Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

pcp160 har sin på vann, det har ikke Betroz.

9485754[/snapback]

 

OK, men dersom du har vannkjøl slik som jeg som regel bruker (en bra 120mm radiator med temp.regulert vifte) så er det ikke store forskjellen i kjøle-evne mellom en TRUE (eller tilsvarende) og ett slikt vannkjøl-oppsett.

Dette har jeg nok av egne tester på..

 

Man må opp på dual/triple raddis med *kraftig* luftflyt (og gjerne fra uteluft) for å virkelig se de helt store forskjellene på loadtemps..

Dette gjelder alle godt klokkede CPU'er som "trekker" 125w++ ved full load.

9485800[/snapback]

Det stemmer at jeg kjører 3,6Ghz med vannkjøl. Akkurat det at det er vann er nok likevel ikke så veldig avgjørende når det gjelder Prime stabillitets test. Jeg har jo forsjåvidt både "stor" radiator og aktiv vannkjøler her, men når jeg tester stabillitet for 24/7 setting er jeg opptatt av at den skal tåle den med minimum av støy, så har da gjerne vanntemp på 32-34 grader. (altså svært lavt turtall på radvifter, og ingen aktiv kjøling= lite imponerende cpu-temp)

 

Men det som likevel etter de flestes mål, ganske klart gjør Betroz sin G0 chip bedre enn min B3, er at jeg må ha 1,46V for at ingen kjerner skal feile over tid.

 

Likefullt, for meg personlig er det egentlig revnende likegyldig om jeg må ha 1,4 eller 1,46, så lenge jeg får den stabil på ønsket fart. Så for at jeg skal bli misunnelig må jeg se en vesentlig høyere klokk stabilt.

 

Men det er kanskje ikke så lett for deg å få til Betroz, hk vil ikke noe særlig mer?

Men det dukker vel opp G0 på løpende bånd her nå, så da bør det vel kommer mer resultater av både max-klokk og stabil rimelig snart :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

leker litt med tørris nå (QX6850), og det ser ut som enten Hket mitt eller psu sliter noe villlllllllt.

 

super pi kjøres på 4.92Ghz, 1.68v.

 

men 06 er en annen historie, selv med vcore mod og vdroop så sliter jeg med å holde 1.75v under load, den faller ned til 1.68v omtrent uansett hva jeg gjør. Mulig min ocz 520w må ut snart, kjører forøvrig på ett P5k Vanilla.

Lenke til kommentar
leker litt med tørris nå (QX6850), og det ser ut som enten Hket mitt eller psu sliter noe villlllllllt.

9487731[/snapback]

Jeg syns jo nesten det ville være rart om ikke strømforsyningen på Vanilla sliter litt med en sånn sinnsyk V-core/klokk. Når jeg har målt strømforbuk her, er det en ganske dramatisk økning bare med de frekvenser og spenninger jeg bruker på Quaden.

 

 

Uansett er det mildt sagt impoenrende klokk da :D

Lenke til kommentar
tenk på denne chippen under LN2 på ett hk som klarer loaden.. + ok ram seff.. da snakker vi..

 

edit: klarte nå 06 på 4800Mhz.

 

edit2: dvs cpu testene.. kjører med Nvidia 6100 kort..

9487937[/snapback]

 

Pent :D

 

Men du trenger et HK som klarer loaden ja (vmod og vdropmod etc.?) og mye bedre minne. Hvorfor ikke gå til innkjøp av BallistiX PC8500? DU får dem fra under 1300 kr, og de klarer lett 1200 Mhz, og 1000 Mhz med 4-4-4-12 (4-3-3-9 er nok også fullt mulig, spesiellt til å benche med)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...