Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå klokket jeg den til 3.3GHz, men når jeg tar å stress tester på Prime95, så topper to av kjernene og det står 1 Errors, 0 Warnings.

Betyr det at jeg bør klokke ned igjen ? VCoren ligger på 1.376-1,384 idle.

9655535[/snapback]

På P5K er det såpass store vDrops at der må du egentlig kjøre på med ekstra volt. Har selv erfart at det ikke er noe klokkekort akkurat, så vet ikke helt hvor langt du bør forvente å få den stabil på, innen rimelige temperaturer. Men ja, du må skru opp volten.

Lenke til kommentar
Nå klokket jeg den til 3.3GHz, men når jeg tar å stress tester på Prime95, så topper to av kjernene og det står 1 Errors, 0 Warnings.

9655535[/snapback]

På P5K er det såpass store vDrops at der må du egentlig kjøre på med ekstra volt. Har selv erfart at det ikke er noe klokkekort akkurat, så vet ikke helt hvor langt du bør forvente å få den stabil på, innen rimelige temperaturer. Men ja, du må skru opp volten.

9656090[/snapback]

Jeg har prøvd 3.3 å 3.2, ingen av de blei stabil på automatisk volt. nærmeste er 3ghz.

Men hvor mye volt trur jeg må ha på for å kjøre på 3.3 da? 1.4 volt? evt. hva bør jeg teste. vil ikke ta for mye så den blir ødelagt :p

Lenke til kommentar

papirkurven hvis du leser hele denne tråden her, så kan du lære mye av det. Det finnes også en overklokkings guide her på hardware.no om jeg husker riktig. Dessuten så lærer du av å prøve og feile... Åssen tror du vi andre har lært det da?

Men ikke missforstå meg nå, vi kan hjelpe deg. Men litt jobb må du gjøre selv ;)

Lenke til kommentar

9655535[/snapback]

9656090[/snapback]

Jeg har prøvd 3.3 å 3.2, ingen av de blei stabil på automatisk volt. nærmeste er 3ghz.

Men hvor mye volt trur jeg må ha på for å kjøre på 3.3 da? 1.4 volt? evt. hva bør jeg teste. vil ikke ta for mye så den blir ødelagt :p

9656832[/snapback]

Bare pass tempen og prøv å hold deg under 1,5v på lufkjøling (klarer ikke å kjøle 1,5v med stock-greia uansett men :p).

Lenke til kommentar

Da har jeg jobbet litt mer med Quaden min og resultatet ble 3645.18Mhz :)

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=252660

EDIT: Burde selvfølgelig kommet med litt mer informasjon :blush: Er litt trøtt...

Tempen lå på ca. 50-60grader, ene coren var oppi 60grader, dette fordi jeg har klart å knekke ene festet på kjøler.

Voltage husker jeg ikke i hodet (slått av pc) men mener den var oppi 1.35V

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...