ticsyboy Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 hei! jwgvil gjøre en mp3 til mp3. det jeg vil er at jeg skal ta en gammel mp3 på en 128kbps til 192kbps. hvilket program kan jeg bruke? jeg har allerede codecen; Nicolas Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kvifor vil du det? Det vil jo ikkje verte nokon positiv forskjell på dei to. Du vil ikkje få noko betre kvalitet berre fordi fila har høgare bitrate. For at det skal verte noko forskjell må du rippe frå original-CD-en på ny, og då med høgare bitrate. Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Kvifor vil du det? Det vil jo ikkje verte nokon positiv forskjell på dei to. Du vil ikkje få noko betre kvalitet berre fordi fila har høgare bitrate. For at det skal verte noko forskjell må du rippe frå original-CD-en på ny, og då med høgare bitrate. 9148057[/snapback] vet! men det er en venn som vil det, har sakt det samme selv. men nå er det ikke vitsen og svare på denne tråden, fordi han nå inser det du MÅ! rippe den fra oginal cd eller .Wav. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Det blir jo som å sette ned antallet farger i et bilde fra 65 535 farger ned til 256 farger, og så tilbake til 65 535 farger. Man får jo ikke tilbake de 65 279 fargene som gikk tapt da man reduserte antallet farger til 256. På samme måte vil man ikke få tilbake den tapte lyden i mp3-filer med lav bitrate bare ved å transenkode de til høyere bitrater. Men om han vennen din insisterer kan du åpne mp3-fila med Audacity og lagre den til en ny mp3-fil med bitraten og kanalmodusen du ønsker. Endret 26. juli 2007 av skag1 Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Det blir jo som å sette ned antallet farger i et bilde fra 65 535 farger ned til 256 farger, og så tilbake til 65 535 farger. Man får jo ikke tilbake de 65 279 fargene som gikk tapt da man reduserte antallet farger til 256. På samme måte vil man ikke få tilbake den tapte lyden i mp3-filer med lav bitrate bare ved å transenkode de til høyere bitrater. Men om han vennen din insisterer kan du åpne mp3-fila med Audacity og lagre den til en ny mp3-fil med bitraten og kanalmodusen du ønsker. 9148860[/snapback] SA Jeg ikke at det ikke er vitsen og skrive noe mer her? HEHE neida Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hmmmm mente man kunne bruke SoundRecorder til dette.... men det ser ut til at jeg tar feil. Tror CDex kan gjøre det, i verste fall må du gjøre om til wav, og deretter til MP3 igjen. Det hadde jo vært gøy å sammenlignet størrelsen, og se om fila blir noe større eller mindre en orginalen. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Det hadde jo vært gøy å sammenlignet størrelsen, og se om fila blir noe større eller mindre en orginalen. 9148966[/snapback] Tar jeg ikke helt feil kan man regne ut størrelsen ved å gange bitraten med antall sekunder låta varer når det er konstant bitrate. Vil tro dette også gjelder transenkoding da bitraten ikke tar hensyn til hvor forringet lydmaterialet måtte være; bitraten er som sagt konstant Eksempelvis med en låt på 5 min: (60 x 5) x 192000 = 57600000 = 5,76 MB (60 x 5) x 128000 = 38400000 = 3,84 MB Endret 26. juli 2007 av skag1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Aha, det var jeg ikke klar over, men når du sier det, så er det logisk, siden KHz er jo bitraten når den er ukomprimert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå