Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dial up server

Anbefalte innlegg

Jeg har ett kamera som kun kan ringe opp internett ved hjelp av ett modem. Da over Bluetooth. Så å kople kamera opp mot internett via T68 er ikke noe problem. Men det eg har lyst til å få til er å kople kamera opp mot min pc ( har Blutooth på Pc'n) og gå på internett med kamera, for da å bruke min bredbånd oppkopling. Men det jeg må få til er å lage en Dial up server som router denne videre til min internett oppkopling. Er det noen som vet om noen programmer som kan gjøre dette? Altså alt jeg trenger er en Dial up server program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok nå har jeg prøvd Sygate, men jeg får det ikke til å funke. For med mitt kamera så må jeg slå ett telefonnummer for å kople meg opp mot internett, og jeg kan ikke se at jeg har muligheten til å lage ett virituelt telefonnummer på Sygate. Er du sikker på at Sygate har den funksjonen at den kan brukes som en PPPD server? Jeg vet at dette går i Linux, men jeg orer ikke å inst. det igjen, sist så kræsjet dual boot HD min, så jeg e ikke så hypp på det igjen. I det hele tatt er dette mulig det jeg prøver på å lage en virituell pppd server?

Lenke til kommentar

På nettevrk oppsettet på kamerat mitt har jeg en innstilling som heter "Modem Init". Er det noe jeg kan taste inn der så så kamera mitt sjønner at det skal kople seg opp mot ethernet og ikke dial up?

For å se hva jeg mener sjekk denne siden her http://home.online.no/~anborge/Netcam%20v1.../start_blue.htm

Klik så på "network options", så igjen "network options" på bildet deretter "modem Init" på bilde.

Lenke til kommentar

Ja det er klart, men dette skulle gå å simulere. Og har man en en PPPd server så kan man bare konfigure hvilket som helst nummer man skal ringe opp. Det skal gå greit, man er jo ikke koplet opp mot en telefon linjen til Telenor, kun internt i PC'n. For slik jeg gjør det er å kople kamera opp mot Bluetooth dongelen min, som igjen er en virtuell serie port, Jeg lager da en "Ny nettverksoppkopling" som sier at andre skal kople seg opp mot internett i gjennom min maskin. Velger da custom oppsett og kople seg opp ved seriell kabel, men problemet mitt da er at dette oppsette peker til ADSL oppkoplingen min, jeg skulle hatt den til på peke mot PPPd serveren ( som jeg enda ikke har fått tak i ) som da peker mot ADSL oppkoplingen. Får jeg tak i en PPPd server til Windows så skal det ordne seg tror jeg......Men en slik server har jeg enda ikke funnet.....Det er snart så jeg legger inn Linux på en annen hardisk bare for å prøve det ut, men er ikke så hypp på det......Satser på å få tak i en PPPd......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...