tons Skrevet 26. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) hallo. jeg har en hjemmeside, og vil at hvis man søker på google på navet mitt eller på siden, så skal det komme opp der, hvordan får jeg til dette?? håper på svar tonsart Endret 26. juli 2007 av tons Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2007 Det har vaert oppe mange mange ganger for. skal se om jeg finner en av tradene. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 26. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2007 Kommer det ikke av seg selv der da? Men skal man gjøre sånn at man finner siden din hvis man f.eks søker på, ja hva lager du side om, la oss si om reklamefilmer da, ja hvis du søker på reklame, så kommer din side opp. Men da må man betale cash. Mener det er sånn det fungerer, men jeg mener siden din kommer opp hvis du har registrert domene ditt på ditt navn. correct me if im wrong... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2007 Jo, men det gar an a legge til URLen sin til google. http://www.google.com/addurl/ var noe mer greier ogsa, men vanskelig a finne tradene igjen =/ Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Ein må vel ha eit eller anna i Meta-greiene. I hvert fall det eg har høyrt. Edit: Eg fann ikkje sida mi når eg googla på det før eg la til URLen på sida du linka til, Ståle. Men no gjer eg det. Endret 27. juli 2007 av Mr. Sviker Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 27. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2007 Google ser ikke lenger etter meta tager. Eneste du kan gjøre er å bruke tager som <h1> riktig, og få litt besøkende, så kommer den til slutt. Og addurl som stale sa. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 28. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2007 Ja hvis du nettopp har fått deg domene kan jeg skjønne at den ikke finner siden din. Gi google litt tid så finner den den nok skal du se... Lenke til kommentar
tons Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2007 takk nå kom det på google:) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2007 Google ser ikke lenger etter meta tager. Eneste du kan gjøre er å bruke tager som <h1> riktig, og få litt besøkende, så kommer den til slutt. Og addurl som stale sa. 9155110[/snapback] Tull. Meta er fremdeles i bruk, spesielt når det gjelder author (bankers hvis du vil knytte et domene mot et spesifikt navn) og description. keywords er også tildels i bruk, men sammenlignes mot innholdet for å luke ut keyword spamming. Lenke til kommentar
kjonix Skrevet 28. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2007 Tipper du kan plukke opp et par tips her: Blogg om markedsføring på internett og søkemotoroptimalisering... Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 29. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2007 For å få din side på Google bør du ha linker til den på andre sider. Da kommer den fort i Google. Du kan f.eks. ha den i signaturen din Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 29. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2007 Google ser nesten ikke etter meta tager lenger. Det kan jeg si helt sikkert, så ikke kom og si at det er tull. Beste du gjør er å bruke title tagen godt, sammen med h1 ol. Har ikke en eneste meta tag på min side, men kommer likevel på første plass om du søker på "erixzone". Rinox tips er nok også et godt tips uten at jeg vet for mye om akkurat det selv. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Google ser nesten ikke etter meta tager lenger. Det kan jeg si helt sikkert, så ikke kom og si at det er tull. Du jobber hos Google altså? Ikke det? Da kan du ikke si noe som helst sikkert. Beste du gjør er å bruke title tagen godt, sammen med h1 ol. No shit. Har ikke en eneste meta tag på min side, men kommer likevel på første plass om du søker på "erixzone". HAHAHAHAH, du kan ikke være seriøs nå? Så fordi din hjemmeside, uten meta-elementer, kommer på førsteplass er det et sikkert tegn på at Google driter i meta? Djezez fuckin christ. "erixzone" er ikke akkurat et søkeord det er mye konkurranse om, er det vel? Du er det eneste domenet av de 4 store TLDene som heter "erixzone", så at du er på førsteplass er strengt tatt ikke noe å skrive hjem om. Det du derimot kan merke deg, mens vi er inne på SERPs, er at når jeg søker på erixzone og finner din side øverst - hva ser jeg i tekstutdraget? Noe urelevant svada som Google har tatt fra siden din på måfå, og som ikke forteller meg noe som helst om hva siden din inneholder. Det problemet ville meta description fikset. Endret 29. juli 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Snakk om å ta ting personlig og å bli irritert her. Lol. Baserer det jeg sier på det jeg har lest rundt om på nettet. Og det er at før i tiden så søkemotorerer omtrent kun etter meta tager. Men etterhvert ble søkene så urelevante pga meta tagene, og de store søkemotorene ble bygget om til å se etter andre ting, så etter vært fikk meta tagene mye mindre å si. Men vis du har et så sterkt behov etter å ha rett om at meta tager er det viktigste, så er det sikker riktig siden du sier det Mente ikke at meta tager ikke brukes lenger, men at det brukes betraktlig mindre, beklager skrivefeilen tidligere. Oppfattet det bare som at du trodde at meta tagene var det eneste man skulle bruke, for det er helt feil. Men en kombinasjon av god tittel, h1, osv og meta tager skulle gjøre susen Natta. Endret 30. juli 2007 av erixz Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Google ser ikke lenger etter meta tager. Eneste du kan gjøre er å bruke tager som <h1> riktig, og få litt besøkende, så kommer den til slutt. Og addurl som stale sa. 9155110[/snapback] Tull. Meta er fremdeles i bruk, spesielt når det gjelder author (bankers hvis du vil knytte et domene mot et spesifikt navn) og description. keywords er også tildels i bruk, men sammenlignes mot innholdet for å luke ut keyword spamming. 9161108[/snapback] bare sann... QFT! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Snakk om å ta ting personlig og å bli irritert her. Lol. Tar det ikke personlig. Blir bare irritert over folk som uttaler seg bastant om ting de ikke har mer enn gjennomsnittlig peiling på Baserer det jeg sier på det jeg har lest rundt om på nettet. Og det er at før i tiden så søkemotorerer omtrent kun etter meta tager. Men etterhvert ble søkene så urelevante pga meta tagene, og de store søkemotorene ble bygget om til å se etter andre ting, så etter vært fikk meta tagene mye mindre å si. Men vis du har et så sterkt behov etter å ha rett om at meta tager er det viktigste, så er det sikker riktig siden du sier det Har ikke sagt at meta tager er det viktigste. Langtderifra. Men å si at meta tager ikke blir tatt hensyn til er direkte feil. meta keywords tas hensyn til i mye mindre grad enn før, men brukes fremdeles til en viss grad sammen med selve innholdet på siden for å gi Google og resten av gjengen et visst inntrykk av hva siden handler om. F.eks hvis innholdet ditt nevner ordet "bilforhandler" og meta keywordsene nevner "bilforhandlere" (i flertall) vil Google gjenkjenne begge, se at de er relatert til hverandre og "knytte" siden til begge søkeordene. Mente ikke at meta tager ikke brukes lenger, men at det brukes betraktlig mindre, beklager skrivefeilen tidligere. Da er vi tildels enig Oppfattet det bare som at du trodde at meta tagene var det eneste man skulle bruke, for det er helt feil. Men en kombinasjon av god tittel, h1, osv og meta tager skulle gjøre susen Absolutt, tittelen er kanskje det viktigste on-site virkemiddelet for å score høyt på et nøkkelord. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 tar det langt tid før google blir oppdatert med hjemmeside som jeg har registrert? har ikke dukket noe opp enda liksom. Lenke til kommentar
serverside Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Ingen tvil. Din description i meta-taggen kommer opp i søkeresultatet og det ville overraske meg om den beskrivelsen ikke tas hensyn til både mtp hvor høyt man kommer. Du kan sjekke din google pagerank her. Så mine tips til de som vil opp på google: 1) Bruk h-taggene riktig. Riktig er ikke det samme som mye! Men headingene bør inneholde ord som er veldig relevante med innholdet. 2) Lag et sitemap. Artikkel: Hvordan lage sitemap 3) Lag deg en google-konto og sjekk ut googles webmasters tools. Der kan du registrere dine sitemaps og sjekke andre nyttige ting. 4) Last ned Funnel Web Analyzer og bruk det! Gratis program fra funnelwebcentral.org 5) Sørg for at html-koden din er sånn ca i vater. 6) kanskje det viktigste: Få andre sider til å linke til deg, men ingen vits hvis de sidene ikke er relevante med din side. Har du en side om biler, få bmw.no til å lage en link til deg. Det er success 7) Og joda. Bruk metadata. Gjerne både vanlig og dublin core. Vær nøye med spesielt title, keywords og description. 8) Relevant URL er bra! Dvs både domenet og resten. Skal du lage en side om biler og volvo så vil feks denne url'en være fin http://www.bil.no/volvo. Det er ike alltid lett og få til, men ha det i bakhodet. Bruk UrlRewritere får å få det til Det tar tid å komme høyt opp på google. Når man kjører i gang et SEO-prosjekt beregner man ofte 4-6 måneder før man får veldig synlig effekt. Lykke til :-) Endret 17. august 2007 av serverside Lenke til kommentar
serverside Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 Kan lønne seg å legge ut et par linker, slik som dette rundt om også;Naturia - Velkommen til forsiden Sitemap - Naturia Bjørn Ryan Johansen - Velkommen Men ikke gjør det for mye for da blir det spam... 9299779[/snapback] Mange som tror at dette er lurt, men efekten er minimal. For det første er ikke siden din relevant med innholdet i dette forumet og dessuten har denne siden pagerank 0 fra google. De to tingene er viktig. Skal en ekstern link ha god efekt må det være fra en side med samme type innhold og helst med litt pagerank i tillegg... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 Den pageranken "vi dødelige" ser kan være 3-6 måneder gammel, så om denne tråden har PR 0 eller ikke får vi ikke vite før om noen måneder. Sansynligvis har den PR 1 elller noe sånt internt hos Google. Det du sier om relevanse er imidlertid et godt poeng, men alle monner drar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå