blenden Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 http://www.deviantart.com/deviation/60673607/ To eksponeringer fra RAW blendet sammen i Photoshop. All kritikk er velkommen og satt pris på! Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 fint bilde, ville beskjært bort en del av forgrunnen for å gjøre bilde med dynamisk Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 For å pirke litt, så ville jeg fjernet høyspentmasten helt til høyre i bildet Lenke til kommentar
blenden Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Hehe, jeg som var HELT sikker på at ingen ville merke det Skal også prøve å croppe med samme ratio, tror du har rett angående for mye forgrunn. Har et annet bilde med mer himmel, men føler at den stjeler for mye oppmerksomhet Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hehe, jeg som var HELT sikker på at ingen ville merke det Skal også prøve å croppe med samme ratio, tror du har rett angående for mye forgrunn. Har et annet bilde med mer himmel, men føler at den stjeler for mye oppmerksomhet 9150158[/snapback] hovedmotivet er midstillt, det passer svært sjelden.. derfor du burde rett og slett skjære vekk forgrunnen, da blir på en måte et widescreen bilde også da Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hehe, jeg som var HELT sikker på at ingen ville merke det Skal også prøve å croppe med samme ratio, tror du har rett angående for mye forgrunn. Har et annet bilde med mer himmel, men føler at den stjeler for mye oppmerksomhet 9150158[/snapback] Du var kjapp til å fjerne den hvertfall Du trenger ikke fjerne mye av forgrunnen, bare litt. Likte bildet veldig godt. Synd skyformasjonene over skjulet var så langt vekk. Lenke til kommentar
blenden Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Masten ble borte som et resultat av at jeg croppet med samme aspect ratio som originalen! Er enig med deg, vil ikke fjerne hele forgrunnen, føler også at de lyse buskene leder øyet mot skuret Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hehe, jeg som var HELT sikker på at ingen ville merke det Skal også prøve å croppe med samme ratio, tror du har rett angående for mye forgrunn. Har et annet bilde med mer himmel, men føler at den stjeler for mye oppmerksomhet 9150158[/snapback] Du var kjapp til å fjerne den hvertfall Du trenger ikke fjerne mye av forgrunnen, bare litt. Likte bildet veldig godt. Synd skyformasjonene over skjulet var så langt vekk. 9150225[/snapback] litt uenig der, synes du burde ta et ganske kraftig jafs av den forgrunnen Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Syns det var ett pent bilde. Rakk akkurat å se det før du endret på bildet, og jeg syns ikke den masten eller hytta som var på høyre side gjorde noe. Faktisk så jeg etter det og syns det manglet noe i den nye versjonen. Lenke til kommentar
blenden Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Alltid sånn med bildene mine, er helt subjektivt hva som skal være i bildet og ikke Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Dette synes jeg var et flott bilde! Hvis du fjerner mer av forgrunnen vil bare himmelen stjele oppmerksomheten til hovedmotivet, i tillegg til at det vil føles trangt og unaturlig.. Lenke til kommentar
blenden Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Dette synes jeg var et flott bilde! Hvis du fjerner mer av forgrunnen vil bare himmelen stjele oppmerksomheten til hovedmotivet, i tillegg til at det vil føles trangt og unaturlig.. 9150410[/snapback] Tusen takk for positiv respons, tror jeg er enig med deg når det gjelder croppen som den er nå Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Dette synes jeg var et flott bilde! Hvis du fjerner mer av forgrunnen vil bare himmelen stjele oppmerksomheten til hovedmotivet, i tillegg til at det vil føles trangt og unaturlig.. 9150410[/snapback] mulig du har rett der, da synes jeg har burde la forgrunnen være og ta et lite jafs av himmelen Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Har du en fetisj for cropping Madusius? Neida.. Dersom du tar noe av forgrunnen, må du sakse litt av himmelen og, enig der. Lenke til kommentar
netrex Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg synes motivet er flott, men fargene er for blasse til å gjøre noe særlig inntrykk. Det er også klar halo etter oppskarping som trekker ned. Lenke til kommentar
YBP Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Fint bilde! Synes ikke det skal gjøres noe med fargene. Blir så fort "fake" da synes jeg. Kanskje en tanke mørkere refleksjon fra vannet hadde vært fint? Ps. Fint når orginalene også beholdes, slik at forandringene lettere kan vurderes om de blir til det bedre. Lars. Edit: Skriveleif.. Endret 29. juli 2007 av YBP Lenke til kommentar
pian Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg synes heller ikke fargene trenger noen endring, ser naturlig ut! men derimot oppskarpingen har nok vært litt i meste laget, himmelen ser ut som om den kunne vært limt inn pent motiv gleder meg allerede til jeg skal på fjellet på onsdag. Lenke til kommentar
blenden Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Hei, startet fra scratch med bilderedigeringa, korrigerte på tingene dere foreslo! Bildet er nå varmere, litt mer fargerikt, i tillegg til at jeg i denne versjonen ikke brukte to eksponeringer, men heller korrigerte highlights med recovery. Håper dere liker denne versjonen bedre edit: typo Endret 30. juli 2007 av blenden Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Motivet er ok, men for ensartede farger (for mye grønt) etter min mening, tendenser til å bli litt kjedelig. Jeg ville ha gjort himmelen mørkere og gresset grønnere for å få til å skinne litt. Ville også ha croppet bort nedre 1/5 del av bildet. Lenke til kommentar
YBP Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei, startet fra scratch med bilderedigeringa, korrigerte på tingene dere foreslo! Bildet er nå varmere, litt mer fargerikt, i tillegg til at jeg i denne versjonen ikke brukte to eksponeringer, men heller korrigerte highlights med recovery. Håper dere liker denne versjonen bedre 9170599[/snapback] Nå snakker vi fint bilde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå