ACEan Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Har nå satt opp et eget treningsprogram for meg selv, og lurer på hva dere syns om dette. Man : Jogging, Mage, Rygg Tirs : Bryst, Biceps, Triceps, Jogging Ons : Jogging/sykkel Tors : Mage, Rygg, Jogging Fre : Sykkel, Bryst, Biceps, mage Lør : Rygg, Jogging/sykkel Søn : HVILE / liten jogge tur. En liten tign jeg lurer på, noen som vet hvor mange reps og seirier man skal ta for å bygge de forskjellige muskel gruppene kjapt? Hadde vært kjekt med svar Endret 26. juli 2007 av ACEan Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Et lite tips tild deg: www.treningsguiden.no Det er ikke noe magisk tall for reps, men en regel jeg hørte en gang sa at: Hvis man tar over 4-5 reps så trener man budybuilding / volume. Så du kan jo ta f.eks 3x12. En annen ting. Triceps er like viktig, om ikke viktiger enn biceps. Når det kommer til volum av armen har triceps mer å si, pga at de er i utgangspunktet større. Triceps har også større betydning for slagkraften i armene dine. Btw, ikke ha samme muskelgruppe to dager på rad. Det er viktig og la muskelene hvile seg. Btw nr 2, ikke glem rygg! Så vidt jeg har fått med meg så setter jentene pris på en veltrent rygg. Endret 26. juli 2007 av wrangler Lenke til kommentar
ACEan Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 har allerede oppdatert opplegget, har selv sett noen feil. men ven biceps trening så vil jeg også ta noen armhevinger, å dette inngår jo også i oppbygning av øverste del av rygg? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Tja. Du kan ikke forvente deg muskler av armhevinger. Men du blir veldig utholden, og jeg synes det er like positivt! Det du må gjøre hvis du vil få volum ut av trenigna er å kjøpe deg et sett med manualer eller starte på et treningsstudio. Like greit å styre unna SATS og SPENST, siden det er overprisa. Sats på litt små-harry lokaler. Min erfaring er at folk der er mye mer omgjengelige, og er glade for å gi deg hjelp hvis du lurer på noe. EDIT: Ang. push-ups. Jeg liker å kjøre sett der jeg starter med å lage en trekant med fingrene mine og holder på til jeg ikke klarer meg, så bytter jeg til skulderbredde, også videre til et bredt grep. Endret 26. juli 2007 av wrangler Lenke til kommentar
ACEan Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 jeg skal ikke bli en kroppsbygger liskom, jeg skal bare trene fordi jeg liker å holde meg i form å se bra ut. spiller håndball på fritia, derfor er det greit med utholdenhet i triceps ettersom du kaster ball hele tiden. men takker for tipsa dine, har endra oppplegget betydelig nå, også hentet opp et par tips på øvelser fra sia du gav meg takker Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Bare hyggelig å kunne hjelpe Lenke til kommentar
DNA Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Finn heller et ferdig oppsatt program på nettet for hele kroppen, det programmet ditt kommer til å ødelegge kroppsholdningen din og du kommer ikke til å bygge noen store armer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Og hvor er det blitt av rygg og ben i programmet ditt? Få det inn før du ødelegger deg(Primært med tanke på manglende rygg). Og dropp splitten, tren heller fullkropps et par-3 dager i uka. Myo sitt 5x5 er flott. Lenke til kommentar
ACEan Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 er ikke ute etter å bygge noen store armer heller jeg, så det passer meg fint hadde nesten et likedan opplegg før, å det funka bra. er somsakt ikke ute etter å bli en STOR kroppsbygger. Liker å holde meg i form å se bra ut, tahts it Lenke til kommentar
ACEan Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Og hvor er det blitt av rygg og ben i programmet ditt? Få det inn før du ødelegger deg(Primært med tanke på manglende rygg). Og dropp splitten, tren heller fullkropps et par-3 dager i uka. Myo sitt 5x5 er flott. 9148608[/snapback] vet jeg glemte rygg men har fiksa på det nå Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Formen din blir alt annet enn bra uten rygg, og små tynne bein er bare ekkelt om du har muskler på resten av kroppen. Edit: Rediger førsteinnlegget ditt, så vi kan se hva du mangler og ikke. Endret 26. juli 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
ACEan Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Formen din blir alt annet enn bra uten rygg, og små tynne bein er bare ekkelt om du har muskler på resten av kroppen. Edit: Rediger førsteinnlegget ditt, så vi kan se hva du mangler og ikke. 9148619[/snapback] har gjort det nå, men som du ser heter tråden "trening av overkropp". Jeg er også med på fotball å hånball på fritiden, har styrke trening der, ådet går spesielt på det med trening av fotene. Så jeg vil påstå det at det er ikke mye jeg mangler nå Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Vel, jeg klarer ikke å se hvor du skal klare å presse inn ben i det programmet der, men okei. Fotene? Føttene. Hvilke øvelser har du sett deg ut til de forskjellige muskelgruppene? Lenke til kommentar
ACEan Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Vel, jeg klarer ikke å se hvor du skal klare å presse inn ben i det programmet der, men okei. Fotene? Føttene. Hvilke øvelser har du sett deg ut til de forskjellige muskelgruppene? 9148665[/snapback] Vet ikke hva alle øvelsene heter jeg men, ;p fant noen som jeg kommer til å bruke på www.treningsguiden.no til ryggen vertfall. Kjøpte meg manualer fro en liten stund tilbake så de kommer til å bli brukt en del. Mage vil jeg for det meste kjøre sit-ups, kommer også til å legge på noen kilo på bryste for å få maks ytelse. biceps vil jeg bare så å løfte manualene vil jeg tro. triceps er jeg ikke helt sikker på, men kommer vel til å bruke manualene. Noen forslag? bryst kommer jeg til å ligge på ryggen en benk med hendene ut i 180 grader, å løfte dem innover med strake hender, til de møtes på midten. Har du noen forslag forresten? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Formen din blir alt annet enn bra uten rygg, og små tynne bein er bare ekkelt om du har muskler på resten av kroppen. Edit: Rediger førsteinnlegget ditt, så vi kan se hva du mangler og ikke. 9148619[/snapback] har gjort det nå, men som du ser heter tråden "trening av overkropp". Jeg er også med på fotball å hånball på fritiden, har styrke trening der, ådet går spesielt på det med trening av fotene. Så jeg vil påstå det at det er ikke mye jeg mangler nå 9148647[/snapback] Hvis du skal bli bedre i fotball og håndball er faktisk sterke ben et stort pluss. Du kan jo trene med 15 reps i alt for utholdenhet. Vil anbefale deg å finne et ferdiglaget program på nettet siden du har ikke nok erfaring til å lage ditt eget program. For at armene dine skal vokse maksimalt må resten av kroppen også vokse. Release Your Potential er vel et bra program som er bra oppsatt og du lærer også mye igjennom programmet om mat og styrke, www.tn.no eller så kan du prøve http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=12. Er lurt å ikke begynne for tungt så 5x5 er vel ikke til å anbefale hvis man ikke har trent ivertfal 3mnd med et lett fullkropps program eller et annet program med seriøs trening. Lenke til kommentar
ACEan Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Formen din blir alt annet enn bra uten rygg, og små tynne bein er bare ekkelt om du har muskler på resten av kroppen. Edit: Rediger førsteinnlegget ditt, så vi kan se hva du mangler og ikke. 9148619[/snapback] har gjort det nå, men som du ser heter tråden "trening av overkropp". Jeg er også med på fotball å hånball på fritiden, har styrke trening der, ådet går spesielt på det med trening av fotene. Så jeg vil påstå det at det er ikke mye jeg mangler nå 9148647[/snapback] Hvis du skal bli bedre i fotball og håndball er faktisk sterke ben et stort pluss. Du kan jo trene med 15 reps i alt for utholdenhet. Vil anbefale deg å finne et ferdiglaget program på nettet siden du har ikke nok erfaring til å lage ditt eget program. For at armene dine skal vokse maksimalt må resten av kroppen også vokse. Release Your Potential er vel et bra program som er bra oppsatt og du lærer også mye igjennom programmet om mat og styrke, www.tn.no eller så kan du prøve http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=12. Er lurt å ikke begynne for tungt så 5x5 er vel ikke til å anbefale hvis man ikke har trent ivertfal 3mnd med et lett fullkropps program eller et annet program med seriøs trening. 9149313[/snapback] Har detsverre ikke slikt utstry til å følge den prosessen der :/ Lenke til kommentar
Zippex Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 5 x 8 reps synes jeg er best. 8 repetisjoner på tungt er det beste hvis du skal trene både utholdenhet og eksplosivitet. Du må ikke glemme å trene skuldrer og ben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå