DotCom Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Her netopp reinstallert Debian, men har fått et problem som jeg ikke har vært borti før. Ved login får jeg ikke velge KDE som displaymanager. Den finnes ikke i menyen under "sessions" hvor den skulle ha ligget. :-? Jeg har installert KDE 3.0.4, og jeg har testet den ved å kjøre "kde3" manuellt fra shell i gnome. Den startet fint. Er det noen som vet hvordan jeg kan få X til å "oppdage" KDE, eller hvilke filer jeg skal editere for å "fortelle" X at KDE er installert? har prøvd å bytte "gdm" med "kdm" i fila /etc/X11/default-display-manager men det hjalp ikke noe. Lenke til kommentar
termos Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Kanskje legge til kde3 i din ~/.xinitrc fil. Men forresten, hvor fikk du tak i KDE 3.0.2? Lastet du ned fra uoffisielle mirrors? Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Fant ikke noen ~/.xinitrc, men det hele fungerte etter at jeg kjørte opp kde via en failsafe console. Når jeg boota nå funka det. Nesen som windoze dette, vet ikke helt hva som skjer, men plutselig funker det Kjører ikke KDE 3.0.2 men 3.0.4 Har ikke lasta den ned noe uoffesiell plass. Installert vha apt fra http://download.us.kde.org. Men kjører Testing versjon da... Lenke til kommentar
termos Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det vil vel si at du har lastet det ned fra en uoffisiel plass, siden det ikke er pakketreet til testing. Men, jeg venter fortsatt på kde 3.1, skal vist komme i unstable på mandag. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Legg til denne fila under /etc/X11/gdm/Sessions KDE3 # /bin/sh (kommandoen for å starte kde3) Gjør den kjørbar for alle, og logg ut. Nå skal kde3 være der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå