TheOddy Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) EDIT 05.06.2008! Problemet er altså som tittelen sier; mikrofonen fungerer ikke i det hele tatt, og har ikke gjort det siden jeg fikk maskina for 1.5 år siden. Det hele er pga noe tull med Realteks lydkort. Jeg har prøvd en del forskjellige ting, diverse drivere, av- og reinstalleringer etc, ingenting har virket. Forsøker nå med oppdatering til SP3 etter råd fra en annen poster. Jeg kan legge ut mer utfyllende info etter hvert om noen kobler seg på diskusjonen, foreløpig lurer jeg bare på om det fins andre der ute som har hatt samme problem og har løst det. Takk for ev. tilbakemeldinger. Endret 4. juni 2008 av TheOddy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 deaktiver i device manager? Lenke til kommentar
TheOddy Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Den er ikke deaktivert nei. Hvis jeg går på "control panel" -> "sounds and audio devices" -> "voice" så er "advanced"-knappen grå under "Voice recording" og om jeg trykker på "volume" får jeg feilmeldingen: "There is a problem with your sound hardware. To install mixer devices, go to Control Panel, click Printers and Other Hardware and then click Add Hardware. Prøver jeg å legge til hardware får jeg derimot bare opp de jeg har fra før og det står at alle fungerer utmerket. Lenke til kommentar
TheOddy Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Det blir lyd når jeg kobler til/fra, og headsetet med mic'en er helt nytt... ingen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hvordan mic er det du prøver og koble till, og til hva? Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Er ledningen ihop snurra? med meg er ledningen (1 til mic å 1 til øreklokken) ihopsnurra , vrir seg av seg sjølv. Så avåtil fungera ikkje headsettet mitt Lenke til kommentar
TheOddy Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Er ledningen ihop snurra? med meg er ledningen (1 til mic å 1 til øreklokken) ihopsnurra , vrir seg av seg sjølv. Så avåtil fungera ikkje headsettet mitt 9149535[/snapback] Det er et headset med mic, jeg prøver å koble den til et onboard lydkort; "Realtek HD". Å passe på at ledningene ikke hadde snurra seg hjalp ikke. Etter mye søk på nettet ser jeg at mange har problemer med Realtek og mic, prøvde sikkert 10 ulike løsninger som var foreslått i en tråd uten at noen av dem hjalp. Det var også andre der som hadde prøvd alt og ingenting hjalp, så jeg har vel egentlig lagt det her dødt, gitt opp. Endret 28. juli 2007 av TheOddy Lenke til kommentar
TheOddy Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Er ledningen ihop snurra? med meg er ledningen (1 til mic å 1 til øreklokken) ihopsnurra , vrir seg av seg sjølv. Så avåtil fungera ikkje headsettet mitt <{POST_SNAPBACK}> Det er et headset med mic, jeg prøver å koble den til et onboard lydkort; "Realtek HD". Å passe på at ledningene ikke hadde snurra seg hjalp ikke. Etter mye søk på nettet ser jeg at mange har problemer med Realtek og mic, prøvde sikkert 10 ulike løsninger som var foreslått i en tråd uten at noen av dem hjalp. Det var også andre der som hadde prøvd alt og ingenting hjalp, så jeg har vel egentlig lagt det her dødt, gitt opp. Tja, tenkte jeg kunne legge til en post her og se om noen hadde opplevd lignende problemer og løst dem det siste året. Jeg har fortsatt samme problem (sukk). Har oppdatert første post med en del mer info slik at man kanskje kan nærme seg en løsning på bedre måte. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Med mitt Asus hovedkort kan jeg disable og enable lydkort i BIOS. Kan ikke være samme tilfellet her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå