Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er fordelene med SetFSB egentlig? Ser at mange bruker det...

At du slipper å restarte og gå inn i biosen for hver gang du øker fsb... Samt at den klarer kanskje ikke boote på en viss hastighet, men kanskje kommer den gjennom superpi 1m? Det er i hvert fall derfor jeg bruker setfsb. Det er altså ingenting du ønsker å bruke til en 24/7 overklokk ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Min klokk.

Kjører min q6600 stabilt på 3.0Ghz med stock kjøler.

Den får 1.3

minoverclockwf6.th.jpg

CPU ligger på 3000Mhz og ikke 2000Mhz som det står. Multiplier er på 9.0x og ikke 6.0x. Dette er fordi C1E står på i bios. Fant den ikke når jeg var der sist :p

Skjermkortet ligger stabilt på 700 core og 1020 minne nå.

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

Bare et kort spørsmål.

Har nettopp bestilt dunk til brodern, skal tweake den litt i jula tenkte jeg. En Q6600 som kjører på et 680i SLI.

Det jeg lurer på er, er det sannsynlig at man får boota uten noen problemer ved å sette den til 9 * 333? Hvor bør jeg i så fall begynne når det gjelder spenning?

Kjøleløsning er forresten en Zalman CNPS9700. Det bør holde til ca. 3GHz?

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tja.

Til tross for mange tråder/innlegg om "strul" (som svensken sier) med nForce680 (nForce/SLI-chipset generelt) så kjøper man altså dette for å klokke.

Hadde du kjøpt ett P35-basert hk (eller nyere Intel chipset), ville jeg si:

Ja.

Du kan sette FSB til 333 og boote uten andre "dikkedarer" (alt default av spenninger), bortsett fra evt. å sjekke RAM-speed.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er lat, så jeg orker ikke finne alle trådene om dette, men søk på "Snipsat" (bruker).

Han har rimelig bra peil på det du lurer på (klokking av 680i hk).

Minnedivider er også litt feil å snakke om på disse chipset, da de jo har "unlinked" som gjør at du slipper å bekymre deg om minne (i motsetning til Intel chipset).

Det du skal "bekymre" deg om mtp klokking er kombinasjonen Quad og nForce (Intel).

Du kan ikke velge en dårligere kombo IMHO. :)

Lenke til kommentar

Hehe, skal ikke klokke med denne dunken, egentlig. Ikke prøve å pushe noen grenser i det hele tatt. Bare få CPU-en opp på et respektabelt nivå. Om så jeg må godsnakke litt med Herr Chipset, så skal jeg få klokket den litt i alle fall.

Finner ingen Snipsat jeg...

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Takketakk. Ser jo forresten ut som at problemene i hovedsak starter etter 333MHz, så det er jo greit. Bare jeg kommer meg et sted i nærheten av 3GHz, så er jeg veldig fornøyd. Burde ikke være noe stress å gjøre modden om det hadde vært mitt hovedkort (og jeg hadde hatt penger for tiden), men siden det er brodern sitt, så blir i alle fall det helt uaktuelt. Var vel å ta vekk/bytte ut en resistor.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...