WheelMan Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) De resultanene jeg har sett av Abit-kortet har vært svært gode, men jeg liker Asus godt også... Samt at jeg har problemer med å velge imellom de forskjellige P5K modellene. Var det ikke Wheelman og Fluesopp som fant ut at P5K-E var prikk likt P5K Premium/Deluxe bare med mindre ekslusiv kjøling? (Premium/Deluxe blir for dyrt) Ble kanskje litt vel OT også dette? 9615570[/snapback] Stemmer det ja :!:, var bare et klistremerke EDIT: Og kjølingen Endret 2. oktober 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Fix meg en ny quad her: L730b341 noen bra? Endret 2. oktober 2007 av lordsmygen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Fix meg en ny quad her: L730b341 noen bra? 9618517[/snapback] Du har nyere uke enn min, men det er vel det. Burde klare 3.6 i alle fall. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Prima min Quad på 3.2, 3.4 og 3.6 Ghz og sett hvilken forskjell i volt og temperatur det blir når man går opp 200 MHz. (Dette med min luftkjøling) - Ved 3.2 krever den 1.21/1.22V load og ligger på 59 grader max temp. - Ved 3.4 krever den 1.31/1.32V load og ligger på 69 grader max temp. - Ved 3.6 krever den 1.41/1.42V load og ligger på 79 grader max temp. Ganske interessante verdier ikkesant dere? Selv om 3.6 Ghz er Prime95 stabil, så føles det ikke helt komfertabelt ut med 79 grader load. Idle volt her er faktisk 1.49V. Så mitt hovedkort har syk vdrop! 1.49V idle til 24/7 setting uroer meg litt ja. Så vurderer å kjøre min CPU på bare 3.4 til 24/7 bruk.... Mener dere? Vært kult om dere også kunne teste dette og sammenlikne med mine verdier her! PS : Alle Prime95 rundene er kjørt over 12 timer. 8K til 1024K custom i Prime95. Endret 2. oktober 2007 av Betroz Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Sikkert ett teit spr.mål, men hva må det stå på utsiden av Q6600 esken for at man skal vite at det er en G0? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Sikkert ett teit spr.mål, men hva må det stå på utsiden av Q6600 esken for at man skal vite at det er en G0? 9619487[/snapback] SLACR ... Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 nei 3.6ghz hadde nice ,men tror hovedkort mitt er litt "#¤#%&/" samme guadcore Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Mener dere? Vært kult om dere også kunne teste dette og sammenlikne med mine verdier her! 9619065[/snapback] Det så litt varmt ut på 3,6 der ja. Hvordan kjøler du? Jeg skal teste litt mer i Prime95 selv etter hvert meg jeg er ikke optimist. På 24/7 klokken min (3,2 @ 1,308) er den allerede på 62-63 grader. Jeg har faktisk aldri prøvd Prime ved 3,6. Jeg har klokket høyere men da har jeg gitt beng i hvor lav vCore jeg kan ha og hvor høyt temperaturene har steget, det har da kun handlet om å komme gjennom div benchmarks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Mener dere? Vært kult om dere også kunne teste dette og sammenlikne med mine verdier her! PS : Alle Prime95 rundene er kjørt over 12 timer. 8K til 1024K custom i Prime95. 9619065[/snapback] Bra dokumentert Betroz. Apropos "stabilitet"/Prime. Kjøre gjerne Small FFT isf "custom" og rapporter resultatet (jeg har hatt system som er "stabil" i tilsvarende test, men som krasjer ila sekunder på Small FFT eller helt vanlig bruk). Det er veldig "skremmende" å se hvor kraftig temperatur stiger på (relativt) liten økning av VCore på Quad. Og så er det enkelte som synes 1.65 eller mer er "grei" VCore (for å nå den "magiske" klokken). Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvordan kjøler du? Du mener hvilken kjøler jeg har Det er en ThermalRight Ultra120 Extreme. Vifta putrer på 1500 rpm. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 TL1000S hvis min klarer 12 timer eller mer med Prime95 custom 8K til 1024K, så er den stabil ellers også. Jeg har i alle fall ikke hatt problemer med stabilitet. Når det er snakk om quad core @ 3.6 og 1.4V+ så vil jeg si at vannkjøling er ett must om man skal kjøre det 24/7. Selv om throttle temp er 100C, så er ikke load temps på 80 grader veldig betryggende fordet. Men Prime95 belaster CPU mer enn hva ett spill gjør. 10 grader mer faktisk i de fleste tilfeller. Så har man max 70 grader på den varmeste kjerna under kjøring av small FFTs i Prime95, så vil den ikke gå over 60 mens du spiller, og det går jo fin fint. Greit med 1.6 vcore når man bencher, men til 24/7 bruk er ikke det særlig smart nei Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvordan kjøler du? Du mener hvilken kjøler jeg har Det er en ThermalRight Ultra120 Extreme. Vifta putrer på 1500 rpm. 9620822[/snapback] Nei, jeg mente "Hvordan kjøler du?". Eller "Hvordan holder du CPUen din kjølig?", "Hvordan hindrer du at CPUen din overoppheter?", etc. Passe svar på alle spørsmålene er - Med en TR Ultra 120Ex - Med den eller den vannblokken - Pisser rett på ihs - etc Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 [- Pisser rett på ihs Ganske sikker på at dette ikke funker noe særlig :!: Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 He heh heh he he :!: kongeinnlegg ...tisse på IHS Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 TL1000S Postet i dag, 16:51Apropos "stabilitet"/Prime. Kjøre gjerne Small FFT isf "custom" og rapporter resultatet (jeg har hatt system som er "stabil" i tilsvarende test, men som krasjer ila sekunder på Small FFT eller helt vanlig bruk). Det er veldig "skremmende" å se hvor kraftig temperatur stiger på (relativt) liten økning av VCore på Quad. Og så er det enkelte som synes 1.65 eller mer er "grei" VCore (for å nå den "magiske" klokken). Hmm, får vel nesten teste litt mer med Small FFT her også da... Jeg har i grunn alltid bare kjørt "blend" for å stresse minnet litt også ved sånn "bruks- testing" Ellers har jeg også reagert på det med temperaturøkningen, det er ganske så voldsomt hvordan den fyker i været av hver eneste 0,01 Volt. Og ikke minst hvor lav temperatur det ser ut til at de som tester ekstremt lav spenning får her, belyser jo dette. Jeg lurer veldig på hvordan dette vil bli på de nye 45nm prosessorene, og om man da også må belage seg på å la temperaturen avgjøre klokken i samme grad. WheelMan i dag, 10:53 QUOTE(Sagart @ 01/10-2007 : 23:23) De resultanene jeg har sett av Abit-kortet har vært svært gode, men jeg liker Asus godt også... Samt at jeg har problemer med å velge imellom de forskjellige P5K modellene. Var det ikke Wheelman og Fluesopp som fant ut at P5K-E var prikk likt P5K Premium/Deluxe bare med mindre ekslusiv kjøling? (Premium/Deluxe blir for dyrt) Ble kanskje litt vel OT også dette? Stemmer det ja , var bare et klistremerke EDIT: Og kjølingen Stemmer jo det, men det mangler også en GB lan port, og har sin egen bios. Så "prikk likt" er kanskje å ta litt hardt i. (spørs vel hvordan man definerer en prikk ) Men det er bygget på samme printkort som Premium/Deluxe (som ironisk nok er enda mer "prikk like") ja, og er nok også det P5K kortet som gir mest for pengene. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Etter mye om og men har jeg endelig fått lagt inn XP i tillegg til Vista. Første test var å fyre opp 3dmark06 på samme nøyaktig frekvenser som tidligere. Dvs 3,8Ghz og 8800GTS @ 675/1998. Min beste score i Vista er 12505, i XP fikk jeg 13262. Dvs 6 % økning, noe som er det samme som jeg har sett hos en annen som har foretatt samme test med samme CPU/GPU som meg. Mens jeg først var inne tenkte jeg å kjøre litt SuperPi. Jeg startet der jeg allerede var, på 3,8Ghz, og klokket meg sakte men sikkert oppover med SetFsb. Jeg ble faktisk overrasket over hvor langt jeg kunne komme uten å endre på vCore. Etter å ha fullført 1M på 3,980 begynte det å krible litt. "4Ghz neste!", tenkte jeg, men systemet rebootet rett før testen på 4,0 ble fullført. Jeg justerte opp vCore fra 1,600 til 1,625 og da fikk jeg gjennomført testen. Jeg tok screenshot, åpnet Paint, limte inn bildet, trykte save as, valgte plass for lagring........"Hmm, dette tok lang t..." *BLÅSKJERM*. Grr. Jeg regner med at det var minnet som ikke var likte å kjøre på 889Mhz. Jeg kan jo endre timings samt kjøre på kun én kjerne, men jeg får ta det en annen gang. Uansett er det ikke så fryktelig nøye. Scoren jeg fikk på 4Ghz var faktisk marginalt tregere enn den jeg fikk på 3,980. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ikke spør meg om temperaturer, for det ville jeg ikke se på engang! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg tok en raskt test for å se om jeg kom lengre med slakkere timings på minnet. Det gjorde jeg for så vidt, men ikke langt. Jeg fikk fullført SuperPi på 4030 men det var fryktelig ustabilt rundt der. Neste gang kjører jeg med kun to minnebrikker for å se om det hjelper. Superpi gikk unna på 12,594 sekunder. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Mulig jeg har spurt deg om dette før Bradbury, men funker voltage dampner funksjonen på P5KC? Hvor stor dropp har du fra bios til reelt, å også hvor stor dip har du når den går fra idle til full load. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Voltage Damper ser ikke ut til å ha noen effekt, nei. I daglig-klokken min har jeg satt vCore til 1,375 i Bios. Denne ligger reelt på 1,344 og faller til 1,304 under load. Jeg har riktignok gjort en liten pencil-mod for å begrense vDrop. Før denne mod'en falt vCore dramatisk under load. Faktisk fra 1,400 i Bios til 1,224 under load (1,208 med B3). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå