Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller, jon67, det sto ikke P5K-E Deluxe, det står P5K Deluxe :!:, men, seriøst :p, den der skjønte jeg ikke helt :hmm:

9493548[/snapback]

Kortet er vel i bunn og grunn samme sak. Så mange kort Asus spyr ut i P5K serien undrer det meg ikke om de bruker samme printkort.

Betroz Postet i dag, 15:28

PS : Det SuperPI 1M resultatet var med RAM 1:1 @ 5-5-5-15 timings da. Pluss at hovedkortet gikk da på 1333 strap. Ved 400 fsb kjører hovedkortet på 1066 strap.

Åssen funker dette med P35 chipset forresten?

Har ikke helt klart for meg hvordan strap fungerer på P5K, men har valget mellom 200/266/333. Jeg kjører 400x9=3,6Ghz og 266 strap som da gir meg 1200Mhz minnehastighet.

Kortet gjør noe med subtimings eller noe på 500fsb+, slik at ytelsen går noe ned såvidt jeg klarte å måle meg frem til med E6600 (målingene blir dog litt unøyaktig siden jeg ikke kan kjøre samme minnehstighet med de forskjellige multiplere). Men dette er vist ikke snakk om strapsetting som på 965, og skal kunne elimineres om man enabler Dram Static Read control. Har desverre ikke mulighet til å etterprøve dette, siden denne cpu'en ikke klarer så høy fsb, og E6600 sitter i P5K med G33 chipset.

Xbits labs

In conclusion to our extensive discussion I would like to say a few words to those Asus P5K Deluxe owners who for some reason believe that it changes FSB Strap at 500MHz. In reality there is no Strap changing whatsoever and cannot be. All tests that allegedly prove this statement haven’t been performed correctly. The thing is that if the DRAM Static Read Control parameter is set to Auto, the mainboard changes its value at this frequency. That is why the performance drops, which is erroneously considered to be caused by Strap changing. To eliminate this unpleasant effect, you should set DRAM Static Read Control to Enabled in the BIOS Setup.

Lenke til kommentar

Jepp den er stabil på 3,8. Max load temp er 68c, så det blir nok 24/7 klokk dette. :) Eneste er å se hvor langt jeg kan gå ned på spenningen før den blir ustabil, får teste det i løpet av helgen.

Edit: Her er spec på Pc`en.

Samsung 226BW

Gigabyte GA-P35-DQ6 Q6600-->3,8 Ghz

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4x1GB - Swiftech APOGEE GT

Black ice Extreme II 4x Titan 120mm - Evga 8800GTX

Thermaltake Toughpower 850W

Samsung SpinPoint T166 500GB - 2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB - Seagate Barracuda 200GB

Vista X64

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
Jepp den er stabil på 3,8. Max load temp er 68c, så det blir nok 24/7 klokk dette.  :)  Eneste er å se hvor langt jeg kan gå ned på spenningen før den blir ustabil, får teste det i løpet av helgen.

9493843[/snapback]

Ned på volten? Opp med hastigheten, å opp med volten. Med litt flaks, så kanskje du kan leke deg litt på 4GHz også.

Lenke til kommentar

Det hørtes bra ut det da Robin.

Måtte jo nesten prøve å klokke inn et svar til alle jyplingene med G0 her, og gode gamle B3 klarer da i det minste en runde SuperPi på 4007Mhz uten å klage den også, bare den får litt mer spenning :)

post-56388-1189779377_thumb.jpg

Som man ser av bildet, ikke noe spesiell kjøling og vanntemp 28 grader.

Lenke til kommentar

Rått pcp160. Setter ting litt i perspektiv. G0 trenger ikke nødvendigvis være så mye bedre enn en B3. Fornøyd med min også sånn sett, klarer SuperPi 1M på 3.8GHz, men lydløs lufkjøler. Ett hovedkort med med litt mindre volt drop, så er jeg sikker på jeg skal klare mer også. Sinnsykt drop på mitt hovedkort.

Lenke til kommentar

Helt klart JimRamse, krever litt av hk disse strømtørste småtassene.

Tenkte jeg skulle finne hvor grensen går her, og har nå satt ned vanntemperaturen til 15 grader (altså aktiv kjølig), samt strammet timings til 4.4.4.12.

Har ikke gjort noe tweaks i Windows så ble ikke så fantastisk mye bedre tid, men kjører i alle fall gjennom på 4111Mhz.

104686.jpeg

Tror jeg slår meg til ro med at det er omtrent så langt denne B3'en vil uten å dra V-core helt til enden... :)

Lenke til kommentar
Må bare si meget pent pcp160 :thumbup:  Fint å se B3 gjør det bra også, selv om min personlig mening er at B3 er ikke så ille som noen skal ha det til:)

9494918[/snapback]

Jeg bryr meg i alle fall ikke det minste om det er B3 eller G0 :)

Det eneste jeg kunne ønsket meg var at den klarte høyere fsb, men dette har jeg ikke fått noe inntrykk av om G0 er noe bedre på enda.

PS, grunnen til at jeg la ved 1M resultat var først og fremst for å vise at det er mer enn en ren "screenshot hastighet". Dog vil jeg på ingen måte kalle den stabil på 4,11Ghz, og tror ikke jeg hadde kommet langt med Prime :p .

Lenke til kommentar
Jepp den er stabil på 3,8. Max load temp er 68c, så det blir nok 24/7 klokk dette.  :)  Eneste er å se hvor langt jeg kan gå ned på spenningen før den blir ustabil, får teste det i løpet av helgen.

9493843[/snapback]

Ned på volten? Opp med hastigheten, å opp med volten. Med litt flaks, så kanskje du kan leke deg litt på 4GHz også.

9493890[/snapback]

Ja, 4 Ghz er en mulighet :p

Jeg har jo en CPU med nøyaktig samme batch, og jeg skal jo ha absolutt high-Performance vannkjøling, så det er en mulighet for meg. Jeg skal i hvertfal klare 3.6 Ghz. (D-Tek FuZion, ThermoChill PA 120.3, MCP355 med custom PTS topp)

Lenke til kommentar

Jeg gikk ikke like høyt som deg WheelMan_92, men fikk også voltage error melding, og trykker bare "F1 continue" 1,7V i bios vil aldri bli 1,7V målt spenning, men akkurat hvorfor denne meldingen kommer vet jeg ikke.

Fan meldingen er jo bare å disable under power/monitor menyen, eller F1 continue der også :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...