Reeve Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Vel, jeg har litt blandete følelser med dette HKet... Først ville det ikke boote til windows med 3.6, så flashet jeg BIOS til P30, da ville det ikke engang OCe til 3 Ghz uten å få BIOS feilmelding, og ikke post engang. Jeg tok da og resatte alle BIOS innstillinger, og begynte å krype oppover med 50 og 50 QFSB, og da kom jeg til 3.6 Ghz hvor jeg pårøvde å boote. Det gikk fint. Jeg har nok litt for høye volts på HKet, og CPUen kjører på 1.43 på Idle (sjekket i CPU-Z 1.41) og skal teste å prime litt nå. Uansett, etter det tullet i begynnelsen ser det lyst ut Idle temps på 3.6 ligger hittil på 28-32 målt i CoreTemp Beta. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Ikke galt det _Zeke Eneste jeg er litt overasket over her er at de fleste ser ut til å tro at alle G0 skal klare 3.6GHz stabilt. Dette tror jeg er ønske tenking, å har vondt for å tro at på langt nær alle klarer det...... Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Er det noen som ikke klarer det? Som vet det er kun CPU som hindrer. Jeg fikk min G0 i dag, og sliter litt med å få den stabil på 4. Men stabilt for meg er da 3DM06 og spilling. Om den klarer 15 timer i prime er ikke så nøye, driver aldri med det alikevel :- ) Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Min (G0) er stabil på 3,6 GHz 1,43V, dog nærmer den seg 70C etter en stund. Nå stresser jeg bare fælt med å få minnet på akseptable hastigheter. Hvis noen har tips, så gi lyd (har OCZ PC2-9200 FlexXLC) Endret 20. september 2007 av heanwi Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 _Zeke, du som hadde fått deg P5K Premium, eller tenker jeg feil nå? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Ikke galt det _Zeke Eneste jeg er litt overasket over her er at de fleste ser ut til å tro at alle G0 skal klare 3.6GHz stabilt. Dette tror jeg er ønske tenking, å har vondt for å tro at på langt nær alle klarer det...... 9537686[/snapback] Jeg vet at det ikke er slik, men jeg vet også at jeg fikk en god batch, så sjansen for 3.6 på denne chippen var en god del høyere enn på mange andre. Derfor jeg hadde gode forhåpninger EDIT: Du tenker nok feil ja Jeg har fått meg et EVGA 680i A1 kort. Endret 20. september 2007 av _Zeke Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 _Zeke, du som hadde fått deg P5K Premium, eller tenker jeg feil nå? 9537861[/snapback] Jeg har P5K Premium Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Ikke galt det _Zeke Eneste jeg er litt overasket over her er at de fleste ser ut til å tro at alle G0 skal klare 3.6GHz stabilt. Dette tror jeg er ønske tenking, å har vondt for å tro at på langt nær alle klarer det...... 9537686[/snapback] Hør på en erfaren klokker. Det er *stooor* forskjell på max.klokk for litt benching med überkjøling og *stabil* klokk som klarer *alt*. Til info: Jeg har hatt CPU'er som klarer 12t Prime, men som gir crash ved f.eks. avspilling av filmsnutter (.mpg/.avi). Det er dog ikke mye man da må klokke ned.. Og det jeg vil kalle G0-hype er like grunnløs som de fleste andre "hypes" rundt en gitt CPU-modell. Ja, det finnes visse "batcher" som med ett gitt statistisk tallmateriale kan sies å klokke godt, men det er vel så mye flaks som spiller inn. Mener jeg.. Endret 20. september 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg synes vi skulle sette oss en standar for hva som er stabilt, og så lage en tabell i første post med steppinger, volt, hovedkort og bevis. Da kan vi se om det er noen trender. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Mhm, og i tillegg en form for testprogram som må ha gått over en viss periode. Screen må kreves såklart. Noe ala: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=157690 Meget oversiktelig og bra. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Mhm, og i tillegg en form for testprogram som må ha gått over en viss periode. Screen må kreves såklart. Noe ala: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=157690 Meget oversiktelig og bra. 9538190[/snapback] Ja, det ver det jeg mente med en standar for stabilitet, feks P95 i et gitt antall timer. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Mhm, og i tillegg en form for testprogram som må ha gått over en viss periode. Screen må kreves såklart. Noe ala: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=157690 Meget oversiktelig og bra. 9538190[/snapback] Ja, det ver det jeg mente med en standar for stabilitet, feks P95 i et gitt antall timer. 9538205[/snapback] Ikke la det bli 12 timer.... Da får jeg ikke sove Men støtter opp om ideen! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg skulle gjerne likt å ha hatt en G0 nå. Min B3 klarte jeg aldri å få 100 % stabil på 3,4Ghz, men den gikk bra nok til at jeg fikk utført utallige tester i 3dmark06 på den frekvensen. I dag doblet jeg mengden ram fra 2 til 4Gb, og i den anledningen tenkte jeg å klokke litt igjen. Vel... Nå får jeg faktisk ikke bootet engang på 3,4Ghz. Jeg var helt opp i 1,575v uten å komme meg inn i Vista. Jeg vet at det ikke er minnet som er problemet, for jeg klarer fint å kjøre på 940Mhz med alle fire brikkene i. Kjedelig at cpu'en min plutselig klokker som en gammel kjerring. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Ikke galt det _Zeke Eneste jeg er litt overasket over her er at de fleste ser ut til å tro at alle G0 skal klare 3.6GHz stabilt. Dette tror jeg er ønske tenking, å har vondt for å tro at på langt nær alle klarer det...... 9537686[/snapback] Til info: Jeg har hatt CPU'er som klarer 12t Prime, men som gir crash ved f.eks. avspilling av filmsnutter (.mpg/.avi). Det er dog ikke mye man da må klokke ned.. 9538092[/snapback] Akkurat den har eg merka på CPuen ja! Sjølv om eg har klart å kjøre orthos i 15 timar, så kan PC-en plutseleg krasje! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg begynner å lure om HKet mitt var delvis DOA. Greit nok at det er nesten umulig å klokke (jeg har testet den BIOSen det kom med P30, og P29) og uansett, så er det ustabilt på alle frekvenser. Jeg vet ikke hetl hva som gjør det heller. Jeg får ikke feil i noen programmer, PC-en bare restarter seg. Nå har jeg resatt BIOS, så alt er standard, og selv da klikket PC-en to ganger under oppstart før den ville boote, og det med alt på stock! Jeg skal teste minnet med Memtest fra CD, for å være sikker på at det ikke er det, og hvis det er OK, så må det være CPUen, eller HKet, og jeg satser på HKet. CPUen virker god, men jeg får ikke testet den skikkelig, go FSB wall tror jeg det ikke er på noen av delene. Jeg fikk bootet på 500 FSB (500x7 = 3500), men den restartet seg under oppstart, og så kom ikke post igjen, og jeg måtte resette BIOS igjen, så det gikk nesten. Allikevel får jeg den ikke stabil på 3 Ghz (333x9) 3.2 Ghz (400x8) og 3.4 Ghz (378x9), da får jeg ikke opp post engang, og 3.6 Ghz (400x9) det fungerer helt fint til Windows, men så RSer PC-en seg igjen, uansett om jeg Primer eller bare lar den være på idle. Noe idéer om hva som kan være gale? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 680i har et stort FSB hull, slutter rundt 440. Over det burde det gå greit. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Kan ikke hjelpe deg, men hva med et stabilt P35 kort, har sett flere som har ment at Q6600 G0 klokker dårlig men til sist har funnet ut at det var hovedkortet som holdt den tilbake, da spesielt hovedkort med Nvidia chipset. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg begynner å lure om HKet mitt var delvis DOA. Greit nok at det er nesten umulig å klokke (jeg har testet den BIOSen det kom med P30, og P29) og uansett, så er det ustabilt på alle frekvenser. Jeg vet ikke hetl hva som gjør det heller. Jeg får ikke feil i noen programmer, PC-en bare restarter seg. Nå har jeg resatt BIOS, så alt er standard, og selv da klikket PC-en to ganger under oppstart før den ville boote, og det med alt på stock! Jeg skal teste minnet med Memtest fra CD, for å være sikker på at det ikke er det, og hvis det er OK, så må det være CPUen, eller HKet, og jeg satser på HKet. CPUen virker god, men jeg får ikke testet den skikkelig, go FSB wall tror jeg det ikke er på noen av delene. Jeg fikk bootet på 500 FSB (500x7 = 3500), men den restartet seg under oppstart, og så kom ikke post igjen, og jeg måtte resette BIOS igjen, så det gikk nesten. Allikevel får jeg den ikke stabil på 3 Ghz (333x9) 3.2 Ghz (400x8) og 3.4 Ghz (378x9), da får jeg ikke opp post engang, og 3.6 Ghz (400x9) det fungerer helt fint til Windows, men så RSer PC-en seg igjen, uansett om jeg Primer eller bare lar den være på idle. Noe idéer om hva som kan være gale? 9538672[/snapback] Nvidia kortene (i hvert fall mange) har veldig problemer med quad generelt. Har hatt min share av eVGA kort nå, og vet at på dual core er de utrolig bra i mine øyne... MEN når man begynner med quad, da blir det veldig fort krøll. Mitt ene A1 kort klarte ikke å overklokke min QX i det hele tatt. Kjørte ikke på stock hastighet engang. Inn med dual, og vips.. Solid kort.. kjøp deg P35 hvis du skal klokke quad, eneste som er 100% sikkert en stabil overklokk. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Penryn and SkullTrail Benchmarked at Intel Developer Forum "What's IDF without a few benchmarks of some upcoming releases? We have some early results from Intel's Penryn and.." Popp litt popcorn og kos dere Liten tease: Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 @ Intern 3 Ghz Penryn vs 3.4 Ghz Skulltrail...så rettferdig... Jeg ble ikke imponert egentlig. Intel imponerte meg mer da de demonstrerte Nehalem så tidlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå