Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

TL1000S Lagt til I dag, 14:09

Folkens?

Har dere ikke nok benchmark/"sensorprogs" å drive på med?

Hver sin smak...

Jeg har personlig ikke behov for flere beviser for hvor varm Quaden kan bli, og Prime er mer enn usannsynlig nok ifht real life scenarioer jeg bruker maskinen til. FSX belaster Quaden ganske hard, men jeg kommer likevel ikke opp i samme temperatur som Prime, og noe mer belastende i praksis over tid enn FSX har ikke jeg enda. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann^^

Når jeg klokker CPUen min til 3.2GHz (1.41V), så er den stabil på XP. Men når jeg skal boote til Vista, så låser PC-en seg og musen og tastature slutter og lyse. Dette skjer under der jeg skal skrive inn passorde. Det hender at det skjer på XP og, men da er det bare å slå av PC-en å slå den på igjen, så blir den stabil. (Den er stabil på Auto Volt og 3GHz i vista)

Noen som vet hvorfor dette skjer? Har testet å skru på mere volt men da får jeg blåskjerm etc :hmm: . Kan det være rammen jeg må stille inn på? siden der er 2 CL4 og 2 CL 5 brikker?

Håper og takker for svar =)

HW specs i sig.

Lenke til kommentar
Heisann^^

Når jeg klokker CPUen min til 3.2GHz (1.41V), så er den stabil på XP. Men når jeg skal boote til Vista, så låser PC-en seg og musen og tastature slutter og lyse. Dette skjer under der jeg skal skrive inn passorde. Det hender at det skjer på XP og, men da er det bare å slå av PC-en å slå den på igjen, så blir den stabil. (Den er stabil på Auto Volt og 3GHz i vista)

Noen som vet hvorfor dette skjer? Har testet å skru på mere volt men da får jeg blåskjerm etc :hmm: . Kan det være rammen jeg må stille inn på? siden der er 2 CL4 og 2 CL 5 brikker?

Håper og takker for svar =)

HW specs i sig.

Virker ikke som den er stabil når den fryser som den gjør.

Har du kjørt occt/prime95 for og finne ut at den er stabil.

Eller mener du bare at den er stabil nok til og starte opp?

Lenke til kommentar

Sitter og kikker på CPU-Z nå. Der svinger Corespeed mellom 3.1, 9X multiplier og 2.045 og 6X multiplier... Hvorfor svinger den mellom disse "tilstandene"? Bus speed er 340. Core Volt på 1.312.

Monterte Thermalright ultra120 i dag, så driver og leker meg litt. :innocent:

-Daniel

Lenke til kommentar
Sitter og kikker på CPU-Z nå. Der svinger Corespeed mellom 3.1, 9X multiplier og 2.045 og 6X multiplier... Hvorfor svinger den mellom disse "tilstandene"? Bus speed er 340. Core Volt på 1.312.

Monterte Thermalright ultra120 i dag, så driver og leker meg litt. :innocent:

-Daniel

Du må skru av C1E og Speedstep i biosen

Lenke til kommentar

Noen som her noen tips til overklokking av QX6700?

Den kjører på ASUS P5W DH Deluxe, med 2Gb Corsair Twin2X Pro.

Systemet:

Kabinett: Thermaltake Armor

Kjøling: Thermaltake Bigwater 735 med ekstra ekstern radiator

CPU: Intel C2Q Extreme QX6700, Kentsfield, Stepping 7, Rev. B3.

HK: Asus P5W DH Deluxe, BIOS Ver. 2302

Pr. nå, kjører den på 3.3Ghz(2.66 Orginalt), Multiplier 10 (Ulåst!), FSB 330Mhz, 1.264Vcore, 75% load gir rundt 67 grader i vanlig romtemperatur ifølge Intel TAT, PC2-6400 (4-4-4-12).

Jeg veit den har mer å gi, men jeg klarer ikke å skvise den mer uten å vite hvilke spenninger som skal justeres.

Endret av TMMProd
Lenke til kommentar

Ok, jeg er litt ny her på overklokkings området... jeg har en Q6600, Asus P5K (P35) og Crucial Ballistix 8500 minne. Hvordan burde jeg gå fram for å få litt mer ut av mitt system?

Til nå har jeg kun skrudd av speedstep og C1E som jeg leste om høyere i tråden.

Er det noe mer jeg burde stille om? har hørt at minne mitt skal være bra for klokking.. hva burde jeg gjøre for å få det til å bli raskere?

Lenke til kommentar

Det var en smule vanskeligere å få 4,2GHz stabilt under 3DMARK06 CPU testen... Ligger nå på 1.664V (vist i CPU-Z). Håper det funker sånn halvveis nå (neste steget i BIOS er 1.7V som også er maks).

EDIT: Da har jeg prøvd alle trinnene på VCore <1,7V og 3DMARK06 er ikke mulig å få kjørt. Tror jeg heller prøver meg på høyere frekvenser og Pi. Noen anelser om hvordan/hvorfor 3DMARK06 ikke vil la seg gjennomføre?

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

God temperatur du har der. :) selv klarer jeg ikke å finne fram i biosen, så klarer ikke å få klokket noe annet enn ved hjelp av AI suite i windows, men det er ikke helt det samme. Hvis noen med asus P5K kunne tenkt seg å hjulpet meg litt i gang, ville jeg vært evig takknemmlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...