Gjest Slettet+3124 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg har for en tid tilbake registrert et domene og har kjørt opp en nettside og et forum. Jeg har allerede tyvstartet på siden , så gikk jeg i tenkeboksen gitt, og det jeg kom fram til er at jeg gjør denne siden tilgjengelig for alle andre interesserte mennesker.. Nettsiden kunne bruke CC lisenser og opensource løsninger (unntatt forumet, da dette er det beste på markedet) Jeg står som innehaver av webotellet (servetheworld), og domenet er registrert på meg + lisensen for forumet (IPB) står selvfølgelig på meg, dette gjør meg juridisk ansvarlig ovenfor webhosten og for selve nettsiden. Siden som jeg har registrert heter for godtrening og intensjonen er at dette skal være en nettside for alt som omfatter mosjon og trening i ulike former. Jeg har sjekket ut diverse andre treningssider og der er det fitness og pumpe muskler det går i. Med svære "proffe" kroppsbyggere og snertne fitness babes med solsvidde muskler som dominerer. En eksempel topic som jeg leste: "En dame hadde akkurat født og ønsket å få tilbake formen og fasongen sin. Hun fikk til svar at hun kunne starte med efedrin.." Hallo.. Efedrin til ei dame som har nettopp født og ammer ungen sin? Slik ønsker jeg det ikke iallefall. Jeg vil ha en side som har fokus på hyggelige verdier, ett sted hvor Hvermansen kan finne motivasjon til å begynne å mosjonere/trene og forebygge sin egen helse. Man skal ikke ikke ekskludere byggere eller fitness utøvere, men det er ikke der fokuset bør ligge på nyheter og reportasjer i første omgang. Det finnes sikkert nok av sider som fokuserer på at "jeg vil bli stoooor" og hvilke protein produkter som er best osv... Siden skal omhandle (tenker jeg): Veiledning i mosjon og trening Veiledning av kosthold Veiledning i vektreduksjon Apparat veiledning Så har du lyst til å være med? Siden trenger sårt: Utviklere/kodere/grafisk personale Skribenter (en liten journalist i magen kanskje?) Instruktører (er du veileder på helsestudio?) Teknisk info om siden: Står på delt webhotell hos servtheworld.net, webpakken er alternativ 2. Forntend er Joomla. Og templatene er betalvare. Forumet er samme type som her på HW, nemlig Invision Power Board. Bare at forumet på nettsiden er i siste utgave. Interessert i å forsøke å bygge opp en community? Meld deg på i denne tråden, eller send en epost til: godtrening [at] godtrening.com PS: Det var denne tråden som ga meg ideen fullt ut. Dette blir på måte et OpenSource prosjekt, hvor langt kan vi komme med dette? Utgiftene til webhotellet dekkes av meg. Dette er ikke lønnet arbeid for dere som måtte være interessert i dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå