moshpit Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Refererer til Tv2 Nettavisens artikkel om festing og fyll i Bulgaria. Dette er den mest latterlige artikkelen om temaet jeg har lest. Thomas Olsen, skribenten, forteller ukritisk om problematikken rundt partylivet på Sunny Beach kun ut i fra en video. Jeg skal skrive det enkelt: "FYLL OG NAKENDANS:" Fyll skjer i Norge også på samme nivå. Nakendans og nakendans, å vise brystene sine vil jeg ikke si er så veldig ille. Dessuten er ikke dette et Sunny Beach-fenomen for å si det mildt. "Uten hemninger kaster en unggutt ned et tosifret antall spritshots på høykant": Hvordan kan han vite at dette er rene spritshotter? Hvis de er blandet ut, som jeg selv har opplevd ofte, er ikke dette et "tosifret antall spritshots" Resten av artikkelen føler jeg veldig stedsrettet og målet er å skape angst og frykt for foreldre for at barna deres er på tur. Dette mener jeg er feil! Ungdommer over 18år klarer seg et par uker i utlandet på ferie med venner. Ran og vold skjer over alt og ikke bare i Bulgaria. Media er eksperter på å fyre opp en sak så til de grader at man skulle tro det var krig der nede. Det må da være grenser for å skrive om en sak. Hvor ble det av fugleinfluensaen? Ble den bare borte? Nei, folk interesserte seg ikke lenger og derfor skriver ikke media om det heller! Det er slik de tjener penger! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Enig! Sunny beach er et sted ungdom drar for å ruse seg og pule med fremmede, og da hender det selvsagt litt av hvert, det må man bare akseptere. Men hallo? Vi snakker vel om sunny beach her? Går man ut med en tohundrelapp i lomma har man nok til drikke seg bevisstløs og hore på hele kvelden og fortsatt ha lomma fulle av mynt hvis man våkner igjen på stranden. For å gjøre det samme i norge må man ha både lommene og skoa fulle av gryn, og DA er det mye mer risky å rave rundt omkring karl johan midt på natten mens man fornærmer alle i 2 km radius rundt seg. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 misforstå meg rett ... Sunny Beach er et av de billigste sydenreisene man kan oppdrive. Hit drar de som vil spare penger... eller rettere sagt ikke har penger. De som drar dit kan katergoriseres som søppelmennesker, eller white thrash fra norge. De drikker avsindige mengder alkohol, for de er ikke vant til store mengder alkohol eller det å styre seg. De oppfører seg som idioter, og tror de er i norge. Karl Johan er et pusested i forhold til Sunny Beach. Når de som reiser ikke oppfører seg bedre, eller ikke skjønner sitt eget beste så kan de ha det så godt. De er ikke i norge, de er bra teit i hue om de ikke skjønner det, og det er de visstnok ganske tydelig. Uansett så er tallene oppblåste, tabloide og stemmer ikke med virkeligheten. Det er mer problem i Karl Johan på en stille lørdagskveld enn på Sunny Beach i % delt på folkemengden. 5 slått ned og et par voldtekter på en uke? Det var omtrent oslo det forrige helg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Den videoen kunne vært tatt opp på nesten alle reisemål hvor det er endel ungdom. Har ikke vært på skumparty i Oslo, men resten som ble vist på videoen har jeg også sett i Oslo. Så nettopp en nyhetsreportasje fra en gresk øy hvor lokalbefolkningen gikk til demonstrasjon mot de ferierende undommenes fyll og bråk. Det så faktisk litt verre ut der. Forskjellen med Sunny Beach er at politiet der bare flirer om noen blir voldtatt, ranet eller drept. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 I norge så gidder man ikke å demonstrere mot fyll og vold, men det har jo vært noen anti-vold markeringer av ymse slag. Men de fleste flytter fra sentrum .. ikke så rart. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg har vært i Sunny Beach. Det er riktignok en stund siden nå men jeg greier ikke kjenne meg igjen i medias beskrivelse av stedet. Har virkelig stedet utviklet seg så ILLE i løpet av de årene som har gått siden jeg var der? Eller er dette også mediahysteri skapt av noen enkeltepisoder? Uansett så har jeg lyst til å dra ned igjen å se hvordan det har blitt. Da jeg var der så var det riktignok et "rikt uteliv" med mye fyll, men SÅ ille var det ikke. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det er jo agurktid ... så ingenting overrasker meg. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg har vært i Sunny Beach. Det er riktignok en stund siden nå men jeg greier ikke kjenne meg igjen i medias beskrivelse av stedet. Har virkelig stedet utviklet seg så ILLE i løpet av de årene som har gått siden jeg var der? Eller er dette også mediahysteri skapt av noen enkeltepisoder? Uansett så har jeg lyst til å dra ned igjen å se hvordan det har blitt. Da jeg var der så var det riktignok et "rikt uteliv" med mye fyll, men SÅ ille var det ikke. 9149038[/snapback] Jeg har aldri vert der, og har selv tenkt at media har blåst det opp. Men nå har jeg en kompis som ferierer i sunny beatch. Og etter det han har fortalt, er det ikke ufarlig å være der. De er en gjeng på 7 stykker, og har funnet ut at de burde gå sammen alle sammen, eller flest mulig av de. 3 av de har allerede blitt ranet. Og de har vert borti noen slosskamper. De har ikke fått noen fysiske eller psykiske skader, men det kan fort hende når du blir ranet, eller i en uprovosert slosskamp. Han sier også at politiet tar veldig lett på ting, og det kan være veldig lett å komme unna et ran eller to... Men har også fått beskjed om at det er ett tonn av deilige damer der. Mye god stemning rundt om kring, så drar du på de rette stedene, så kan du fint unngå bråk. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg har vært i Sunny Beach. Det er riktignok en stund siden nå men jeg greier ikke kjenne meg igjen i medias beskrivelse av stedet. Har virkelig stedet utviklet seg så ILLE i løpet av de årene som har gått siden jeg var der? Eller er dette også mediahysteri skapt av noen enkeltepisoder? Uansett så har jeg lyst til å dra ned igjen å se hvordan det har blitt. Da jeg var der så var det riktignok et "rikt uteliv" med mye fyll, men SÅ ille var det ikke. 9149038[/snapback] Jeg var i Sunny Beach for akkurat et år siden og jeg kjenner meg heller ikke helt igjen i medias beskrivelse. Klart det er fyll og fanteri og "ingen" drar dit med noe annet i tankene, men jeg opplevde ikke noe problemer der. Vi holdt oss ubevisst der det var mye folk, men møtte ikke noe annet enn likesinnede som var ute for å ha det gøy. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Alle vet da hvordan nordmenn er i fylla og spessielt i utlandet. At norske medier i disse agurktider klarer å finne noe å skrive om som inneholder overskrifter med sjokkord som "Sex, fyll, drap, voldtekt, narkotika" sier seg selv. Selvsagt er det farlig å dra til utlandet, det er farlig å dra ut av døra hjemme hos deg. Det er vel så mange gjenger og kriminelle på andre feriedestinasjoner verden rundt med like lite fungerende politi som griper inn. Det er ikke noe annet en media som har lite å skrive om og slike overskrifter selger som varmt brød. Vi er allerede offere siden bare vi diskutere emnet...hey...vent litt...da virket det jo! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/29/507408.html KL 05.00 : Vi setter oss ned på en bar for å hvile beina. Fire politimenn, de første vi har sett i kveld, sitter allerede med fulle glass rundt bordet. Da kommer en mann småspringende med ei ambulansebåre. Ei engelsk ungjente har kollapsa inne på baren, det ser ut som hun har drukket for mye. Politimennene reagerer ikke, ikke engang når fem engelske ungdommer løper skrikende ut på gata etter oss. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Om man var der for et år siden, spiller ingen rolle nå. Etter det jeg har hørt (ingen skriftlige kilder, dessverre, så ja, det kan selvfølgelig være bull) har turismen steget med 50-60% det siste året, og kriminaliteten enda mer. Jeg for min del har ingen grunn til å mistro det jeg har hørt, i og med at jeg bare trenger gå til vennekretsen for å få høre flere historier som er helt utrolige, fra vidt forskjellige mennesker som var der til forskjellige tider det siste året. Verste jeg har hørt hittil har vært om er en gjeng damer på mellom 40 og 50 år som dro dit på jentetur, hvor hu ene gikk på do aleine en dag mens de tok noen drinker etter middag. Hvor hun da blei dopa ned og dratt med. Dagen etter hadde hun våkna opp ei nyre fattigere (: (Morra til ei venninne var med på denne turen) Men så lenge en holder seg unna utelivet om kvelden, er det visst et relativt koselig sted (; Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 kom nettopp hjem derifra. Jeg så ikke til noe som helst, opplevde heller ingen ubehager. Jeg var på mange partys og sene kvelder... nada.. var mange steder over hele SB også. Snakket men ganske mange der nede som verken hadde sett eller opplevd noe ubehag også. nei så ikke som media skal ha det til er det F ikke. bruker man hodet og har en smule respekt for andre mennesker er det ikke noe problem. seph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå