Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Kjører vista ultimate 64-bit nå, funker bra som fy... :)  eneste tingen som er litt kjipt er at jeg finner ikke noe stress-test program som støtter vista :(   er det noen av dere andre som har noen tips? evt. link til noe :roll:

9574815[/snapback]

Prime95 25.4.1.0 fungerer her i allefall, Vista x64

9574874[/snapback]

det var det ja :!: takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en b3 quad med gigabyte ds3p kort, klokker som bare det, lite v-drop og.

Testa på 3.7 ghz i går funket bra det, så er ikke bare go chippene som klokker bra :!:

9575569[/snapback]

Testa den i benchmarks på den hastigheten eller Prime95 stabil?

Det heter G0 og ikke go stepping... altså tallet 0 og ikke bokstaven O.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål. Hvis jeg vil kjøre på 3,2 Ghz, da kan jeg velge mellom 356 * 9 eller 400 * 8.

Her sliter jeg litt med å velge, for dersom jeg går for det første alternativet, da må jeg velge mellom å underklokke minnet, eller å overklokke det litt for mye for min smak.

Går jeg for det andre alternativet får jeg minnet der jeg vil ha det, men vil ikke fsb være unødvendig høyt klokket og vil ikke det føre til unødig varm nb og andre "dingser" (nei, jeg er ikke ingeniør) rundt sokkelen?

Lenke til kommentar

Jeg har 4 x 1Gb Geil ultra som går på 800Mhz som standard. Nå ble jeg ganske lei av å Prime95, så jeg forsøkte heller å se hvor langt denne chipen er villig til å gå på dette hovedkortet. Jeg fikk kjørt SuperPi og wPrime på 3,9Ghz men der var det stopp. Jeg fikk bootet to ganger på 3,95, men fikk blåskjerm kort tid etterpå. Jeg mistenker at det var minnet som stoppet meg, så jeg kjørte vDimm opp til 2,3v etter første blåskjerm. Da dette ikke hjalp dyttet jeg heller vCore opp et hakk, men da kom jeg ikke til login engang. Fikk noen rare lyder så da slo jeg bare av. Jeg er likevel strålende fornøyd med å ha klart å benche på 3,9Ghz. Takket være den fine blyanten jeg kjøpte i dag kom jeg meg forbi 3,5Ghz.

post-39805-1190758579_thumb.jpg

Lenke til kommentar
har en b3 quad med gigabyte ds3p kort, klokker som bare det, lite v-drop og.

Testa på 3.7 ghz i går funket bra det, så er ikke bare G0 chippene som klokker bra :!:

9575569[/snapback]

Min B3 er dønn stabil på 3,82 GHz (1,7 vCore riktignok :p)

Jeg har 4 x 1Gb Geil ultra som går på 800Mhz som standard. Nå ble jeg ganske lei av å Prime95, så jeg forsøkte heller å se hvor langt denne chipen er villig til å gå på dette hovedkortet. Jeg fikk kjørt SuperPi og wPrime på 3,9Ghz men der var det stopp. Jeg fikk bootet to ganger på 3,95, men fikk blåskjerm kort tid etterpå. Jeg mistenker at det var minnet som stoppet meg, så jeg kjørte vDimm opp til 2,3v etter første blåskjerm. Da dette ikke hjalp dyttet jeg heller vCore opp et hakk, men da kom jeg ikke til login engang. Fikk noen rare lyder så da slo jeg bare av. Jeg er likevel strålende fornøyd med å ha klart å benche på 3,9Ghz. Takket være den fine blyanten jeg kjøpte i dag kom jeg meg forbi 3,5Ghz.

9576850[/snapback]

Ser bra ut :thumbup: , men prøv i XP, jeg endte opp på 12,307 @ 3,996 GHz (4 gikk ikke :()

EDIT: Det hjelper veldig og klokke i Windows, min booter ikke over 3,8, så jeg klokker videre i Windows helt uten problemer :)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Ser bra ut  :thumbup: , men prøv i XP, jeg endte opp på 12,307 @ 3,996 GHz (4 gikk ikke :()

EDIT: Det hjelper veldig og klokke i Windows, min booter ikke over 3,8, så jeg klokker videre i Windows helt uten problemer :)

9578210[/snapback]

Hvilket program bruker du til å klokke i Windows? Jeg har alltid vært litt skeptisk til denne type klokking, men det er kanskje grunnløst... Uansett har jeg ikke så fryktelig mye mer å gå på mht vCore. Jeg tror jeg satte den til 1,675, eller noe rundt der, da jeg forsøkte på 3,95Ghz. Det er også fristende å dra vDimm utover garanti-grensen på 2,3, men jeg tror jeg burde hatt en vifte som blåser på minnet i så fall.

Også vurderer jeg å planslipe. Denne chipen er jo allerede ca seks grader kaldere enn min B3 som var godt planslipt.

Lenke til kommentar

@Bradbury, clockgen og den typen klokking er fint for benchmark-klokking, eller for å teste forskjellige hastigheter. Man kommer i mange tilfeller lenger enn om man gjør det fra bios.

Så langt jeg har erfart er det ikke alle hk som er like egnet til den type klokking, men ClockGen fra cpu-z fungerer utmerket på P5K Deluxe og P5K_VM her, og tydeligvis bra hos Hjulmannen med sitt P5K-E så det er sikkert bra også på ditt kort.

Forøvrig ville jeg i ditt tilfelle helt klart kjørt fsb 400 og minnet 1:1. Det vil sikkert som du sier skape litt mer varme, men ikke noe problematisk. Mine P5K kjører i alle fall helt fint fsb 400 uten å øke noe spenninger, så ser ikke helt hva som skal være skummelt med det. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ut fingeren og overklokket min kjære Q6600.

Klokket frekvens:3001Mhz(CPU-Z Validator)

CPU:Q6600

Batch Code:L726B104

Stepping:G0

Volt:Satt på auto

Temperatur:Idle:40C Load: 57

Kjøleløsning:Noctua Uh12F

Hovedkort:P5w Dh Deluxe

Mer info: Stabilt som fy ;)

Virker dette som en grei klokk?

Edit: Leif stakk innom, men han måtte gå

Endret av Jlona
Lenke til kommentar
Jeg bruker ClockGEN :)

9578576[/snapback]

Hmm... tenkte å teste denne nå, men det var visst ikke så enkelt. Ikke sikker på hvilken PLL jeg skal velge siden hovedkortet mitt ikke er listet på oversikten. Prøvde å se på selve kortet uten å helt vite hva jeg så etter, men jeg fant en brikke hvor det står Winbond W83627DHG-A. Denne står riktignok ikke i listen, så jeg burde kanskje fortsette å lete?

Lenke til kommentar
Hmm... tenkte å teste denne nå, men det var visst ikke så enkelt. Ikke sikker på hvilken PLL jeg skal velge siden hovedkortet mitt ikke er listet på oversikten. Prøvde å se på selve kortet uten å helt vite hva jeg så etter, men jeg fant en brikke hvor det står Winbond W83627DHG-A. Denne står riktignok ikke i listen, så jeg burde kanskje fortsette å lete?

9582880[/snapback]

Tror det er bioschippen du har funnet der..

Prøv å velge ' ICS9LPRS918BKL' - det skal funke.

mvh r.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...