Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Shit au.  :)

9506002[/snapback]

Haha, du har samme idletemp på 4GHz som jeg har på 2,4 :wee:

*Glede seg til G0*

Jepp, får dårligere score med 4x1 gig brikkene i Pc`en. Men gidder ikke å nappe ut noen.

9506164[/snapback]

Så 2brikker klokker bedre en 4?

Hvis jeg har Disse

Istedenfor Disse

Vil da førstnevnte overklokke bedre?

Litt offtopic kanskje :blush:

9506250[/snapback]

2x2 Corsair brikkene får du overklokket 10mhz om du er heldig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får vel ikke i utgangspunktet dårligere tid med 4 brikker, men det er vanskeligere å få klokket 4 brikker like langt som bare 2 brikker.

9506288[/snapback]

Hk setter vel såvidt jeg har forstått noe slakkere subtimings om man populerer alle slotene, og jeg fikk også en liten nedgang i rene minnetester med 4 vs 2 brikker. Har også hørt at det er en liten forskjell i ytelse på de to minnekanalene på P5K, men har ikke eksperimentert noe med dette selv.

Men klokke dårlig gjør det i alle fall ikke her, for en runde SuperPi får jeg pisket mine 4 Crucial PC8000 brikker opp i 1333, eller altså 667Mhz 5.5.5.15

105194.jpeg

Lenke til kommentar

Har du 4 gode brikker vet du. Sjangsen for å få 4 brikker som klokker langt, er selvsagt mindre enn å finne 2 som klokker langt.

4 veldig gode brikker mente jeg :thumbup:

Mine 4 OCZ PC6400 brikker vil ikke engang 1000MHz, uansett hva av timings å volt jeg kjører gjennom de

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Ja det er sant JimRamse, risikoen for noe dårlig er ca det dobbelte...

Har nok kanskje hatt litt flaks med eksemplarene, og jeg er faktisk litt overrasket over hvor klokkevillige de er. Kjører 600Mhz 24/7, (eller noe over 500Mhz med 4.4.4.12) Høy fart virker mer attraktivt enn stramme timings.

Jeg vet ikke om de som selges nå er enda bedre, men disse PC8000 brikkene jeg har er jo noe utgåtte greier jeg kjøpte helt på tampen, mens det som selges nå er PC8500 har jeg sett.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testa den nye GO chippen litt. Sålangt er jeg ikke overbevist om at den er en gullchip.

Sliter med en blåskjerm jeg aldri før har hatt. Den ser ut til å kunne holdes i sjakk med høyere vcore, men da blir det varmt.

Sålangt er 3.6Ghz Prime Stabilt på 1.45v.

3.7Ghz går på 1.52, men da må jeg øke viftethastigheten for å holde tempen under 80C.

B3`n som jeg hadde klarte 3.4Ghz på 1.38v, men alt over det ble ustabilt, selv med høyere vcore, så en bedring er det jo. :hmm:

Lenke til kommentar
Heheh, ikke det nei.

Jeg har planer om å selge min B3 Q6600 og XFX 680i LT for å kjøpe nytt.

Er det mye å tjene på en G0 istedet for B3? Nå kommer jeg ikke lenger enn 3060Mhz før jeg når 1.5v og da blir det for varmt.

9510199[/snapback]

Som tidligere sagt her i tråden kan en god B3 være mye bedre enn en middels/dårlig G0. Ser jo ikke ut til at din B3 er i toppklasse, så du kan tjene på det hvis du får en grei G0 ja. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...