guardianpegasus Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hei og hopp, WANen min er i skrivende øyeblikk helt usikret. Hvem som helst kan altså logge på. Litt usikker på hva som skjer. Installasjonsguiden foreslo at jeg installerte software for det trådløse modemet på første IP addresse/gateway. Det funket ikke, da den ikke var trådløs. Problemet nå er at når jeg faktisk prøver å installere saken på laptopen som har det trådløse modemet, så kommer det en passorddialogboks. Der kan jeg skrive hva pokker jeg vil uten at noe skjer... den kommer kun tilbake dit hele tiden og ber meg påse at alle kabler sitter godt fast, hvilket de gjør, da nettet osv fungerer gjennom kabel. Lurer på om ikke det trådløse modemet har bundet seg til den første PCen. I så fall... er det noen måte å gjøre det ugjort på? Noen måte å resette til factory default kanskje? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Mener du WAN eller WLAN? For å resette trådløse rutere mm. er det ofte en liten knapp på undersiden eller bak. Bruk en binders eller noe annet til å trykke inn denne. Etter et par sekunder skal du se at lysene lyser opp eller blinker på en eller annen måte. Da skal ruteren være tilbake med factory default instillinger. Ofte at trådløse rutere nekter å la seg administrere av mere en enn datamaskin. Etter at en maskin har logget inn eller har prøvd blir ofte administrasjonsmulighetene låst til denne for en vis tid. Bruker å slippe denne "låsen" vist du trekker ut strømmen og starter enheten på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå