Gå til innhold

Knekt/bøyd linse på Fujifilm F30

Anbefalte innlegg

linsen på kameraet er bøyd på grunn av fall, så den går ikke inn i kameraet når det blir skrudd av.. det går heller ikke ann å ta bilder med det (programvaren sperrer for det). Hva vil det koste å fikse det/ ev. hva kan jeg gjøre?

får ikke bildene inn på pcen heller :no:

Endret av 99tnor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
linsen på kameraet er bøyd på grunn av fall, så den går ikke inn i kameraet når det blir skrudd av.. det går heller ikke ann å ta bilder med det (programvaren sperrer for det). Hva vil det koste å fikse det/ ev. hva kan jeg gjøre?

9149985[/snapback]

Kan du ikke plukke ut minnekortet? Hvis du ikke har en minnekortleser, kan de kanskje hjelpe deg med å brenne bildene over på CD i en fotobutikk.

Lenke til kommentar

9149985[/snapback]

Slike skader blir fort dyre, og egenandel (hvis du kan bruke forsikring) er gjerne 2000, og nypris er også under 2000 så jeg tviler sterkt på at det lønner seg, dessverre!!

Men hør først, kanskje det ikke er så ille, hvis du kan få et gratis overslag.

Det kommer sikkert til å ta litt tid nå i ferien, og da står du uten kamera..

Har du kjøpt det i butikk kan du forhøre deg om et lånekamera så lenge!

Bildene skal du fint kunne redde ved å ta ut minnekortet og få det avlest et sted.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å knekke den tilbake igjen?

Samme problemet har skjedd meg to ganger. Ytterste del av abjektivet fikk seg en dunk og ble stående skjevt slik at det ikke gikk an å ta bilder, eller skru kamera på/eller av. Utøvde litt makt i motsatt rettning samtidig som jeg trakk det litt ut fra kamera og vips så var objektivet like helt igjen og kamera fungerte helt fint etterpå.

Prøv å se om det går, svarer seg nok ikke å sende inn til reparasjon.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar
Har du prøvd å knekke den tilbake igjen?

Samme problemet har skjedd meg to ganger. Ytterste del av abjektivet fikk seg en dunk og ble stående skjevt slik at det ikke gikk an å ta bilder, eller skru kamera på/eller av. Utøvde litt makt i motsatt rettning samtidig som jeg trakk det litt ut fra kamera og vips så var objektivet like helt igjen og kamera fungerte helt fint etterpå.

Prøv å se om det går, svarer seg nok ikke å sende inn til reparasjon.

9152641[/snapback]

det funka, tusen takk for hjelp! :p

Endret av 99tnor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...