runesteff Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Har en Beetle 2000 mod, som rister når jeg bremser. Under hard opp bremsing, så rister den neste ikke noe. Det er ikke noe risting når jeg kjører. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kast i skiver tror jeg. Rister det i rattet? prøv og sett på brekket svakt mens du kjører.. rister det da? bare for og finne ut om det er foran eller bak. Lenke til kommentar
runesteff Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Har testet med å dra i håndbrekk, men det ble ikke risting av dette. Det rister ikke i rattet når jeg bremser. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 slark i foringer eller ledd? løst hjul? ubalanse i hjul? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Det mest typiske er kast i bremseskivene forrang, gjerne i kombinasjon med treghet i bremsekalipteret slik at bremseklossene ikke slipper helt på ett hjul. Da blir det nemlig varmt for bremseskiva og den slår seg. Alt etter hvor mye kast det er i skiva kan den dreies bein eller byttes for å få bukt med problemet. Lenke til kommentar
eekeroth Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Har en Beetle 2000 mod, som rister når jeg bremser. Under hard opp bremsing, så rister den neste ikke noe. Det er ikke noe risting når jeg kjører. 9149619[/snapback] Går pedalen opp og ned? Har byttet en del skiver pga kast og når det har vært ille kunne jeg kjenne det på pedalen også. Hvis det er skiver både foran og bak kan det kanskje være vanskelig å vite hvor problemet er. Uansett må du bytte begge på samme aksel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå