Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plutselig har ene hardisken tatt natten!

Anbefalte innlegg

Vel det har seg slik... jeg var ikke hjemme da det skjedde... men kom hjem da sto pcen min av.. noe jeg synes var merkelig. Startet opp pcen igjen... *kakk kakk kakk*

da hører jeg noen merkelige hakkelyder i pcen min.. akkurat som blinkelys på en bil...

tenker.. "hva fan?! merkelige greier"... da jeg kommer meg inn ser jeg at alle spillikon har blitt borte... trykker på en av dem og de sier at den hardisken ikke er koblet til pcen.. jeg går over kablene... men alt ser i strålende orden... hjelp meg... :(

vet ikke mine arme råd...

jeg har flere hardisker å det er min spillhardisk som tok kvelden.. :(

Endret av dask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en bærbar som jeg spilte mye på, og en gang kom det en akkurat lik lyd som du beskriver her. Når jeg startet maskinen kom det merkelige hakkelyder og ingenting startet (fikk beskeden: Inset system harddrive).

Endte med at jeg kjøpte ny harddisk. En kamerat av meg sa det var noe galt med leserhodet til harddisken (altså den som leser dataene fra harddisken), og dermed ville det beste bare være å kjøpe en ny harddisk.

Hvis du har mange verdifulle data på harddisken din er det fult mulig å redde disse ut, men dette må gjøres av profesjonelle og koster som oftest mange tusen kroner.

Jeg har akkurat kjøpt meg Samsung SpinPoint P120 250 GB-harddisk til min stasjonære PC og er kjempefornøyd. Veldig stille harddisk og har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt.

Bestemmer du deg for å kjøpe ny harddisk bør du gå for den ;)

Lenke til kommentar

1. Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM IDE harddisk er det... vel.. inneholdt mest installerte spill... men for alle som har WoW så vet dere sikkert hvor lang tid det tar å reinstallere det osv...

arrggg.. :( "Ooh why cruel world!?"

2. forklar nærmere

Endret av dask
Lenke til kommentar

Da jeg var på lan en gang skjedde det samme HD begynte å lagge merklige lyder en av mine to samsung samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM og da forsvant begge to :cry: det jeg gjorde var at jeg opnet kabinettet koblet far båe strømkablene og sata kablene og satte dem inn igjen såfungerte det igjen, problemet kom igjuen en del ganger men bare de to første ukene siden da har det ikke vært no prblem, kan hende jeg bare var heldig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...