Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pcp160 hvor mye ligger vcore på ved load med din? Hos meg ligger den på 1.392 ved small FFTs og 1.400 ved large FFTs. Jeg velger custom i Prime95. 8K til 1024K. Blir som blend bare ikke testing av RAM. RAM kjører stock DDR2 800.

9481657[/snapback]

Jeg har 1,47V load, samme hvilken test jeg kjører. Eller 1,472 for å være nøyaktig, og 1,486 idle. Dette er med den geniale funksjonen P5K Deluxe har, "Voltage Damper" påskrudd. Med denne av feiler det i løpet av kort tid, og V-core går ned mot 1,44V.

Så du klarer deg tilsynelatende med litt lavere spenning enn jeg gjør, og kanksje skyldes dette at du har G0. (Eller fordi du har fått et bedre eksemplar :p )

Nå skal det kanskje nevnes at de siste 3-4 trinnene jeg har gått opp på V-core har vært for å få med kjerne nr1 stabilt. De tre andre klarer seg med en god del lavere spenning. Men sånn er det jo bare av og til når man har fler individuelle kjerner, uten mulighet for individuelle innstillinger :)

Lenke til kommentar
Synes 77c høres høyt ut, får min i morgen og den skal vannkjøles så jeg kommer med en oppdatering da på hvor høyt jeg klarer å presse den.

9482327[/snapback]

Klart det er varmt! Men for en såpass klokket Kentsfield og luftkjøling, så er det ikke så ille. På god vannkjøling kan du sikkert trekke fra 20 grader. Jeg har ikke planslipt CPU eller kjøleren da...og AS5 pastaen har ikke fått kjørt seg inn enda. Dessuten hvor ofte er det jeg kjører noe som belaster prosessoren så mye som Prime95 da...og over så lang tid.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Jeg hadde 70 grader LOAD på 3.0GHz med Ultra-120 (non-extreme), nå har jeg 50 grader LOAD på 3.6GHz.

Volt husker jeg ikke på noen av dem.

9482781[/snapback]

Når det gjelder temperaturer Intern, så vet du like godt som meg at det er mange andre faktorer som spiller inn!! Rom temp, type kabinett, hvor mange vifter i kabinettet, hvor mange rpm de kjører på osv. Hvor kabinettet er plassert spiller også en rolle faktisk.

Men skal ikke si meg uenig at 77C grader max load temp er høy. Skulle ønske den var på 50 jeg...men orker ikke begynne med vannkjøling.

Lenke til kommentar

Vel, planen min var å oppgradere vannkjølingen først, og så kjøpe meg en Q6600. Men siden jeg vet at bl.a. du Betroz har fått en god batch, så tenkte jeg What the hell, og bestillte en fra NetShop jeg og :)

Jeg må riktignok låne penger av fattern i to uker til jeg får penger, men det gikk fint ;) Den blir nok sendt i morgen, og hentet en gang i neste uke. (Ikke mandag, da hadde ikke pappa tid, men en av de andre dagene :p)

Vannkjøling får komme senere. Jeg har jo OK vannkjøling nå så. Og så må jeg få EVGA 680i SLI Rev. A1 fra NetShop snart... De har hatt mitt inne til "reparasjon" i 2 uker nå. Det venter bare på å bli byttet med et A1 kort. Jeg skrev også dette under kommentar da jeg søkte RMA, og det ble godkjent, så jeg blir rimelig irritert hvis jeg får mitt opprinnelige kort sendt tilbake med en regning på et par hundre kroner og en lapp som sier at de ikke fant noen feil :p

Men det skjer nok ikke. Jeg har troen på NetShop, til tross for en del negativt om de her på forumet i det siste.

EDIT: For de som lurer på hva min oppgradering av vannkjøling består av, sjekk vedlegget.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Når det gjelder temperaturer Intern, så vet du like godt som meg at det er mange andre faktorer som spiller inn!! Rom temp, type kabinett, hvor mange vifter i kabinettet, hvor mange rpm de kjører på osv. Hvor kabinettet er plassert spiller også en rolle faktisk.

Men skal ikke si meg uenig at 77C grader max load temp er høy. Skulle ønske den var på 50 jeg...men orker ikke begynne med vannkjøling.

9483321[/snapback]

Ja, men det var mest for å "illustrere" :)

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Jeg har forresten avbestillt min Q6600 nå midlertidig, til jeg får svar på mail. Jeg lurte på om NetShop kunne plukke en spesiell batch til meg (samme som Betroz har fått) og jeg håper de kan det, for den virker jo god :)

Hva tror dere? Vil de plukke, eller vil jeg få et nei-svar over mail? :p Jeg håper på at de kan plukke.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
God kunde der? Ellers tror jeg ikke de gidder :p

Hun damen som jobber/jobbet i hentebua der kjenner meg igjen hver gang jeg kommer innom  :blush:

Hei Andreas.

Hva skal det være i dag [sukk]igjen[/sukk]?

9483733[/snapback]

Sånn er de på PCstyling i byen her å :blush:

Men, de slår gjerne av en prat da :D

Har ikke vært der på lenge når jeg tenker meg om, må innom og spørre om noe :)

Lenke til kommentar

Orka ikke mer enn 15 timer Prime95 :

104379.jpeg

Idle temps ligger på noen og 40. Fornøyd med min CPU :yes:

For de som lurer på hvorfor jeg ikke klokker høyere, så er det fordi hovedkort og spessielt RAM stopper meg. Men som dere ser så er temperaturene høye nok som de er også.

Om 2 uker når AS5 har kjørt seg inn så synker vel temps med 4 grader ca vil jeg anta.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
meget bra, Betroz, Og pen primetid på den klokken :)

9485309[/snapback]

Tja, er ikke dette samme resultat som pcp160 har for sin B3?

Som 24/7-setting.

Er vel mer interessant å se hva denne G0'en er god for mtp max.klokk.

Eller må du da bytte/oppgradere hk Betroz?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
pcp160 har sin på vann, det har ikke Betroz.

9485754[/snapback]

OK, men dersom du har vannkjøl slik som jeg som regel bruker (en bra 120mm radiator med temp.regulert vifte) så er det ikke store forskjellen i kjøle-evne mellom en TRUE (eller tilsvarende) og ett slikt vannkjøl-oppsett.

Dette har jeg nok av egne tester på..

Man må opp på dual/triple raddis med *kraftig* luftflyt (og gjerne fra uteluft) for å virkelig se de helt store forskjellene på loadtemps..

Dette gjelder alle godt klokkede CPU'er som "trekker" 125w++ ved full load.

Lenke til kommentar

Nå har jeg en Q6600 G0 med Batch: L726B104 på veil til meg :D Dette er nøyaktig samme batch som Betroz har, og hans klarer 3.6 Ghz stabilt på under 1.4 volt på luft :)

Jeg gleder meg til jeg kan hente den i neste uke :cool:

Noen som tror jeg kan klare 4 Ghz på en kald vinterdag på hageslangevann?

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...