Gå til innhold

Ny stasjonær Gamer PC 10-12 k

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en ny gamer PC (komplett.no) ettersom min gamle ikke vil takle de nye spillene som kommer med DX10 osv. Har fikset sammen en PC som kommer på litt over 10 000, kan strekke meg til 11 000 kanskje 12 000. Vil har en rask og stille PC som kan takle nye spill plettfritt, med muligheten til å kjøre spill med høy grafikk.

Gamer PC

Er egentlig usikker på det meste, en ting jeg lurer veldig på er om det lønner seg å kombinere to litt billigere grafikkort (som jeg har gjort) eller å satse på et som er dyrere.

PS: DVD brenner, tastatur, mus, matte, lyd (høyttalere og headset) og skjerm har jeg :)

Vil helst bestille varene fra samme sted, har hatt god erfaring med komplett derfor jeg har laget handlelist der.

Komponentene bør holde til spill så lang tid fremover som mulig :thumbup:

Takker for alle tilbakemeldinger :D

Endret av Klovnefisken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bygge meg en ny gamer PC (komplett.no) ettersom min gamle ikke vil takle de nye spillene som kommer med DX10 osv. Har fikset sammen en PC som kommer på litt over 10 000, kan strekke meg til 11 000 kanskje 12 000. Vil har en rask og stille PC som kan takle nye spill plettfritt, med muligheten til å kjøre spill med høy grafikk.

Gamer PC

Er egentlig usikker på det meste, en ting jeg lurer veldig på er om det lønner seg å kombinere to litt billigere grafikkort (som jeg har gjort) eller å satse på et som er dyrere.

Takker for alle tilbakemeldinger :D

9148299[/snapback]

Har ikke så mye peiling, men for 12k for du mye bedre.. kommer vel noen andre en meg å retter på det der.. men det var lite "bang for the buck"...

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en titt på komponenter og priser hos Netshop. Plukk de komponentene som du synes er fornuftig, og så betaler du 370,- for at de setter alt sammen for deg. Blir det samme som å skru sammen selv, men med vesentlig mer fleksibilitet enn du får i noen PC bygger hos de aktuelle butikkene på nettet.

Når det gjelder deler, så ville jeg valgt et hovedkort basert på Intel sitt nye P35, minst 2 gb minne (greit å ha på Vista), Mist PSU, en grei HD og så bra skjermkort du har råd til. Når det gjelder kabinett har jeg personlig veldig sansen for Antec sine, men jeg tror Lian li er gode alternativer. Netshop har et bra på tilbud nå til 695,- mener jeg. Skal selv ha en OK gamer PC og har klart å sette sammen en ny maskin med Q6600, 2 gb minne, etc for 8200,-

/Ace

Endret av ace-ace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...