Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er litt 10 timer Prime95 action @ 3200 Mhz og 1.22V load :

105773.jpeg

Bestilt meg 4GB med Crucial BallistiX PC8500 minne også til 2266,- kr inkl frakt.

Da skal jeg prøve å se hva max klokken min blir da. Se hvor høy FSB hovedkortet mitt takler med quad'n min. RAM brikkene jeg har nå maxer ut på litt over DDR2 800 og det er for dårlig!

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se hva de brikkene klarer! Hvertfall i forhold til mine 2GB Reaper 1066MHz @ 740MHz, 3-3-3-3, 1T på 2.15V

Hadde vært kult om du kunne testet dine BallistiX på identiske "settings"!

Hvilke Corsair brikker har du nå?

EDIT: Leif

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Litt nyheter :thumbup:

The Core 2 Extreme QX9650: The First Desktop Penryn, November 12th

Intel announced details of its first quad-core Penryn (Yorkfield) processor, due out on November 12th - the Core 2 Extreme QX9650.

The QX9650 features four 45nm Penryn cores running at 3.0GHz with a 1333MHz FSB, and a total of 12MB L2 cache (6MB per two cores). Like all Extreme Edition processors, the QX9650 will ship unlocked.

Given the name, we'd expect to see it at the $999 price point of other top end Extreme Edition processors. The QX9600 will have the same 130W TDP as its predecessors.

Les følgende quote! :dribble:

XtremeSystems.org Demos 5.5GHz+ Quad-Core Yorkfield

Intel along with XtremeSystems ran a phase-change cooling demo of a ridiculously overclocked 45nm Yorkfield (quad-core Penryn) running at around 5.5GHz.

dsag35435ou3.jpg

We saw a couple of world records broken, including a new world record for Cinebench R10 (32-bit).

fdg543536ie5.jpg

A shot of the cooling system, three compressors chained together to bring CPU temperatures down to 160 below 0

Intel used the overclocking demo to talk about its upcoming X38 chipset launch, coming in October. Intel wants the X38 chipset to be embraced by enthusiasts hence the XS demo.

gfdsh3453pv1.jpg

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Gleder meg til å se hva de brikkene klarer! Hvertfall i forhold til mine 2GB Reaper 1066MHz @ 740MHz, 3-3-3-3, 1T på 2.15V

Hadde vært kult om du kunne testet dine BallistiX på identiske "settings"!

Hvilke Corsair brikker har du nå?

EDIT: Leif

9525137[/snapback]

Jeg har 4 stk Corsair TWIN2X2048-6400C4 brikker. Kjøpte dem ikke med overklokking i tankene, men billig 4GB minne.

Husk da Intern at jeg skal kjøre med 4 brikker, og da går det litt utover hvor bra de klokker og litt på timings. Men jeg kan jo teste med 2 brikker først...

Gir 740MHz, 3-3-3-3, 1T bedre ytelse enn 1200 Mhz 5-5-5-15 2T siden du kjører det slikt?

Lenke til kommentar

Ja QX9650 hadde vært gøy.

Betroz liker jo det valget av minne.

4gb kan jo være vanskligere og kjøre høyt.

Kommer litt ann på minnekonroller på hovedkort og.

Mine crucial 6400 går greit på 1066MZH [email protected] 4GB.

Det er jo bra,nå overvolter 680i noe til minnet.

Så må nok opp litt på volt andre hovedkort.

Så jo bra ut når eva2000 testet dem på p5k.

Quote:

Crazy memory to be able to hit 634Mhz 5-5-5-15 at 2.3v vdimm for dual Super Pi 32M

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...t=144199&page=5

Lenke til kommentar
Betroz Postet i dag, 03:16

Bestilt meg 4GB med Crucial BallistiX PC8500 minne også til 2266,- kr inkl frakt.

Da skal jeg prøve å se hva max klokken min blir da. Se hvor høy FSB hovedkortet mitt takler med quad'n min. RAM brikkene jeg har nå maxer ut på litt over DDR2 800 og det er for dårlig!

Det blir spennende å se hva du får til med de brikkene. Som postet litt tidligere kjører jeg 1M SuperPi på 667 (1333) med 3GB (4 stk) PC8000 BallistiX 5.5.5.15. Bruker da 2,35V på P5K Dlx. Ellers går de på 1200Mhz med 1,25V til vanlig.

De brikkene du får er jo på papiret litt bedre, så blir gøy å se om du klarer enda litt høyere. :)

TL1000, "Intel haterne" er vel en utdødd rase, eller i alle fall har de blitt veldig stille, de har jo sloss i motvind lenge. Men egentlig håper jeg de fortsatt finnes der ute, og gjerne også snart får "rett", slik at konkurransen kan holdes liv i...

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at de fleste heller er "de-som-er-best"-fans ;) Det er i hvertfall jeg.

Jeg bryr meg lite om hva slags sokkel, eller hva slags merke CPUen er, så lenge den gir god ytelse for pengene, og jeg kan overklokke den :)

EDIT: Men ja, jeg vil ha konkurranse, og ikke monopol.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Jeg vil tro at de fleste heller er "de-som-er-best"-fans ;) Det er i hvertfall jeg.

9526543[/snapback]

Også har vi vanedyr, sånn som meg. For meg har det alltid vært

Intel CPU

Nvidia GPU

Asus HK

Det er faktisk utenkelig for meg å kjøpe et AMD-oppsett. Ikke fordi jeg mener de er underlegne Intel, men jeg vil bare ikke vike fra det jeg liker. Det er som folk som er vant med bilmerket sitt. Slik som enkelte folk som har kjørt Volvo hele livet sitt og som aldri vil sette én fot innenfor døren til en Honda.

Lenke til kommentar

Jeg tar å tester først 2 brikker og ser hvor høyt de går, så setter jeg inn de 2 andre og tester alle 4. Men for meg er det mye viktigere å ha 4GB RAM på lavere frekvens enn 2GB RAM på høy frekvens. Bruker XP som bench OS, men bruker Vista 64 Ultimate til vanlig så setter pris på 4GB RAM kan du si.

Bare minnekontrolleren takler å kjøre alle 4 brikkene @ 1066 Mhz 4-4-4-12 eller noe der helt stabilt så er jeg fornøyd. (eller 1200 5-5-5-15) Jeg jakter ikke etter verdens rekorder akkurat... ;)

Lenke til kommentar

Øhhh sjekka status på brikkene hos Komplett nå :

"2 stk har forventet sendingsdato 2007-09-22" !

Brikkene er på lager og jeg la inn bestillingen i går kveld...burde jo bli sendt i dag de da! Har Komplett fortsatt problemer med robotene sine?

Edit : Ringte Komplett jeg og fyren sa at pga de har omlagt lageret så legger de til 4 dager....jaja blir ikke noe RAM klokking før til uka da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
men bruker Vista 64 Ultimate til vanlig så setter pris på 4GB RAM kan du si.

9526619[/snapback]

Jeg kjører også Vista64 men med 2Gb. Siden jeg kun hadde 1Gb på den forrige PC-en min (med XP), tenkte jeg at 2 ville holde med god margin. Vil man virkelig merke forskjell ved vanlig bruk, eller er det først når man driver med noe spesielt at 2Gb kommer til kort?

Lenke til kommentar
men bruker Vista 64 Ultimate til vanlig så setter pris på 4GB RAM kan du si.

9526619[/snapback]

Jeg kjører også Vista64 men med 2Gb. Siden jeg kun hadde 1Gb på den forrige PC-en min (med XP), tenkte jeg at 2 ville holde med god margin. Vil man virkelig merke forskjell ved vanlig bruk, eller er det først når man driver med noe spesielt at 2Gb kommer til kort?

9526714[/snapback]

Jo mere minne, desto mere minne bruker vista. Dette er en god ting. Når jeg spiller Battlefield 2 på 64 map, så bruker maskinen litt over 2gb i vista 64. Jeg ville ikkje ha hatt 2 gb i vista i alle fall. Men det er min mening :yes:

Lenke til kommentar
Øhhh sjekka status på brikkene hos Komplett nå :

"2 stk har forventet sendingsdato 2007-09-22" !

Brikkene er på lager og jeg la inn bestillingen i går kveld...burde jo bli sendt i dag de da! Har Komplett fortsatt problemer med robotene sine?

Edit : Ringte Komplett jeg og fyren sa at pga de har omlagt lageret så legger de til 4 dager....jaja blir ikke noe RAM klokking før til uka da.

9526666[/snapback]

Jeg bestillte på fredagen som var og ordren er fortsatt åpen så tar tid med komplett om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...