seeriksen Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Statoil tar inn 4-5 elektrolærlinger, men der havner de fleste på land tror jeg. Statoil har vært veldig uklare der. Dette stemmer garantert ikke. Eller, at de er uklare er mulig, men de skal garantert ha lærlinger offshore. 4-5 kan være mongstad alene det. Eller Mongstad og Kårstø. Men som Zeph sier, runt 7-8 stk offshore skal de ha. Nokså sikkert. Jepp. Hvis jeg ikke så helt feil så skulle statoil ha inn rundt 15 elektrolærlinger totalt i år. Lenke til kommentar
seeriksen Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Søke som lærling operatør. Men usikker på om det er "godt nok" med teknisk fagskole. Kan hende vgs er kravet. selv om fagskolen er høyere utdanning. De ansetter hvertfall årlig rundt 20 lærlinger i prosess Statoil. Og alle disse har jo kjemi og prosess utdanning fra vgs. Tar nok grundig feil der. Bare her på melkøya skal vi ta inn 14. Så tipper totalt er rundt 60-70 eller mer. 60-70 er det neppe. Men er det feil å si hvertfall 20? rundt 15-20 offshore, tror ikke det er flere der, så kommer landanleggene, kårstø, melkøya osv i tillegg, men 60-70 høres mye ut Noen her som var på intervju på sandsli i dag? Såg ut som de drev og intervjuet noen lærlingekandidater der i dag. tenkte du på lærlinger eller fast ansettelse etter læretiden?? Edit: Unnskyld, skrev feil. 40-50 er mer reelt mvh stein E Endret 2. mars 2010 av seeriksen Lenke til kommentar
Nils Butters Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Hei, Er det noen her som har søkt på lærlingplass i ConocoPhillips i år og hørt noe fra dem ? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hei, Er det noen her som har søkt på lærlingplass i ConocoPhillips i år og hørt noe fra dem ? Vis du ikke har hørt noe enda, så er det rett rundt hjørnet. De sier ifra uansett om du er innkalt til intervju eller ikke. Lenke til kommentar
messelt Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 hei.. er en gutt på 21 som har fagbrev som rørlegger og erfaring innen både anlegg og service. men er nå ute etter jobb offshore. noen som kan komme me noen tips om hvordan og hvor jeg kan søke? har vært på diverse netsider men finne liksom ikke ut noe. Lenke til kommentar
messelt Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Du Må Ta Sikkerhetskurs og ha gyldig helseerklering.så må du ringe et firma som driver med rørlegging der ute -ex- Aker, Fabricom, Aibel, marine weld, marine-i, Framnes, Icon, Stord offshore contracting, Industri Mekanikk, Rosenberg, On&offshore,. osv osv Lenke til kommentar
KiZZa070 Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Søke som lærling operatør. Men usikker på om det er "godt nok" med teknisk fagskole. Kan hende vgs er kravet. selv om fagskolen er høyere utdanning. De ansetter hvertfall årlig rundt 20 lærlinger i prosess Statoil. Og alle disse har jo kjemi og prosess utdanning fra vgs. Tar nok grundig feil der. Bare her på melkøya skal vi ta inn 14. Så tipper totalt er rundt 60-70 eller mer. 60-70 er det neppe. Men er det feil å si hvertfall 20? rundt 15-20 offshore, tror ikke det er flere der, så kommer landanleggene, kårstø, melkøya osv i tillegg, men 60-70 høres mye ut Noen her som var på intervju på sandsli i dag? Såg ut som de drev og intervjuet noen lærlingekandidater der i dag. tenkte du på lærlinger eller fast ansettelse etter læretiden?? Edit: Unnskyld, skrev feil. 40-50 er mer reelt mvh stein E Statoil tar i år inn 184 lærlinger, rundt 80-90 av disse er i Kjemiprosessfaget. Lærlingene som blir tatt inn har gått VG1 TIP og VG2 kjemiprosess (uten unntak) I Kjemiprosessfaget tar de inn følgende antall. 12 kårstø 24 Mongstad 24 sokkel (offshore) 6 Kollsnes Tjeldbergodden, Sture og Melkøya (Hammerfest) kjenner jeg ikke til. Statoil lærer opp mesteparten av sine lærlinger på land. Så bruker de landanleggene som rekrutteringsted. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Oi. Det var mange fler enn eg trodde! Hadde trodd det var fordelt litt annerledes. er ikke mange lærlingeplasser igjen til mekanisk, automasjon, elektro, logistikk, kokk og kontorfag når 90 a 180 er prosess.... Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Søke som lærling operatør. Men usikker på om det er "godt nok" med teknisk fagskole. Kan hende vgs er kravet. selv om fagskolen er høyere utdanning. De ansetter hvertfall årlig rundt 20 lærlinger i prosess Statoil. Og alle disse har jo kjemi og prosess utdanning fra vgs. Tar nok grundig feil der. Bare her på melkøya skal vi ta inn 14. Så tipper totalt er rundt 60-70 eller mer. 60-70 er det neppe. Men er det feil å si hvertfall 20? rundt 15-20 offshore, tror ikke det er flere der, så kommer landanleggene, kårstø, melkøya osv i tillegg, men 60-70 høres mye ut Noen her som var på intervju på sandsli i dag? Såg ut som de drev og intervjuet noen lærlingekandidater der i dag. tenkte du på lærlinger eller fast ansettelse etter læretiden?? Edit: Unnskyld, skrev feil. 40-50 er mer reelt mvh stein E Statoil tar i år inn 184 lærlinger, rundt 80-90 av disse er i Kjemiprosessfaget. Lærlingene som blir tatt inn har gått VG1 TIP og VG2 kjemiprosess (uten unntak) I Kjemiprosessfaget tar de inn følgende antall. 12 kårstø 24 Mongstad 24 sokkel (offshore) 6 Kollsnes Tjeldbergodden, Sture og Melkøya (Hammerfest) kjenner jeg ikke til. Statoil lærer opp mesteparten av sine lærlinger på land. Så bruker de landanleggene som rekrutteringsted. Hvordan har du fått vite dette? Overraskende at så mange skal offshore. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Vanlig med rundt 20 offshore. Var hvertfall 19 i 2003, og siden den gang har det blitt sammenslåing og betydelig flere platformer og fordele lærlingene utpå... Lenke til kommentar
GLN Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvordan blir de fordelt? Får man velge, eller blir man bare plassert? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Man blir plassert på et av landanleggene eller offshore. Offshore får man stort sett ikke velge, men hvis det er fordel å fly ut fra f.eks bergen så får man ordnet det. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei, Er det noen her som har søkt på lærlingplass i ConocoPhillips i år og hørt noe fra dem ? skal på intevjue snart Lenke til kommentar
Nils Butters Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hei, Er det noen her som har søkt på lærlingplass i ConocoPhillips i år og hørt noe fra dem ? skal på intevjue snart Grattis! Har du lyst fortelle når du skal på intervju, når du du ble innkalt og hvilken stilling du søkte på eller ? Lykke til på intervju i hvert fall Lenke til kommentar
GLN Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Kan vel legge til at jeg skal på intervju 24. mars på Conoco, som elektrolæring. Gleder jeg meg? Ja, noe jævlig Håper så inderlig jeg får stillingen. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Lykke til på intervjuene Pirja og Nilzern ! Hva søker du læreplass innen Nilzern ? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Noen som har søkt på Statoil tidligere år og vet noe om man får svar uansett? Eller er det bare de som blir innkalt til intervju som får svar? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Man får i nesten alle tilfeller svar på en søknad. Når man får svaret varierer. Men tipper de sender ut svar i det øyeblikket de har silt ut de som skal til intervju, for de har jo ikke problemer med at for mange takker nei.... Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvis man ser på status på søknad vil man se om søknaden er behandlet eller ikke. Dette gjelder både for Conoco og Statoil. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Å være lærling betyr vel ikke automatisk ansettelse? Jeg trodde sokkelen var på vei ned i solnedgangen? Ikke for å skape dårlig stemmning.....eller, forresten. Det var derfor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå