jeg hadde så mye møkk på tennene at jeg fikk brev i posten senere hvor jeg måtte dra til tannlegen ( ). Kom dit, så fikk jeg en solo-børste(gjør tannkjøttet bedre og friskere), også sa hun at jeg skulle bruke fluor-vann etter jeg hadde pusset. Fikk også med meg en fin lapp hvordan dette skulle gjøres, som jeg måtte henge på baderommet . Vil tro at fluor vann etter grundig tannpuss vil gi effekt ja... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 funker det godt? Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Interessant. Tror jeg skal ta til meg noen av tipsene her. Lenke til kommentar
Gamer_girl Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 om det er hvite tenner du er ute etter, burde du bruke "whitning" tannkrem. Står veldig tudlig på pakken om det er det. Funket veldig bra for meg sålenge jeg brukte den og, ja, puss tennene to ganger om dagen om du virkelig vil prøve ditt beste Lykke til Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) om det er hvite tenner du er ute etter, burde du bruke "whitning" tannkrem. Står veldig tudlig på pakken om det er det. Funket veldig bra for meg sålenge jeg brukte den og, ja, puss tennene to ganger om dagen om du virkelig vil prøve ditt beste Lykke til 9327027[/snapback] jeg har brukt den ett år uten noe forsjell jeg pusser tennene 2 til 3 ganger daglig, grundig, hater å ha skitne tenner, føles så ugent er litt dyrere enn vanlig tannkrem, men føler at tennene blir renere. (colgate) Vill ikke anbefale sensodyn sin whitning, jeg fikk sår i tannkjøttet av den Endret 23. august 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Gjør fluor forskjell? Jeg bruker tanntråd og pusser i allefall 2minutter morgen og kveld. Likevel får jeg litt gulaktig skinn i tenne, det blir med andre ord ikke helt hvit. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Gjør fluor forskjell? Jeg bruker tanntråd og pusser i allefall 2minutter morgen og kveld. Likevel får jeg litt gulaktig skinn i tenne, det blir med andre ord ikke helt hvit. 9343595[/snapback] wiki Nesten alle stoffer som inneholder fluor er giftige, men benbygningen til mennesker og alle andre pattedyr, avhenger av en liten dose fluor. Men alt med måte, fordi for mye fluor (fluorforgiftning, fluorose) gjøre benbygningen og tennene skjøre og deformerer knoklene. Fluor som finnes i drikkevann (estimert konsentrasjon på 1mg per liter) styrkere tannemaljen og hindrer tannråte.så å spise flour tabler kan da ikke være bra? viss man drikker mye vann... Endret 24. august 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Gjør fluor forskjell? Jeg bruker tanntråd og pusser i allefall 2minutter morgen og kveld. Likevel får jeg litt gulaktig skinn i tenne, det blir med andre ord ikke helt hvit. 9343595[/snapback] Ja, fluor gjør forskjell, beskytter tennene mot karies. Nycomed's Fluorid (skyllevæske) er fin f.eks. ^^ Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Dette er det beste jeg kan gi deg, og det funker! Endret 24. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Vil si vademecum sin skyll er best. Den er enkel og bruke, og svir ikke i munnen Lenke til kommentar
lupah Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ikke drikk mye kaffe og vin, det misfarger tennene. Du kan kjøpe såkalte "White strips" for å bleke tennene. Det funker veldig bra, men for all del ikke overdriv bruken. Du må ikke bruke de ofte, "bleker" du tennene for mye blir de veldig nedslitt og blå/gjennomsiktige ved ekstrem bruk. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Trodde ikke det gikk an å få hvitere tenner når de først er misfarget. Uten hjelp av bleking så klart. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Trodde ikke det gikk an å få hvitere tenner når de først er misfarget. Uten hjelp av bleking så klart. 9374850[/snapback] Flere, om ikke de fleste, tannkremer inneholder slipemidler. Så joda, men det forutsetter vel at du kutter ut drikker som misfarger tennene. Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Bland bakepulver i tannkremen din, så får du kjappt synlig resultat. MEN ikke gjør det for ofte. Det tærer veldig på tannemaljen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå