HowCome Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Hei! Først av alt er ikke dette innlegget ment som et angrep mot Amobil.no som et nettsted, men snarere min personlige mening om den nyere utviklingen testene har tatt. I flere at deres nyere tester har mange brukere reagert på hvordan dere tester produktet, og ikke minst hva konklusjonen blir. Dere har skrevet enorme menger over en telefon med navnet iPhone. Dette har dere til og med innrømmet selv! Men hvorfor fortsetter dere med det? Dere lager egne "agurkartikler" der dere skriver om hvor dumme deres egne artikler er. Og i slutten av iPhone artikler forteller dere hvor unødvendig posten var. Hvorfor skriver dere dem da? Tilbakemeldingene på deres nyere tester har vært blandet - dog stort sett noe kritiske. Det var iPhone testen som fikk de fleste til å reagere. Den fikk 5. Vel, jeg skal først av alt innrømme at den er meget lekker. Telefonen er rå på interface og brukervennlighet! Men dere gir andre telefoner latterlige minus som trekker stort ned. De alvorlige minusene som iPhone mangler som 3G, HSDPA, MMS og A2DP burde gi større trekk. Disse punktene er oppgitt som trekk i konklusjonen deres, derfor bør karakteren til konklusjonen deres tilsvare hvor alvorlige trekkene er også. Eksemplene er så mange at det ville blitt et kjempelangt innlegg å nevne alle. Men jeg mener selv at ved å ta et tilbakeblikk på hva brukerne mener om testene deres burde være mer enn nok til å reagere. Brukerne blir mer misfornøyde, deres egne skribenter skriver artikler om hvor unyttige tidligere artikler er... Jeg vet ikke hva dere selv synes. Innlegget mitt kan kanskje virke litt skarpt, men det er i alle fall min tilbakemelding til dere. Det siste jeg forventer er at dere skal ta hensyn til min kritikk, men at dere bare legger merke til hvor mange medlemmer som har begynt å reagere. Hva dere vil gjøre er det samme for meg, men jeg mener at tester skal være en veiledning til brukere. Hvis de skal ha nytte - da må de være nøytrale utifra personlige meninger. Til sammenlikning kan jeg nevne testere av PC-spill. Det var vel Gamer.no eller VG.no som en gang skrev en test av f.eks. Flight Simulator X. De skrev at det var noe av det kjedeligste og verste som hadde blitt sluppet. Vel, kanskje testeren var tilhenger av skytespill? I så fall er konklusjonen en selvfølge. Men simulatoren har en annen målgruppe, og testeren må sette seg inn i situasjonen til hva den målgruppen ønsker. Dette gjorde han ikke, og spillet ble dømt nedenom og hjem. Telefoner gjelder det samme. Det virker som for meg at dere ofte feiler å sette dere inn i situasjnen til målgruppen. Ha en god dag! Endret 26. juli 2007 av above_trutth Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Heisann Takk for en god og fyldig tilbakemelding. Det har vært en del kommentarer på testene i det siste, og vi har holdt flere redaksjonsmøter der vi har sett på hvilke grep vi kan gjøre for å lage testen enda mer objektive enn de er i dag. Det kommer til å skje en del på testfronten, og da vil vi ha med oss det du nevner her. Ellers skal det sies at testene leses av stadig flere, og at det er vanskelig å gjøre alle til lags. Vi vet godt at et bestemt terningkast vil provosere noen lesere mens et annet terningkast vil provosere andre igjen. Derfor oppfordrer vi folk til å ikke henge seg for mye opp i terningkastet, og heller lese den fulle teksten og gjøre seg opp sin egen mening ut fra det. Du kan lese mer om testprosedyren vår her: http://www.amobil.no/artikler/amobil_no/sl...i_mobiler/27629 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå