Xecuter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) 1. Hvordan stiller jeg gjennomsiktigheten i terminalen og i menyer? 2. Hvorfor blinker absolutt alle knapper? Hvordan får jeg de til å bare gløde? 3. I Vista er vinduskantene laget slik at det som er bak blir uklart. Fins det en slik Emerald? Har bare funnet klare vinduskanter. Endret 26. juli 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 1. De stilles vel individuelt. Bare scroll opp å ned mens du holder ned alt. Eller så har du pluginet opacify. 2. Aner ikke hvorfor ting blinker hos deg..høres ut som en bug i themet. Bruker du emerald? 3. Dette årdner du med blurpluginet tror jeg. Har ikke noe si hvilket emerald-thema du bruker. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 1. Opacity i terminalen stiller du i selve terminal-vinduet. Bare velg i menyen Rediger > Aktiv Profil > Effekter (eller tilsvarende på engelsk...). Der kan du stille opacity. 2. Hvilke knapper? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Spurte på IRC og fikk hjelp. Eneste er at jeg har ikke fått blur på tittellinja til å fungere. Vet ikke om man kan gjøre det i blur-pluginet, fant ikke ut i hvert fall. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Mulig det ikke har blitt utviklet, isåfall kan du jo foreslå det på forumet deres: http://forums.opencompositing.org/ (med open source går det faktisk an å foreslå ting slik at de blir laget!) Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 hmm...rart. Jeg testa det nettop og det funka som fjell. Effects->blur windows. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hm ja faktisk, vinduene bak ble blurred når jeg skrudde den på, men wobbly windows ble ustabil... mulig jeg har en for gammel build da... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) hmm...rart. Jeg testa det nettop og det funka som fjell. Effects->blur windows. 9156629[/snapback] Hmm. Hva står det Alpha blur windows hos deg? Red.: Fant ut. Jeg så det ikke fordi det var ikke satt Gaussian. Nå funker det. Endret 27. juli 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hm ja faktisk, vinduene bak ble blurred når jeg skrudde den på, men wobbly windows ble ustabil... mulig jeg har en for gammel build da... 9157103[/snapback] Tror ikke det har noe med builden å gjøre. Det har med at det krever litt mer ut av maskina. Eller jeg kan ikke være sikker da, men jeg føler det er slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå