Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

He He He, på mitt P5K har jeg en dropp fra 1.5v idle til 1.368v under full load på alle kjernene. Er det rart den ikke lar seg klokke så mye :D Nei, må nok invistere i ett nytt hovedkort snart tror jeg.

9501973[/snapback]

Samma her :!: Konge kort ellers, men 0,1 vDrop blir for mye når man skal klokke langt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
He He He, på mitt P5K har jeg en dropp fra 1.5v idle til 1.368v under full load på alle kjernene. Er det rart den ikke lar seg klokke så mye :D Nei, må nok invistere i ett nytt hovedkort snart tror jeg.

9501973[/snapback]

Ja! Merker at mitt hovedkort ikke helt takler quad core så bra. Kunne tenke meg ett X38 hovedkort, men jeg mener DDR3 minne er ALTFOR dyrt enda!

Lenke til kommentar
Da ble det en GO på meg også. Fra Netshop, samme Batch som Betroz. Skal testes under vann i løpet av kvelden :)

9501989[/snapback]

 

Satser på 4 Ghz som benchable på vann ja? :p (spørs jo hvilken vannkjøling seff, men har du jhigh.performance, og den er like god som bl.a. Betroz og han andre sin, som jeg ikke husker nicket på, så vil nok det gå)

 

Selv har jeg planer om å benche på over 4 Ghz :cool: Jeg får samme batch som dere i neste uke, og jeg skal ha high performance vannkjølking, pluss at i vinter skal jeg teste 4-5 grader varmt hageslangevann :) Det sammen med et EVGA 680i A1 kort med vMod og vDroppmod bør klare 4 Ghz stabilt nok til å kjøre et par tester...

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Aktiverte CPU VOLTAGE DAMPER og da ble volten i BIOS og volten som vises i CPU-Z lik.

Noe som igjen beviser det jeg sier om at nyere hovedkort takler quad core bedre.

9503339[/snapback]

Ja, men ikke nødvendigvis bare fordi det er nyere riktignok. Feks er Vanilla kortet til JimRamse like nytt som mitt Deluxe. Men med Quadcore er det naturlig nok blitt mer avgjørende å ha en skikkelig strømforsyning på hk.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn så fungerer min 3.6Ghz klokk meget bra nå (har ikke endret noe siden sist). I 40 min har den stått og ikke en feilmelding har kommet opp. Men hadde det ikke vært for bordvifta, så tror jeg temperaturen hadde blitt litt for høy (65 C 100% load).

 

EDIT: Masse leifer

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Huffda det var en stygg drop, på mitt Dq6 har jeg en forskjell på idl og load 1,44-1,46. Eller for å være pinlig nøyaktig 1,456 -->1,44.

9501935[/snapback]

Hvordan er DQ6 på spenningsforskjell mellom det du setter i bios, og hva du faktisk får?

9503175[/snapback]

 

Jeg setter 1.65 i BIOS og får 1.60 i CPU-Z.

 

Men ingen vdrop under load. DQ6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...