Gå til innhold

Test: Sony Ericsson P1i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan også bruke TrackID til å finne tittelen dersom du hører en sang på et utested eller andre steder det spilles musikk.

 

Er ikke det feil? Mener å huske at man IKKE kan det på P1, men man kan det på feks W850i

9333527[/snapback]

 

 

Jeg har en P1i, trust me, you can. Bare amobil som tok feil i testen.

Lenke til kommentar

Hmm..:

 

Jeg syns det burde vært en raskere måte å avslutte programmer på enn å gå inn på task manager.

 

- Det kunne godt vært beskyttelse foran kameraet, jeg er litt nervøs for å få riper i plastikken som såvidt er senket 1mm inn i telefonen.

 

- Det burde vært som på de enklere telefonene til SE, og de fleste andre produsenter, at selv om man har på lydløs så kommer det lyd fra alarmen.

Lenke til kommentar

tja. kommer an på programmet vil jeg tro.

 

om det har vett nok til å si fra til os at nå har det nada å gjøre en tid fremover så kan os markere programmet som sovende og gi pokker i det. det eneste som trenger strøm er da rammen og der tror jeg det går strøm så lenge mobilen står på, uansett om det er lagret noe der eller ikke.

 

men som sagt, har du ett buggy program så har du ett problem. ikke ett mobileksempel, men ett testverktøy for linux viste at gaim/pidgin (iirc) drev å spurte X.org om den støttes visse funksjoner hvert 5. sekund eller noe i den dur. med andre ord, cpuen fikk ikke sove, noe som gikk ut over batteriet.

Lenke til kommentar

ang batteri har hatt min på i 2 døgn og fortsatt halvparten igjen, det som er kluet er å ikke bruke den så sinnsykt mye (noe man ofte gjør med slike telefoner) og deaktivere wlan og blåtann helt når man ikke bruker det.

 

eneste "negative" jeg har på denne telefonen er wayfinder da den roter litt og må bruke gprs=treg oppstart.. Men har nå fått meg tomtom 6 som funker isammen med den gps mottakeren som fullgte med telefonen og det funker sinnsykt bra. :thumbup:

Lenke til kommentar

You didn't get it ;)

 

Du må skrive med tastaturet som et fullt QWERTY-tastatur, men den har ordliste så den skjønner hva du prøver og skrive og gir deg muligheten til å fullføre ord. Den setter mest brukte ord først i rekkefølgen osv, den er virkelig et bra supplement til QWERTY. I tillegg kan du skrive inn med penna rett på skjermen med håndskrift, eller bruke et onscreen QWERTY-tastatur.

Lenke til kommentar

Det geniale med P1i er at du så sjelden trenger å ta fram pennen. Det meste går med scrollehjul, back-knapp og direkte trykk på skjermens tre nederste felt hvor det er hotkeys.

 

QWERTY har en tilvenningskurve, når du kommer på høyden går det svært raskt å skrive. Jeg vil ikke gå tilbake til å skrive på et "vanlig" mobiltastatur igjen.

Lenke til kommentar
Spør igjen, Kan man kopierer feks en mp3 fil i fra en datamaskin på nettverket via WLAN på mobilen?

9340957[/snapback]

I prinsippet er ikke dette noe problem. Det er vel først og fremst et spørsmål om symbian har software som gjør at man kan logge seg på delte nettverkstjenester. ftp og http filoverføring må da vel virke (selv med symbian) skulle jeg tro?, så da blir det bare et spørsmål om å sette opp pc'en.

 

Hvis ikke, så er det bare å kjøpe seg en N800 :D Med den har jeg til og med full aksess til alt av filer på min mobiltelefon via blåtann :) Har også xterm og ssh, og kan logge meg inn absolutt hvor som helst :!: Har imidlertid ikke fått til å lese delte filer på XP enda (windows nettverk), men det blir vel snart.

Endret av sgiga
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...