Gå til innhold

Strømproblem med HD2900XT. *LØST*


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har fått et litt snodig problem. Har byttet mesteparten av min hardware.

 

Q6600, ASUS P5B-plus Vista Edition, HD2900XT, Hiper R 580w, OCZ platinum PC 6400 og vista ultimate.

Etter litt installering av programvare fekk eg en melding ved oppstart at strømforsyningen min muligens ikke støttet skjermkortet....kjernen og minnet ville automatisk bli klokket ned. Skjermkortet kjører nå med 507 MHz på gpu og 514 MHz på minnet. GPU skal vel ligge på 740 MHz om eg ikke tar feil. Minnet vet eg ikke.

Skjermkortet er koblet til med en egen 6 pins kontakt. Strømforsyningen skal vel klare dette oppsettet? Har 3 disker + en dvdrom.

Noen som har vert bort i samme problem?

 

Eirik

 

Edit: Får 10400 i 3dmark 06. Unormalt?

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må bruke to 6 pins strømkontakter, eller ein 6 pin og ein 8 pin.

9154330[/snapback]

 

Åå...takker. Nå har eg koblet til 2 stk 6 pins kontakter. 8 pins fulgte ikke med strømforsyningen. Men ser klokken er den samme (507MHz), har lagt inn på ny driver men fortsatt ingen forandring. Må eg resette biosen? Er vel den som bestemmer klokken...?

Den feilmeldingen eg fekk opp kom bare en gang...

Lenke til kommentar
Du må bruke to 6 pins strømkontakter, eller ein 6 pin og ein 8 pin.

9154330[/snapback]

 

Åå...takker. Nå har eg koblet til 2 stk 6 pins kontakter. 8 pins fulgte ikke med strømforsyningen. Men ser klokken er den samme (507MHz), har lagt inn på ny driver men fortsatt ingen forandring. Må eg resette biosen? Er vel den som bestemmer klokken...?

Den feilmeldingen eg fekk opp kom bare en gang...

9154463[/snapback]

Er 100% sikker på denne! Det er pga i low power 3d og 2d grafikk så ligger GPU på en lavere frekvens, men så fort så du hopper inn i et spill eller noe lignende så skyter frekvensen opp til det den skal være! prøv å mål med RivaTuner å sjekk om jeg har rett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...