RockOn Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hei, Jeg har i lengre tid brukt photoshop til lett bilderedigering, men nå har jeg fått et problem: Plutselig en dag da jeg skulle ta for meg et bilde så var det akkurat som om bildet hadde mistet mye av fargen. Ser nesten ut som det meste av det røde (og egentlig alle farger) er borte, og at bildene generelt ser litt grå ut. Bildene har derfor helt feil farge, og det blir dermed feil når jeg prøver å redigere dem. Skjønner ikke hva som har skjedd, fordi jeg har ikke endret fargeinnstillingene (står på north american default) og det er heller ikke noe feil med skjermen, kameraet eller minnekortet. På andre pc'er ser bildene fine ut, og det samme gjelder i andre programmer (forhåndsvisning etc.) på denne pc'en. Noen som har vært borti problemet før? Prøvde å endre fargeinnstillingene, men bildene forble lett fargeløse og litt grå. Ser også at paletten i color-vinduet på photoshop ser lettere grå/fargeløse/glansløse ut, så jeg tror ikke det er bildene som er problemet. Noen som har et forslag til custom-oppsett som jeg kan ta i bruk for å se om ting endrer seg? Eller andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå