Crossfire Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hei jeg trodde jeg kunne dette men ble plutselig i tvil nå. Jeg har P5N32E-SLI. (skal bare bruke ett grafikkort nå) Det har tre PCI-express slots, hvorav to blå (disse er visst best å sette inn kortet på). 1. Den blå som er nummerert som pci-e nummer 1, er for nærme det medfølgende lydkortet til at grafikkortet får plass. Kommer jeg til å miste ytelse på å sette kortet i den andre blå slotten (ligger jo lenger unna prosessoren osv). 2. Det er noen plastikk-sperrer på alle slotene, jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal ta de ut for å få satt inn grafikkortet. Noen med samme hk eller som generelt vet hva som er trikset her? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Du bruker den øverste slotten, og denplastikk-dingsen du prater om er none bare låsemekanismen som hjelper til å holde kortet på plass når det er satt i. Den skal du bare flippe vekk fra slotten, så spretter den på plass igjen når du trykker inn kortet. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Ah, på tidligere kort jeg har brukt måtte man fjerne den saken helt.. men ok takk Kunne noen svart på spm 1 og, om jeg mister ytelse..? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Du skal bruke nr 1 hvis du har 1 kort, og begge to hvis du har 2. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Okay takk.. blir ganske trangt der oppe i så fall (tenkte kanskje slot 2 for bedre luftstrømning osv). Men hvis jeg må så.. Endret 26. juli 2007 av Crossfire Lenke til kommentar
ducA Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tror det skal gå ann og bruke den andre blåe og, har hørt andre har gjort det og fungerer fint. Men jeg er ikke helt sikker selv. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Teoretisk skal det fint gå an å bruke PCI-Ex. 2, men jeg har aldri prøvd selv. På den annen side, funker det ikke så funker det ikke - ingen skade skjedd. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Kan bli kluss med driverene hvis du finner ut at du vil bytte etterhvert tror jeg. Merka i alle fall at lydkortet mitt forsvant da jeg prøvde å bytte PCI spor. Så hvis du får det til å funke, men ikke optimalt, slett alt av drivere før du installerer det på nytt i det andre sporet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå