Andrull Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Er vel heller ikke akkurat en spesielt effektiv metode. Går vel heller i en 100Mhz økning for hver gang her i gården... Helt til det stopper, og da går jeg heller nedover helt til den er stabil. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Les nøyere han sa 10 MGh... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) orker rett og slett ikke å se gjennom alle disse sidene. håper noen kan linke til evt riktig side dette står på.. hva skal skal slåes på og av i bios? og generelle instillinger er greit å få med seg ved klokking? får en quad Core i morgen, og det blir klokking med en gang!! håper noen svarer.. Simkin Endret 25. oktober 2007 av Simkin Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Speedstep og C1E. C1E og speedstep er vel det samme bare med forskjellig navn, eller er jeg fullstendig på bærtur nå? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Sett volt til 1,4 i bios, og så skrur du fsb opp 10MHz i gangen. For hver oppstart kjører du 10 minutt med Prime95 helt til maskinen restarter/error. Hvis man justerer fsb oppover med 1 Mhz om gangen allerede fra 3,2 Ghz og kjører 10 min med Prime mellom hvert hakk, da har man alvorlige fritidsproblemer. Den slags finjustering kan man drive med når det er sikkert at man er liiiike under maks. 1MHz? Du er klar over at når du setter opp fsb med 10mhz (skulle kanskje ikka hatt mhz der), så øker du frekvensen på prosessor med 90MHz om du har multiplier 9. Vil ikke si 1MHz og 90MHz er helt det samme Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Speedstep og C1E. C1E og speedstep er vel det samme bare med forskjellig navn, eller er jeg fullstendig på bærtur nå? C1E justerer ned volten(funker KUN med volten på auto), mens Speedstep(senker multiplier) justerer ned frekvensen. (Funker ofte også med overklokk) Endret 26. oktober 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 2bb1, sorry, tok det for gitt at du mente 10Mhz på CPU. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Åja, da vet jeg det og... Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 En kompis av meg har dette hovedkorte (ECS P965T-A). Han skal nå kjøpe Q6600 til det, og det han lurer på er om det går ann å overklokke på det. Siden det er et 1066FSB HK, går det ann å overklokke det da? evt. hvor my. Går vell sikkert ikke ann å svare på det men =S Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Åja, da vet jeg det og... Nei. Du ble nettopp feilinformert. Speedstep ble opprinnelig designet for CPU'er beregnet for laptops. Her settes både VCore, MP og også FSB i "steps" avhengig av load. På Core 2 Duo/Quad er det VCore og MP som reguleres. C1E setter MP til laveste setting (6), men endrer ikke VCore (ikke det jeg har sett ihvertfall). @papirkurven: Det hk'et (ECS P965T-A) egner seg overhodet ikke for OC. Det er billig. Det skal det ha. Endret 26. oktober 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
tex_nex Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Klokket frekvens: 3.2 (vært oppi 3.5 men dog ikke stabilt) CPU:Q6600 Batch Code: ? Stepping: B3 Volt:1.336 Temperatur: har ikke målt enda Kjøleløsning: Stock kjøler! Hovedkort:Asus p5k dlx Mer info: har ikke testet prime95 men spiller på denne klokken dagen lang (crysis,cs:s osv) er dette duganes? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Ja 3.2ghz på en B3 er helt greit. Lurer litt på tempen din med stock kjøler. Kabinett? Har kjørt på 3.2ghz i et 1 år qx6700(B3) med zalman 9700. Du får for se på temp med denne. Core temp Prime 25.4 finner alle kjerner. Small fft`s med round off checking på. Tester cpu max. Si meg har du brukt mye penger på minne,sånn ca 7150.- 4gb. Et stikkord her når det gjelder pris og ytelse er Ballistix Endret 26. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) orker rett og slett ikke å se gjennom alle disse sidene. håper noen kan linke til evt riktig side dette står på.. hva skal skal slåes på og av i bios? og generelle instillinger er greit å få med seg ved klokking? får en quad Core i morgen, og det blir klokking med en gang!! håper noen svarer.. Simkin noen?? er ute etter en oppskift i BIOS.. hva skal på/av osv får CPU idag Endret 26. oktober 2007 av Simkin Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Så du har Asus Maximus Formula SE Simkin. Finner mere om settings i denne posten. http://www.xtremesystems.org/forums/showth...ht=Asus+Maximus --------------Template------------- Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Extreme Tweaker Ai Overclock Tuner : Manual OC From CPU Level Up : AUTO CPU Ratio Control : Manual - Ratio CMOS Setting : FSB Frequency : FSB Strap to North Bridge : PCI-E Frequency: DRAM Frequency: DDR2- DRAM Command Rate : DRAM Timing Control: Manual CAS# Latency : RAS# to CAS# Delay : RAS# Precharge : RAS# ActivateTime : RAS# to RAS# Delay : Row Refresh Cycle Time : Write Recovery Time : Read to Precharge Time : Read to Write Delay (S/D) : Write to Read Delay (S) : Write to Read Delay (D) : Read to Read Delay (S) : Read to Read Delay (D) : Write to Write Delay (S) : Write to Write Delay (D) : DRAM Static Read Control: Ai Clock Twister : Transaction Booster : CPU Voltage : CPU PLL Voltage : North Bridge Voltage : DRAM Voltage : FSB Termination Voltage : South Bridge Voltage : Loadline Calibration : CPU GTL Reference : North Bridge GTL Reference : DDR2 Channel A REF Voltage : DDR2 Channel B REF Voltage : DDR2 Controller REF Voltage : SB 1.5V Voltage : NB LED Selection : NB Volt SB LED Selection : SB Volt CPU LED Selection : CPU VOlt Voltiminder LED : CPU Spread Spectrum : Disabled PCIE Spread Spectrum : Disabled Advanced CPU Configuration CPU Ratio Control : Manual - Ratio CMOS Setting : C1E Suppport : Disabled CPU TM Function : Disabled Vanderpool Technology : Disabled Execute Disable Bit : Disabled Max CPUID Value Limit : Disabled USB Configuration USB Functions: Enabled Legacy USB Support : Disabled Endret 26. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 kjørte OCCt test på 3.5 Ghz Den crasha når det var 6 min igjen, høyest temperatur jeg fikk var 67... Hvis jeg setter opp vcore nå vil jeg være close til 70 grader og det har jeg hørt jeg bør holde meg under. Men hvis ejg når la oss si 68-69 grader da på maks.. er det farlig? Vil noe spill i det hele tatt kunne klare å presse prosessoren så mye som en slik test? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 kjørte OCCt test på 3.5 Ghz Den crasha når det var 6 min igjen, høyest temperatur jeg fikk var 67... Hvis jeg setter opp vcore nå vil jeg være close til 70 grader og det har jeg hørt jeg bør holde meg under. Men hvis ejg når la oss si 68-69 grader da på maks.. er det farlig? Vil noe spill i det hele tatt kunne klare å presse prosessoren så mye som en slik test? still opp du... ikke noe problem Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Økte ett hakk på vcore og ble stabil Hvor høyt kan temperaturen stige før jeg bør stoppe? Endret 26. oktober 2007 av kakesjef Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Når jeg prime testet min B3 lå jeg på 80-85++ grader, og den lever i beste velgående Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Og du kjører den setupen nå eller var det bare for å makse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå