kokka Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg og min familie var i Danmark i ferien og pga at vi hadde med hund ville vi ta korteste vei som er båten fra kristiansand. Når vi kom til Kristiansand fikk vi beskjed om at båten var ca 5 timer forsinket. Det var ganske bittert, men når fergen først kom 6 timer senere så fikk vi beskjed om at båten var kansellert og at vi kunne få dra på en båt 2 dager senere. Det var ganske uaktuelt å vente på den båten, særlig med tanke på hunden. Det vi da gjorde var å kjøre rundt til malmø og kjørte over broen og tunnelen til danmark siden det var helt umulig å få tak i billetter fra noen andre steder. Det jeg lurer på er om vi kan kreve bensinpenger og bompenger som vi fikk i ekstrakostnader? Eller er det bare billetten vi har krav på? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg regnet med at dere hadde bestillt reise hos Color Line. Der fant jeg denne informasjonen: Color Line påtar seg intet ansvar eller erstatningsplikt ved forsinkelser eller driftsmessige forstyrrelser. Så jeg tror ikke at dere kan rette noen økonomisk krav til dem. Men om dere hadde reiseforsikring, så kanskje de vil dekke deler av regningen? Men dere kan jo selvsagt ringe til kundeservice og høre om de er villige til å hjelpe dere. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Ved norsk sjøfartslov så står i rederier ansvarlig for kanselleringer. Jeg jobber selv i et slikt firma, og sitter nå å ringer kunder ang. nettopp denne saken. Du vil mest sannsynlig få igjen pengene, eller bli booket om til første ledige avgang. (ihvertfall hos oss). Edit: Som sagt, reiseforsikring fikser den biffen.... Endret 28. juli 2007 av MyBigMouth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå