AlexLL Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Skal ha meg ny pc. Den vil bli brukt til spill og word/excel. Tenker å bruke rundt 20.000 på den med skjerm. Har satt opp et oppsett, men er ikke veldig oppdatert på hva som er bra. Har lest rundt på de forskjellige forumene og sett på hva som blir anbefalt. Handlevogn Overklokking: Vil kanskje overklokke etterhvert. CPU: Jeg har satt opp 2 prosessorer. Litt usikker på hvilken jeg skal velge. Vet det er mange tråden om akkurat dette. grafikk kort: Veldig usikker på hvilket merke jeg skal kjøpe. Må jeg kjøpe kjøling? eller er boxed kjøling bra nok? Harddisk: Tenkte å bruke raptor disk til OS og programmer og 500gb til lagring. Er dette vits i? Eller bare sløsing med penger? Ellers tar jeg imot innspill med takk Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Heisann! Først og fremst ville jeg gått for Q6600, fordi den helt enkelt er mer fremtidsrettet, som du sier det er mange som har forskjellige meninger om det, men personlig holder jeg en knapp på Q6600, E6850 er riktignok lit raskere. Når det gjelder skjermkort er det samme hvilket merke du kjøper, kjøp det billigste (8800gtx kortet) det er et knall kort. Hvis du skal klokke er det nok lurt og kjøpe en kjøler, jeg vet ikke hvordan box kjøleren som følger med Q6600 er, men vifte er ofte anbefalt. Raptor disk, aldri hatt det så vet ikke om det er vits, men tror ikke du merker veldig stor forskjell, personlig ville jeg heller brukt pengene på noe annet for å si det sånn. Strømforsyningen ser bra ut, corsair har fått mye skryt. Er det virkelig nødvendigmed lydkort? Bare lydfanatikere som hører store forskjellen (er du en av dem?) Har du OS fra før? Du vet sikkert at bare 3 gb kan benyttes hvis du har 32bits OS. Vet ikke hvordan HK er til klokking, men https://prisguiden.no/product.php?productId=73578 skal vist være bra, (rett meg gjerne) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå