Gå til innhold

Girder feiltolker ir koder (løst)

Anbefalte innlegg

Jeg har en Logitech Harmony 525 og en ira-3 ir mottager. Harmony'n er satt opp med oppsettet til en JVC DVD opptager og jeg får girder til å lese signaler fra ira-3'n.

Om jeg trykker på f. eks høyreknappen på kontrollen for å lære girder den koden så får jeg en kode opp i girder, og det er den samme koden hver gang jeg trykker på den knappen. Setter jeg opp en annen knapp så får jeg en kode som er forskjellig fra når jeg trykte på høyreknappen (logisk nok).

Etter å ha lært inn alle knappene jeg trengte så åpnet jeg et notepad dokument for å teste om alt ble lest inn riktig når jeg brukte fjernkontrollen.

Men neida. For de fleste av knappene skjer det lite, når jeg holder inne venstreknappen så skriver den "u", og når jeg trykker høyreknappen så ber den tydeligvis pc'n om å skru seg av.

Hvorfor leser den kommandoene riktig når den skal lære dem, men ikke når jeg skal bruke det i praksis? :hmm:

Edit: Når jeg har oppe girder og holder inne en knapp på fjernkontrollen så ser jeg at hex koden som girder leser endrer seg hele tiden, selv om det er samme knapp som holdes inne. Er det jeg som ikke forstår hvordan girder virker, eller får den virkelig forskjellige koder fra fjernkontrollen?

Edit2: Da har jeg endelig løst det. Etter å ha gravd på produsenten sin hjemmesida så fant jeg en girder plugin for ira-3. Problemet var at plugin nedlastingen lå under et helt annet ir produkt :p .

Om noen andre får problemer med dette så må Tira sin plugin brukes til ira-3.

Endret av e_urkedal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...