Gå til innhold

Sette inn grafikkortet :P

Anbefalte innlegg

Hei jeg trodde jeg kunne dette men ble plutselig i tvil nå.

Jeg har P5N32E-SLI. (skal bare bruke ett grafikkort nå) Det har tre PCI-express slots, hvorav to blå (disse er visst best å sette inn kortet på).

1.

Den blå som er nummerert som pci-e nummer 1, er for nærme det medfølgende lydkortet til at grafikkortet får plass. Kommer jeg til å miste ytelse på å sette kortet i den andre blå slotten (ligger jo lenger unna prosessoren osv).

2.

Det er noen plastikk-sperrer på alle slotene, jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal ta de ut for å få satt inn grafikkortet. Noen med samme hk eller som generelt vet hva som er trikset her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker den øverste slotten, og denplastikk-dingsen du prater om er none bare låsemekanismen som hjelper til å holde kortet på plass når det er satt i.

Den skal du bare flippe vekk fra slotten, så spretter den på plass igjen når du trykker inn kortet.

Lenke til kommentar

Kan bli kluss med driverene hvis du finner ut at du vil bytte etterhvert tror jeg.

Merka i alle fall at lydkortet mitt forsvant da jeg prøvde å bytte PCI spor.

Så hvis du får det til å funke, men ikke optimalt, slett alt av drivere før du installerer det på nytt i det andre sporet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...