Gå til innhold

Enda et fjellandskap


Anbefalte innlegg

Om det som er i øverste posten nå er nytt, så er det fortsatt blasst på min skjerm, som er kalibrert.

 

Synes ikke det skal gjøres noe med fargene. Blir så fort "fake" da synes jeg.

9168744[/snapback]

Ikke om det gjøres med måte og man har en kalibrert skjerm. De fleste bilder fra digitale kameraer som jeg har sett må justeres noe i etterkant for å bli optimale. Det betyr langt fra at de ser falske ut på noen måter etter jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet var fint, og en vellykket sammensetning av to eksponeringer. Men syns rett og slett det ble for kjedelig. Landskapet ble rett og slett for grønt(noe som man bare kan skylde på moder jord), noe som skaper lite dypde i bildet, syns jeg da.

Endret av Mottiman
Lenke til kommentar
Synes ikke det skal gjøres noe med fargene. Blir så fort "fake" da synes jeg.

9168744[/snapback]

Ikke om det gjøres med måte og man har en kalibrert skjerm. De fleste bilder fra digitale kameraer som jeg har sett må justeres noe i etterkant for å bli optimale. Det betyr langt fra at de ser falske ut på noen måter etter jobben.

9175047[/snapback]

 

Jo, sant nok det, men jeg syntes ikke bildet så blast ut og det var nok farge her på min skjerm. (Som da er en jalla bærbar skjerm der det forandrer seg mye ut ifra hvilken vinkel man ser på...) Så med mere farge hadde det begynt å se kunstig ut her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...