Gå til innhold

Win OS til primært spilling

Anbefalte innlegg

Har vurdert Vista ultimate 64-bit, men hører mye greier om 64-bit og spill......

Ikke nok med at folk klager på vista, og at det tar opp mye ressurskraft av pcen..

Hva er best til spill? xp 64-bit , xp 32bit, vista 32/64bit blir svimmel av alle versjonen å velge blandt.

Skal kjøres med e6850, 4gb ram ddr 6400, og 8800GTX, Asus P5N32-E SLI, nForce-680i

Jeg vil ha mest mulig ytelse.

Endret av [Tx]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xp 32-bit er vel det som er mest stottet. Untaket er vel DX10. Skal du spille nye spill, eller gamle spill?

9150081[/snapback]

Also jeg skal spille nye og kommende spill, med dx10, men blir så veldig usikker på om jeg skal tørre å gå får vista, og eventuelt 64-bit versjon, vil ikke miste ytelse.

Så eventuelt vente med vista og dx10

Endret av [Tx]
Lenke til kommentar

DX10 kommer vel mest sannsynlig ikke til XP da. Sa da MA du vel ha Vista.

64-bit er anbefalt, iogmed at det er bedre hvis spillet ogsa er 64-bit. Ellers er det likebra.

Drivere er jo som med alt med vista, nesten umulig a finne til litt gammel hardware. Men hvis jeg var deg, ville jeg ventett til oktober, da SP1 kommer.

Lenke til kommentar

Men Vista er jo fremtidsrettet? regner med det samme med 64-bit ?

Åssen er det med kommende spill, er det laget får 64-bit `?

Så hvis jeg er så heldig og får denna nye pcen opp å gå uten problemer med vista ultimate 64-bit så burde det jo bare bli bedre og bedre med tiden, med updates og sp1 i okt. osv.......

Hadde vært ålreit å blitt en av de få tydeligvis, som hadde en problemfri install :p

Lenke til kommentar

Les her

http://entmag.com/news/article.asp?EditorialsID=7144

sa ser du at Vista (kodenavn Longhorn), er mellom XP (kodenavn Whistler) og Vienna (det som kommer etter Vista (til neste ar))

og det at Vista er veldig bugget, styrker teorien. Vienna kommer til a bli enda bedre.

Iogmed at XP har vaert veldig lenge, og sa kommer Vista, og na kommer det et nytt OS til neste ar er litt suspekt.

Lenke til kommentar
Iogmed at XP har vaert veldig lenge, og sa kommer Vista, og na kommer det et nytt OS til neste ar er litt suspekt.

9150433[/snapback]

Neste år?

Microsoft har bekreftet at Windows 7 (Nytt kodenavn, tidl. Vienna), skal komme i 2010. De bekreftet også en gang i tiden at Longhorn(Vista) skulle komme i 2004.. men det er jo lov å håpe. :)

Lenke til kommentar

Men Vista er det OS-et MS har brukt lengst tid på å lage også da, veldig mye er forandret, deriblant driverarkitekturen (derfor det er så mye problemer med det, siden produsentene må skrive driverne på nytt, må man forvente litt startproblemer)

Men jeg mener at det er best å velge Vista 64-bit, start problemer eller ikke, en gang må du vel kjøpe det allikevel, så hvorfor ikke med en gang? Engelsk Ultimate 64 OEM har en overkommelig pris allikevel.

Lenke til kommentar
Men Vista er det OS-et MS har brukt lengst tid på å lage også da, veldig mye er forandret, deriblant driverarkitekturen (derfor det er så mye problemer med det, siden produsentene må skrive driverne på nytt, må man forvente litt startproblemer)

Men jeg mener at det er best å velge Vista 64-bit, start problemer eller ikke, en gang må du vel kjøpe det allikevel, så hvorfor ikke med en gang? Engelsk Ultimate 64 OEM har en overkommelig pris allikevel.

9152154[/snapback]

Så sant så sant, akkurat det jeg tenkte også, får bare hive meg på bølgen, og ta eventuelle små feil på veien, kjøpte ultimate eng 64-bit, gleder meg til og teste :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvordan er det med gamle programvarer i Windows Vista 64bit da? f. eks gammel Winamp, gamle Microsoft Office pakker. Jeg har ikke hatt noe særlig problemer med hverken drivere eller programvare i Windows Vista 32 bit bortsett fra Driverne til Netgear trådløsenettverkskortet mitt også går det ikke an å bruke Citrix i Windows Vista enda. Jeg har prøvd det, det gikk dårlig. De bruker Citrix på jobben til pappa og de som ville bestilte seg hjemme PC`er/enten bærbare eller stasjonære.

Jeg satt opp en av PC`ene for en av arbeidskolegaene til pappa og det var Windows Vista Home Basic eller Home Premium på den.

Det fungerte dårlig så det måtte installeres XP som 2nd OS for å kjøre Citrix på PC`en. eneste som var litt dumt da var at han måtte bytte mellom Windowsene når han skulle bruke Citrixen da, men det går greit tror jeg.

Ellers har jeg ikke opplevd noe særlig problemer som jeg kan huske. Men nå kjører jeg ikke Windows Vista mer heller jeg da. Sletta det fra min PC for en stund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...