Bluum Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Hei, har en Pioneer Subwoofer med høypassfilter som er parret med to Pioneer Gulvstående høyttalere med to 4" basselement hver. Nermere bestemt S-W150S og S-H810V Det hele forsterkes av en Pioneer A-607R, som yter 75W RMS ved 8Ohm, og 120W ved 4Ohm. Høyttalerene har 6 Ohm motstand. DVD spilleren er en gammel Dantax spiller som skal byttes ut snart, hvis det betyr noe. Høyttalerene spiller grei nok bass til musikk, selv om det enkelte ganger er litt lite. Til filmbruk er det nesten alltid for lite, derfor brukes bassen. Men det jeg lurer på er ved hvilken frekvens bør jeg sette høypassfilteret? Kan sette det fra 50Hz til 250Hz, og finner liksom ingen god plassering. Har pleid å ha på ca 100Hz, og er sånn passe fornøyd. Ligger det kanskje en guide ute på nettet et sted som kunne hjulpet meg? Raske svar ønskes, filmkveld i morra nemlig Endret 7. august 2007 av Bluum Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Normalen er nå ved 80 Hz så å starte der er ingen dårlig ide Vil tro at siden elementene på frontene er så betydelig små vil det være bra å sette filteret så høyt som mulig,mellom 120 og 150 Hz kan være det som trengs. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Ok, skal prøve meg frem i morra tidlig tenker jeg. Har ikke prøvd så høyt, men har holdt meg under 120Hz, som er en av verdiene som er påskrevet. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Dette kommer jo også ann på hvor presis suben din er på høyere frekvenser. Gjerne er det slik at elementene ikke klarer og henge med på høye frekvenser, og da blir lydbilde unøyaktig/grøtet hvis du stiller for høyt. 80Hz er nevnt som et godt stet og starte. Personlig har jeg den på 60Hz da suben min bedre liker seg på lave frekvenser. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Du får vel bare prøve deg fram og justere delefilteret til du syns det høres bra ut. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Slo meg til ro rundt 160Hz, det ble ganske bra. Posten trenger egentlig ikke flere tips, skal redigere emnetittelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå