Gå til innhold

Enda et fjellandskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, jeg som var HELT sikker på at ingen ville merke det :D

 

Skal også prøve å croppe med samme ratio, tror du har rett angående for mye forgrunn. Har et annet bilde med mer himmel, men føler at den stjeler for mye oppmerksomhet

9150158[/snapback]

 

hovedmotivet er midstillt, det passer svært sjelden.. derfor du burde rett og slett skjære vekk forgrunnen, da blir på en måte et widescreen bilde også da :)

Lenke til kommentar
Hehe, jeg som var HELT sikker på at ingen ville merke det :D

 

Skal også prøve å croppe med samme ratio, tror du har rett angående for mye forgrunn. Har et annet bilde med mer himmel, men føler at den stjeler for mye oppmerksomhet

9150158[/snapback]

 

Du var kjapp til å fjerne den hvertfall :)

Du trenger ikke fjerne mye av forgrunnen, bare litt. Likte bildet veldig godt. Synd skyformasjonene over skjulet var så langt vekk.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg som var HELT sikker på at ingen ville merke det :D

 

Skal også prøve å croppe med samme ratio, tror du har rett angående for mye forgrunn. Har et annet bilde med mer himmel, men føler at den stjeler for mye oppmerksomhet

9150158[/snapback]

 

Du var kjapp til å fjerne den hvertfall :)

Du trenger ikke fjerne mye av forgrunnen, bare litt. Likte bildet veldig godt. Synd skyformasjonene over skjulet var så langt vekk.

9150225[/snapback]

 

litt uenig der, synes du burde ta et ganske kraftig jafs av den forgrunnen :p

Lenke til kommentar
Dette synes jeg var et flott bilde! :)

Hvis du fjerner mer av forgrunnen vil bare himmelen stjele oppmerksomheten til hovedmotivet, i tillegg til at det vil føles trangt og unaturlig..

9150410[/snapback]

Tusen takk for positiv respons, tror jeg er enig med deg når det gjelder croppen som den er nå :)

Lenke til kommentar

Fint bilde! :)

 

Synes ikke det skal gjøres noe med fargene. Blir så fort "fake" da synes jeg.

 

Kanskje en tanke mørkere refleksjon fra vannet hadde vært fint?

 

Ps.

Fint når orginalene også beholdes, slik at forandringene lettere kan vurderes om de blir til det bedre.

 

Lars.

 

 

 

Edit:

Skriveleif..

Endret av YBP
Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke fargene trenger noen endring, ser naturlig ut! men derimot oppskarpingen har nok vært litt i meste laget, himmelen ser ut som om den kunne vært limt inn :)

 

pent motiv :D gleder meg allerede til jeg skal på fjellet på onsdag.

Lenke til kommentar

Hei, startet fra scratch med bilderedigeringa, korrigerte på tingene dere foreslo!

 

Bildet er nå varmere, litt mer fargerikt, i tillegg til at jeg i denne versjonen ikke brukte to eksponeringer, men heller korrigerte highlights med recovery.

 

Håper dere liker denne versjonen bedre :tease:

 

edit: typo

Endret av blenden
Lenke til kommentar
Hei, startet fra scratch med bilderedigeringa, korrigerte på tingene dere foreslo!

 

Bildet er nå varmere, litt mer fargerikt, i tillegg til at jeg i denne versjonen ikke brukte to eksponeringer, men heller korrigerte highlights med recovery.

 

Håper dere liker denne versjonen bedre :tease:

 

9170599[/snapback]

 

 

Nå snakker vi fint bilde! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...