Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den tempem er reell, det er lagt til 15c i speedfan.  :)

9504553[/snapback]

Pent :p

Jeg gleder meg bare mer og mer til jeg får min!!

Uansett, kan du liste opp hva du har av vannkjøling? (mu8lig du har gjort det før, men jeg spør igjen da :ph34r: )

Det der viser jo at CPUen din har en mulighet til 4 Ghz stabilt hvis du har god nok vannkjøling.

Lenke til kommentar
Huffda det var en stygg drop, på mitt Dq6 har jeg en forskjell på idl og load 1,44-1,46. Eller for å være pinlig nøyaktig 1,456 -->1,44.

9501935[/snapback]

Hvordan er DQ6 på spenningsforskjell mellom det du setter i bios, og hva du faktisk får?

9503175[/snapback]

Jeg setter 1.65 i BIOS og får 1.60 i CPU-Z.

Men ingen vdrop under load. DQ6

9503491[/snapback]

Takk for svar hifiking :)

Lurte bare av nyskjerrighet, det kan jo nesten virke som hk produsentene gjør dette med vilje, uten at jeg helt kan si jeg skjønner hvorfor.

Det er kun CPU-Z 1.41 som viser riktig volt.

Ikke 1.40.5 eller 1.40.9

Det stemmer da ikke helt. Cpu-z 1.40.9 viser riktig, og akkurat det samme som 1.41.

Lenke til kommentar

BlackIce Extreme II - APOGEEGT - Swiftech MCP655, Radiatoren står fremme i front på kabinettet med 4 stillegående 120mm vifter i push an pull, ellers så kan jeg nevne at Ihs er helt flat på min Q6600. Prøvde den på 3900 med 1,44v men da failet core 4 etter en stund,men det er neppe noe problem å kjøre denne stabilt på 4G hvis jeg gir den nok spenning, men jeg er storfornøyd slik det er nå, den klokket bedre enn hva jeg turte å håpe på, har heller ikke sett andre komme så høyt på så lav spenning stabilt.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar

Meget bra Robin :thumbup:

Jeg ville jo dog selvsagt gått opp, og ikke ned med spenningen, med så fine temperaturer som du sier du har :p

Men om det feilet så fort på 3,9 må du nok opp en del for å sikre stabillitet, så det er helt sikkert da mer fornuftig å holde deg på rundt 3,8Ghz. I praksis er det jo egentlig ubetydelig, og 3,8 som 24/7 fart er kjempebra :)

Det du nevner med plan IHS kan nok også være avgjørende for resultatet for en del. Min var helt elendig. Prøvde den i en luftkjølt maskin her, og måtte bare gi opp stabillitetstest. Tempen fløy til værs, og kjøleren var bare lunken...

Får håpe dere andre som venter på G0 får til liknende som Robin, i så fall er jeg imponert :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ta opp kampen mot Robins stabile 3,8Ghz klokk, men ville prøve litt lav V-core her også.

Så har nå kjørt stabillitetstest på B3'en med 3,4Ghz og 1,37V. Den har surret i godt og vel 1,5 time så langt, så man MÅ ikke bruke kjempehøy V-core på B3 heller ser det ut til. I alle fall dersom man ikke på liv og død må ha de siste par hundre Mhz.

Vanntemp: 30 grader.

105077.jpeg

Forøvrig må P5K dlx være noe av det mest NooB- vennlige hk jeg har vært borti. Den kjører nå 3,4Ghz med alle spenninger på Auto. Det eneste man må lære seg er: Voltage Damper- Enable, FSB 378, F10 - Enter: ferdig. He he, ganske kjedelig egentlig da men :p

Men Robin, nå har vi sett at du har en svært god 24/7 klokker, ingen tvil om det, men er det ikke på tide med noe max klokk nå, sånn 1M SuperPi- stabil? :D

Lenke til kommentar

Skal prøve 4 når jeg har bedre tid, prøver nå å finne ut først hvor lav Vcore jeg kan ha på 3,8. Prøvde tidligere å øke Fsb til 445, men da frøs hovedkortet så jeg må nok øke spenningen en del, en annen ting er at jeg kjører med 4x1 gig minne som heller ikke kommer til å gjøre det enklere, men det bør klare 445 uansett. :)

Lenke til kommentar
Det stemmer da ikke helt. Cpu-z 1.40.9 viser riktig, og akkurat det samme som 1.41.

9504670[/snapback]

1.40.9 viser ikke riktig volt hos meg :cry:

Shit au.  :)

9506002[/snapback]

Det var en dårlig score! Jeg får under 13sek (?) på 3900MHz.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

superpioj6.jpg

Lenke til kommentar
Jepp, får dårligere score med 4x1 gig brikkene i Pc`en. Men gidder ikke å nappe ut noen.

9506164[/snapback]

Jeg fikk 12,3sek @4,11Ghz med 4 brikker litt over her. Men jeg har riktignok 2x512 + 2x1024 brikker. Jeg syns ikke forskjellen i SuperPi har vært så stor mellom 2 og 4 brikker, men litt gjør det jo.

Syns det er litt rart du får feil V-core med 1.40.9 Intern, det tror jeg er uvanlig, den har jo vært omtalt som Cpu-z versjonen som endelig viser riktig. Men sikkert ingen regler uten unntak. Her sier de nøyaktig det samme, 1.40.9 og 1.41, og Everest. Det var vel tilfelle hos 2bb1, og mange andre trodde jeg.

Men uansett, det er jo ingen grunn til å ikke bruke den siste når det nå ligger til nedlastning hos cpu-z.com :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...